• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2010-06-30 20:56:53 följande:
    Hej allesammans {#emotions_dlg.flower}

Haft några dagars uppehåll från FL, kände att jag behövde tänka på annat en stund och slicka mina sår. Kan berätta att jag äntligen slutade blöda i fredags! Idag var jag på läkarbesök för att titta så att allt såg bra ut efter mf och läkaren sa att allt såg jättefint ut, och att hon trodde att min nästa ÄL skulle komma från höger sida, så det borde innebära att det snart är dags! Och vi tänker inte vänta till efter mensen med att försöka igen. Så idag känns allt rätt bra igen.
    Jag har börjat med ÄL-stickor för att se när den är på gång så jag hoppas att det snart ger utslag, tidigast på fredag tror jag men hoppas att det i vart fall kommer igång i helgen.

Har inte bläddrat tillbaka några sidor i tråden nu men har förstått att det gått bra för både röntgensyrran och odd och det känns så kul att det sprids lite positiva vibbar i tråden! Jag hoppas att det snart går lika bra för oss andra!! Skrattande

Vad bra! Vet du hur stora Äggblåsor du hade? Dem växer med ca 2 mm om dagen och släpper när dem är 18-22mm stora. Då kan du räkna ut erat fönster 

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran

Tack för alla uppmuntrande ord och gratulationer! Det känns verkligen som man kan andas ut nu och börja njuta! Snart är ni andra också där och jag passar på att blåsa gravidbaciller över er och hoppas på pluss snart!!! *blåser*

Pussar och kramar

• Pancakes

Tack, Röntgensyrran :)

Har BIM idag och ingen mens än men tror det är på gång tyvärr. Känns så där i magen som det brukar göra innan. Men men, det var ju väntat faktiskt. Fast jag flyttar inte ner mig från BIM-listan riktigt än, väntar liiiiite..

Trist med mensen Mimmi! Men vilken kort cykel du har, vad skönt! Som jag och MCT sa, man får vara glad att mensen är regelbunden för förr eller senare lär vi ju plussa! Och usch vad jobbigt att vara gravid så här i sommarvärmen ändå! Avis, näe....ok, lite då :)

• Pancakes

Blä, helt klockren mensvärk nu men ingen mens. Kan den inte bara komma då så man får det överstökat och slipper fundera mer!

• Atti
    Pancakes skrev 2010-07-01 08:50:18 följande:
    Blä, helt klockren mensvärk nu men ingen mens. Kan den inte bara komma då så man får det överstökat och slipper fundera mer!

Förstår din frustration, men så länge den inte dyker upp så finns hoppet. Ge inte upp!

Igår beställde jag storpack äl-stickor och gravtest, så får vi se. Det lutar nog åt att vi kommer att försöka igen, när det nu går.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Pancakes
    Atti skrev 2010-07-01 10:08:15 följande:

Förstår din frustration, men så länge den inte dyker upp så finns hoppet. Ge inte upp!

Igår beställde jag storpack äl-stickor och gravtest, så får vi se. Det lutar nog åt att vi kommer att försöka igen, när det nu går.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Skönt att du kan tänka framåt! Egentligen, vad gör en månad hit eller dit? Snart är du gravid igen ska du se! Nu kan du sola i sommar i alla fall utan att få pigmentfläckar...alltid något :)

Mensen har faktiskt inte kommit än. Kan inte låta bli att hoppas liiiiite ändå. Dock har jag ju lite mensvärk, det brukar ju vara ett rätt tydligt tecken på att mensen kommer. Äsch, ska försöka att tänka på annat nu. Jobbet till exempel :)
  • Pancakes

Förresten, Atti...hur gjorde du, stannade du hemma idag?

• kajsalisa

Heja Pancakes!!! Äckliga menshäxan får banne mig hålla sig borta. När ska hon fatta att hon inte är välkommen??? Ge inte upp än. När jag var gravid första gången kände jag precis som du, att mensen skulle komma när som helst, men det visade sig att det var växtvärk istället...

• Pancakes

Gulliga Kajsa-lisa! Än är hoppet inte ute! Mensen har inte visat sig än och den sk "mensvärken" visade sig vara lite krasslig mage (åt mängder av vitlök och grillad lök igår...).

Har absolut noll grav.symtom och kan inte ens inbilla mig till lite ömma bröst eller trötthet...mår precis som vanligt så mensen kommer nog snart. Hoppas bara att det blir snart om den nu ska dyka upp för man får ju upp förväntningarna lite liksom.

• Odetta
    Pancakes skrev 2010-07-01 12:55:45 följande:
    Gulliga Kajsa-lisa! Än är hoppet inte ute! Mensen har inte visat sig än och den sk "mensvärken" visade sig vara lite krasslig mage (åt mängder av vitlök och grillad lök igår...).

Har absolut noll grav.symtom och kan inte ens inbilla mig till lite ömma bröst eller trötthet...mår precis som vanligt så mensen kommer nog snart. Hoppas bara att det blir snart om den nu ska dyka upp för man får ju upp förväntningarna lite liksom.
    "När ska du testa dig?" sa den testmissbrukande odd (som skakat hand med sin man att inte testa något mera och därför måste få andra att testa så hon kan få titta på fina plus ändå)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3