• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Hej alla tjejer!
    Vi har precis hämtat mig efter vårt missfall och ska börja försöka igen... Känns spännande men lite läskigt. Hur lång tid tog det för er att få ÄL igen efter missfallet?
    KUL att så många verkar plussa här, stort grattis till er!!!!!

• Dag och natt

sugerrush: Välkommen, vi följs åt! Fast jag önskar att det var av andra skäl än vi nu har i den här tråden!  {#emotions_dlg.flower}

Jag slutade blöda den 25:e juni och började med ÄL-stickor den 28:e men jag har fortfarande inte fått nåt utslag. Rynkar på näsan Tycker det sticker till i äggstockarna ibland men så testar jag efter jobbet och det visar ingenting. 
    Suck, snacka om otålig, men jag vill inte vänta längre! Glad Nu har jag bara fem tester kvar så jag måste nog beställa fler! Kör du med stickor?

• Melitta69

Hej alla!

Usch, nu sitter man här igen besviken på sin kropp ..
    Fick min mens nu för en timme sen .. det känns så tungt konstigt är bara att jag e så himla öm i brösten och varit är illamående nu sen 3 dagar tillbaka ??
    ja,ja det e väl bara att ta nya tag gravid e man ju inte :(

• Melitta69

Stort grattis Happiness till plusset ..!!

• Melitta69
    sugarrush skrev 2010-07-05 17:24:41 följande:
    Hej alla tjejer!
    Vi har precis hämtat mig efter vårt missfall och ska börja försöka igen... Känns spännande men lite läskigt. Hur lång tid tog det för er att få ÄL igen efter missfallet?
    KUL att så många verkar plussa här, stort grattis till er!!!!!
    Hej Sugerrush!

Jag fick mf i början av maj och fick tillbaka äl direkt. Testar just nu med att ta rosenrot .
  • kajsalisa

Tittar in och hejjar på alla som har bim snart. Lycka till!!

• FruW

Sugarrush - hej o välkommen hit! Beklagar att du behövt söka dig till en mf-tråd =( Men det är en toppentråd, du hittar mkt stöd & bra tips här - skönt när allt är jobbigt!! Glad

Jag har fått min äl o min mens som vanligt efter mina mf, men dessa har varit tidiga, i v 6 som mest, har man senare mf kan det nog ta längre tid..

Och det är verkligen många som har plussat i den här tråden, i bland duggar de tätt!! Skrattande Inger stort hopp åt oss andra, o de i vår "systertråd" (se i trådstarten!) som har plussat efter mf brukar va söta & besöka vår tråd för att blåsa gravbaciller på oss - det gillar vi!!

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-07-05 20:21:24 följande:
    sugerrush: Välkommen, vi följs åt! Fast jag önskar att det var av andra skäl än vi nu har i den här tråden!  {#emotions_dlg.flower}

Jag slutade blöda den 25:e juni och började med ÄL-stickor den 28:e men jag har fortfarande inte fått nåt utslag. Rynkar på näsan Tycker det sticker till i äggstockarna ibland men så testar jag efter jobbet och det visar ingenting. 
    Suck, snacka om otålig, men jag vill inte vänta längre! Glad Nu har jag bara fem tester kvar så jag måste nog beställa fler! Kör du med stickor?

Havsklippan: Ja vi följs åt du och jag. Hoppas i plussar båda två snart (och alla andra också förstås!) så vi kan följas åt i en såndär rolig gravidtråd som vi hängde i förut!

Jag testar också med stickor. Men hittills har gravtesten visat svagt svagt positivt så jag har liksom inte kunnat lita på ÄL-testerna, de ger ju utslag vid graviditet också liksom.. Vi har köpt 20-pack gravtext och ett 20-pack ÄL-test och testar varje/varannan dag. Tycker mig faktiskt just nu känna liiiite spänningar i ägglossningstrakten (som inför ÄL), men det skulle lika gärna kunna vara inbillning...
    Är också sjukt otålig. Vill ju bara bli gravid igen... suck! Men nu kan man ju sexa igen iaf, nu när blödningarna slutat, och det är ju ett steg i rätt riktning. (ett rätt trevligt steg också )

*kram*
  • FruW

Förlåt tjejer - men jag måste få beklaga mig lite.. Har haft några nära vänner som har kämpat tillsammans med mig för att bli gravida.. Under bara några veckors tid har alla dessa fått sina pluss, är givetvis jätteglad för deras skull, jag vet ju vad de har kämpat, men känner mig ensam kvar, o misslyckad eftersom det inte funkar för oss.. Gråter

Närmar mig också en större födelsedag, en "brytpunkt" där jag tidigare alltid tänkt att när jag är sååå gammal, DÅ kommer jag att ha barn! (Naivt, jag vet!) När detta närmat sig har jag tänkt att DÅ kommer jag iaf att va gravid, få fira min födelsedag med fin mage... Ytterligare tid & några mf till har jag tänkt att när jag fyller år DÅ kommer jag att kunna berätta för släkt & vänner att vi väntar barn... Nu blir det inte så, bara några veckor kvar, kan på min höjd kanske hinna plussa om det skulle vilja sig den här månaden... Känns värre än någonsin nu att inte ha blivit gravid (o få behålla det då...) Krasst nog spelar det ju ingen roll om jag blir gravid nu eller om ett par månader, förutom att jag längtar så jag tror jag blir tokig, men den där födelsedagen gör sitt för själen & humöret...

Ber om ursäkt för deppinlägget, lovar att komma tillbaka om ett tag o va gladare..
    Kram på er..

• sugarrush
    FruW skrev 2010-07-05 21:38:39 följande:

Sugarrush - hej o välkommen hit! Beklagar att du behövt söka dig till en mf-tråd =( Men det är en toppentråd, du hittar mkt stöd & bra tips här - skönt när allt är jobbigt!! Glad

Jag har fått min äl o min mens som vanligt efter mina mf, men dessa har varit tidiga, i v 6 som mest, har man senare mf kan det nog ta längre tid..

Och det är verkligen många som har plussat i den här tråden, i bland duggar de tätt!! Skrattande Inger stort hopp åt oss andra, o de i vår "systertråd" (se i trådstarten!) som har plussat efter mf brukar va söta & besöka vår tråd för att blåsa gravbaciller på oss - det gillar vi!!

Åh vilken härlig tråd, och var gulliga ni verkar vara! Här vill jag stanna!
    FruW skrev 2010-07-05 21:38:39 följande:

Det är jättejobbigt med missfall även om det skett tidigt. Jag tror att sorgen ofta är proportionell mot de förväntningar man byggt upp inför graviditeten och barnet som växer. Själv fick jag MF i vecka 8, kändes surt, men nu försöker vi ta nya tag.
    Själva hoppas vi på ÄL redan innan nästa mens, vi får väl se om man har sådan tur.
    Känns väldigt hoppingivande med så många som plussar, underbart glädjande!

*KRAM!*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3