Atti skrev 2010-06-28 14:49:11 följande:
Hejsan
Slinker in här.... sitter och deppar för jag hade mitt första mf i går och skrapades i natt. Har två pojkar innan men det här är första gången jag fått ett mf. Var i v.13-14 och hade på vul i v. 6+3 sett hjärtat slå så jag var väl lite inställd på att det kunde gå vägen trots allt. Men naturen har sin egen väg, och tur är väl det.
Har lite funderingar som det kanske finns nån här inne som sitter med den kunskapen.
Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?
Härligt att se att det är så många som väntar smått här i tråden och jag lyckönskar er alla.
Kram Atti
Beklagar verkligen, det är hemskt att gå igenom. Ska svara på dina frågor utifrån mina erfarenheter.
Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
Jag blödde i ungefär 8 dagar, men då fick jag missfall i vecka 6, har hört att det kan ta längre tid att blöda ut om man är längre in i graviditeten.
När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
Vi försökte på en gång, så fort jag slutat blöda och testat negativt på gravtest så började jag med ÄL-stickor igen, och när jag fick stegring körde vi på som förrut, och nu är jag gravid igen, fick ingen mens imellan! :)
Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?
Jag fick ÄL ca 14 dagar efter missfallets början, så missfallet blev som en mens ungefär.
Hoppas jag kunde hjälpa till lite, och välkommen till tråden!