• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-06-29 09:17:34 följande:
    Tänk att man kan längta efter mens..... kom någon gång då!!!
    Haha, visst är det lustigt! Så kände jag också efter mitt MF. Det är så himla skönt att veta att kroppen är igång igen och gör vad den ska liksom.
  • MCT79

hej tjejer.. hemma med migrän idag, precis klivit upp... migränen var heeeelt borta under tiden jag hade hcg i kroppen så nån bebis i magen är det nog inte denna månaden.
    BIM i morgon,., testade neg igår.

Brösten är dock mer ömma nu och jag mådde illa igår.. men kan lika gärna vara pms... Mår illa idag med men det är mer migränen tror jag.

Sova mera nu.... för TRÖTT det är jag... ÅHHH vad jag ville den här månaden!!!!

• Myra

Hej!

Tror jag skrivit här inne tidigare. Sitter och busar lite på jobbet så jag hinner inte läsa igenom vad ni skrivit än. Ska göra det när jag kommer hem.
    jag fick mf 5/5 i vacka 7. testade med grav test efter för att se om grav hormonerna försvunnit vilet dom gjorde. 1,5v efter mf fick jag äl och 2 veckor efter det äl igen. Läkare sa att det vara ovanligt men det kan ske. 2v efter sista äl så kom det en pytte blödning som var knappt märkbar. Läkaren sa att det kunde vara rester efter mf.
    jag vill få en mens så man får lite koll på kroppen. Just nu har man noll koll på kroppen.
    Läkaren vill vänta till juli ut för att ge kroppen en chans. Otålig som man är så har man ingen lust alls att vänta.
    Nu undrar jag hur det varit för er efter era mf?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-29 11:57:36 följande:
    hej tjejer.. hemma med migrän idag, precis klivit upp... migränen var heeeelt borta under tiden jag hade hcg i kroppen så nån bebis i magen är det nog inte denna månaden.
    BIM i morgon,., testade neg igår.

Brösten är dock mer ömma nu och jag mådde illa igår.. men kan lika gärna vara pms... Mår illa idag med men det är mer migränen tror jag.

Sova mera nu.... för TRÖTT det är jag... ÅHHH vad jag ville den här månaden!!!!
    Usch, vad jobbigt för dig! Har aldrig haft migrän tack och lov, det verkar urjobbigt!
    Men ömma bröst och illamående låter ju lovande! Bara för att migränen försvann sist du hade hcg behöver det ju inte betyda att det blir så denna gången. Symtomen kan ju variera jättemycket!
  • Tejj

Undrar om någon med erfarenhet av Provera kan hjälpa mig....

Har ätit en kur provera, fick ÄL bara någon dag efter det... dock tog det sig inte utan fick min mens ca 1v efter sista Proveratabletten.... Nu på lör är det dags att börja knapra dem igen (16 dgr efter senaste mensens första dag sa läkaren) men nu till min fråga...

Min sambo reser mkt i veckorna nu när han har högsäsong på jobbet och vi ses på så sätt inte mkt mer än på helgerna... gör det något om jag börjar äta Provera typ på tors/fre istälet för på lör? för o hoppas på att ÄL är lika snabb denna gång som förra.... så sambon är hemma under min ÄL så vi kan sexa på som två kåta kaniner som varit ifrån varandra länge Tungan ute för att inte vara rädda att vi missar ÄL denna månad.... gör det något tror ni?

• Myra
    Tejj skrev 2010-06-29 17:20:23 följande:

Undrar om någon med erfarenhet av Provera kan hjälpa mig....

Har ätit en kur provera, fick ÄL bara någon dag efter det... dock tog det sig inte utan fick min mens ca 1v efter sista Proveratabletten.... Nu på lör är det dags att börja knapra dem igen (16 dgr efter senaste mensens första dag sa läkaren) men nu till min fråga...

Min sambo reser mkt i veckorna nu när han har högsäsong på jobbet och vi ses på så sätt inte mkt mer än på helgerna... gör det något om jag börjar äta Provera typ på tors/fre istälet för på lör? för o hoppas på att ÄL är lika snabb denna gång som förra.... så sambon är hemma under min ÄL så vi kan sexa på som två kåta kaniner som varit ifrån varandra länge Tungan ute för att inte vara rädda att vi missar ÄL denna månad.... gör det något tror ni?

Har ätit ganska många ggr provera för att jag har oregelbundens mens med blösningar i flera veckor eller lång utebliven mens. Då har jag ätit den för att få stopp på blödningen och även sätta igång den. Provera kan man äta flera omgångar för att få mensen lite regelbunden. Mensen ska komma ca 10 dgr efter sista tablett. Har aldrig hört att man får äl efter kuren direkt.
    Citat från Fass.
    "Progesteron är ett signalämne (hormon) som även kallas gulkroppshormon. Progesteron förbereder livmoderns slemhinna för graviditet. Det gör även så att fostret hålls vid liv, samt förhindrar en ägglossning."

Svårt att svara varför du fick äl. Tog du äl test? var det lika starkt som kontrollstrecken?
    varför äter du provera? Om det är för att du har oregelbunden mens så skulle inte jag börjar äta tidigare eftersom provera ska hjälpa dig att få regelbunden mens. Men bästa är att ringa och fråga läkaren för bästa svar.
    Hoppas du får ett svar som hjälper dig och att du snart får ditt plus.

• Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 17:49:11 följande:
    Har ätit ganska många ggr provera för att jag har oregelbundens mens med blösningar i flera veckor eller lång utebliven mens. Då har jag ätit den för att få stopp på blödningen och även sätta igång den. Provera kan man äta flera omgångar för att få mensen lite regelbunden. Mensen ska komma ca 10 dgr efter sista tablett. Har aldrig hört att man får äl efter kuren direkt.
    Citat från Fass.
    "Progesteron är ett signalämne (hormon) som även kallas gulkroppshormon. Progesteron förbereder livmoderns slemhinna för graviditet. Det gör även så att fostret hålls vid liv, samt förhindrar en ägglossning."

Svårt att svara varför du fick äl. Tog du äl test? var det lika starkt som kontrollstrecken?
    varför äter du provera? Om det är för att du har oregelbunden mens så skulle inte jag börjar äta tidigare eftersom provera ska hjälpa dig att få regelbunden mens. Men bästa är att ringa och fråga läkaren för bästa svar.
    Hoppas du får ett svar som hjälper dig och att du snart får ditt plus.
    Fick MF i mitten av Mars, har inte fått igång min mens sen dess o fick därför Provera utskrivet.... började äta provera (1a kuren) ons 2 Juni.... fick ÄL 4-5 Juni eller där nånstans, har bilder i mitt galleri på ÄL stickorna... sen två veckor senare fick jag mens... har kört med ÄL stickor nu sista 5dgr, men fortfarande inte fått ÄL... därför antog jag att den kanske kommer nu när jag börjar knapra Provera igen, precis som den verkade göra förra ggn........ men jag vet inte, såååå kluven....
  • Myra
    Tejj skrev 2010-06-29 18:23:02 följande:
    Fick MF i mitten av Mars, har inte fått igång min mens sen dess o fick därför Provera utskrivet.... började äta provera (1a kuren) ons 2 Juni.... fick ÄL 4-5 Juni eller där nånstans, har bilder i mitt galleri på ÄL stickorna... sen två veckor senare fick jag mens... har kört med ÄL stickor nu sista 5dgr, men fortfarande inte fått ÄL... därför antog jag att den kanske kommer nu när jag börjar knapra Provera igen, precis som den verkade göra förra ggn........ men jag vet inte, såååå kluven....
    Förstår hur det är. Fick själv mf början på maj och inte fått min mens heller. Fick dock 2 äl på raken med 2 veckors mellanrum direkt efter. Tyvärr så var sambon borta så vi kunde inte pricka in det. Den sista äl gav starkt utslag på 5 dagar, misstänker att det kanske inte är ngn riktig äl. Jag fråga min läkare om jag skulle börja med provera nu men han ville att jag skulle vänta Juli ut. Du har ju gått några månader längre än mig sen missfallet.
    Jag är faktiskt tveksam till att man får äl efter provera och att du ska börja ta det några dagar tidigare. Kanske du ruckar på det du har påbörjat att få en regelbunden cykel. Har man ingen regelbunden cykel så har man ofta/troligen ingen äl. Så är det i mitt fall.
    Bättre du ringer läkaren och kollar tycker jag, kan bli jobbiga ruckningar i cykeln om du laborerar och börjar ta fel. Jag kan ju ha fel också mend et är alltid bättre att veta och vara säker på det man gör.
  • mallanis

Någon som vet?

Har hört att det inte är bra om man har sparsamma blödningar vid mens? Att det kan vara så att slemhinnan inte är tillräcklig för embryot och att det kan sluta i missfall?

Att man ska äl dag 10-14 (om man har ca 28 dagarscykel) och om man är för sen eller tidigt så är det inte bra. Har själv ÄL på ca dag 16.

• Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 19:01:19 följande:
    Förstår hur det är. Fick själv mf början på maj och inte fått min mens heller. Fick dock 2 äl på raken med 2 veckors mellanrum direkt efter. Tyvärr så var sambon borta så vi kunde inte pricka in det. Den sista äl gav starkt utslag på 5 dagar, misstänker att det kanske inte är ngn riktig äl. Jag fråga min läkare om jag skulle börja med provera nu men han ville att jag skulle vänta Juli ut. Du har ju gått några månader längre än mig sen missfallet.
    Jag är faktiskt tveksam till att man får äl efter provera och att du ska börja ta det några dagar tidigare. Kanske du ruckar på det du har påbörjat att få en regelbunden cykel. Har man ingen regelbunden cykel så har man ofta/troligen ingen äl. Så är det i mitt fall.
    Bättre du ringer läkaren och kollar tycker jag, kan bli jobbiga ruckningar i cykeln om du laborerar och börjar ta fel. Jag kan ju ha fel också mend et är alltid bättre att veta och vara säker på det man gör.
    Ja man ska ju tyvärr vänta dryga två månader efter sitt MF innan man i huvudtaget kan få hjälp nån läkare... för mig tog det 3 månader.... seeeg väntan.... men min läkare sa att jag skulle äta provera i 10 dgr, sen få en blödning o räkna 16 dgr från senaste mensens första dag för att börja knapra provera igen... detta skulle jag göra i några månader OM jag nu inte skulle bli gravid under dessa veckor... hon tyckte jag skulle fortsätta använda ÄL stickor för att hålla lite koll på när min ÄL är osv.... så ÄL får man ju under tiden man äter provera, annars skulle ju inte min läkare säga så, så varför skulle man inte kunna få ÄL nån dag efter man påbörjat en proverakur? Hänger inte riktigt med känner jag....
    Så du har ingen ÄL alls? då du inte har regelbunden cykel.... äter du några piller el. dylikt för att få igång en ÄL då eller?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3