• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra
    Tejj skrev 2010-06-29 19:37:42 följande:
    Ja man ska ju tyvärr vänta dryga två månader efter sitt MF innan man i huvudtaget kan få hjälp nån läkare... för mig tog det 3 månader.... seeeg väntan.... men min läkare sa att jag skulle äta provera i 10 dgr, sen få en blödning o räkna 16 dgr från senaste mensens första dag för att börja knapra provera igen... detta skulle jag göra i några månader OM jag nu inte skulle bli gravid under dessa veckor... hon tyckte jag skulle fortsätta använda ÄL stickor för att hålla lite koll på när min ÄL är osv.... så ÄL får man ju under tiden man äter provera, annars skulle ju inte min läkare säga så, så varför skulle man inte kunna få ÄL nån dag efter man påbörjat en proverakur? Hänger inte riktigt med känner jag....
    Så du har ingen ÄL alls? då du inte har regelbunden cykel.... äter du några piller el. dylikt för att få igång en ÄL då eller?
    Som sagt jag är inte hundra med äl och provera heller utan jag tolkade som det när jag läste i fass. Kopierade in texten i ett tidigare inlägg. men det kan ju kanske vara under tiden man äter och att det man komma äl direkt efter som för dig. jag har ju som sagt haft svårt med äl så för mig har det inte blivit äl direkt efter. Jag hoppas verkligen att jag tolkade fel för det vore ju jätte tråkigt om man får  ett hinder till när man kämpar att bli på tjocken.
    inte min mening att göra dig mera förvirrad.

Jag har  haft väldigt strul med mensen sen ajg slutade  med p-piller. Sökt flera läkare för hjälp. Så jag ahr ätit många provera kurer för att få stop på mens som hållit på i 9v och sätta igång långa mens uppehåll. jag fick pergotime för att få äl men första enkelkuren hjälpte inte. Min mamma gick bort här i mars och då kom mensen av sig själv bara så där efter ett väldigt lång tid av mens strul.  för mig är det hallelulja att mensen kom själv och då tog jag en pergokur och fick äl och jag blev gravid..:) tyvärr missfall i v 7.
    Väntar nu på mensen så jag har något att gå efter, känns som man fammlar i luften och har noll koll.
  • Tejj
    Myra skrev 2010-06-29 20:37:45 följande:
    Som sagt jag är inte hundra med äl och provera heller utan jag tolkade som det när jag läste i fass. Kopierade in texten i ett tidigare inlägg. men det kan ju kanske vara under tiden man äter och att det man komma äl direkt efter som för dig. jag har ju som sagt haft svårt med äl så för mig har det inte blivit äl direkt efter. Jag hoppas verkligen att jag tolkade fel för det vore ju jätte tråkigt om man får  ett hinder till när man kämpar att bli på tjocken.
    inte min mening att göra dig mera förvirrad.

Jag har  haft väldigt strul med mensen sen ajg slutade  med p-piller. Sökt flera läkare för hjälp. Så jag ahr ätit många provera kurer för att få stop på mens som hållit på i 9v och sätta igång långa mens uppehåll. jag fick pergotime för att få äl men första enkelkuren hjälpte inte. Min mamma gick bort här i mars och då kom mensen av sig själv bara så där efter ett väldigt lång tid av mens strul.  för mig är det hallelulja att mensen kom själv och då tog jag en pergokur och fick äl och jag blev gravid..:) tyvärr missfall i v 7.
    Väntar nu på mensen så jag har något att gå efter, känns som man fammlar i luften och har noll koll.
    famlar i luften och har noll koll..... jo tack....

Suck....
  • Myra
    Tejj skrev 2010-06-29 21:17:04 följande:
    famlar i luften och har noll koll..... jo tack....

Suck....
    ring till läkaren och se vad dom säger iallafall tycker jag så får du svar om du kan ta provera någon dag tidigare eller ej. Min sa vänta 1 månad till så det är bara snällt att vänta lite till. *suck* vänta är inte min starka sida...*S*
  • Pancakes
    Rotar fram BIM-listan igen... Hur går det för er alla?
    Jag ska ha mens imorn troligtvis. Inga menskänningar än men heller inte det minsta graviditetssymtom..

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}

20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)
    30 juni - MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
  • rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-06-29 19:30:07 följande:
    Någon som vet?

Har hört att det inte är bra om man har sparsamma blödningar vid mens? Att det kan vara så att slemhinnan inte är tillräcklig för embryot och att det kan sluta i missfall?

Att man ska äl dag 10-14 (om man har ca 28 dagarscykel) och om man är för sen eller tidigt så är det inte bra. Har själv ÄL på ca dag 16.
    Tyvärr har jag ingen aning men har väl hört det där med sparsam blödning efter missfall att det troligtvis är en tunn och skör slemhinna och att ägget inte fäster....men jag har inte läst någon fakta om det vill jag tillägga!
  • Odetta
    Atti skrev 2010-06-28 14:49:11 följande:
    Hejsan

Slinker in här.... sitter och deppar för jag hade mitt första mf i går och skrapades i natt. Har två pojkar innan men det här är första gången jag fått ett mf. Var i v.13-14 och hade på vul i v. 6+3 sett hjärtat slå så jag var väl lite inställd på att det kunde gå vägen trots allt. Men naturen har sin egen väg, och tur är väl det.

Har lite funderingar som det kanske finns nån här inne som sitter med den kunskapen.
    Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
    När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?

Härligt att se att det är så många som väntar smått här i tråden och jag lyckönskar er alla.

Kram Atti
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Skit för ma och jag beklagar verkligen, men du är hjärtligt välkommen hit, det här är det bästaste tråden som finns!

Angåedne dina frågor:

1. Efter min skrapning i januari så blödde jag mycket i kanske 5 dagar och så lite i 1½ vecka...altså knappt 2 veckor allt som allt. Men dem säger att man blöder mindre vid skrapning och att många ara blöder någon dag...att jag blödde så mycket som jag gjorde sa dem var ovanligt.

2. Vi försökte igen med det samma, blev gravida med det samma och fick tidigt mf. Men för att inte ta hoppet ifrån dig så beror våra mf på annat, så att det blev mf direkt efter har inget med skrapningen att göra.

3. Jag fick tillbaks min ÄL en knapp vecka efter att jag sluta blöda, hade ÄL på dag 22 (vilket inte är så ovanligt för mig)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Uppdaterar listan bara med nytt bf-datum för mig

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)
    30 juni - MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-06-30 09:33:42 följande:
    Skit för ma och jag beklagar verkligen, men du är hjärtligt välkommen hit, det här är det bästaste tråden som finns!

Angåedne dina frågor:

1. Efter min skrapning i januari så blödde jag mycket i kanske 5 dagar och så lite i 1½ vecka...altså knappt 2 veckor allt som allt. Men dem säger att man blöder mindre vid skrapning och att många ara blöder någon dag...att jag blödde så mycket som jag gjorde sa dem var ovanligt.

2. Vi försökte igen med det samma, blev gravida med det samma och fick tidigt mf. Men för att inte ta hoppet ifrån dig så beror våra mf på annat, så att det blev mf direkt efter har inget med skrapningen att göra.

3. Jag fick tillbaks min ÄL en knapp vecka efter att jag sluta blöda, hade ÄL på dag 22 (vilket inte är så ovanligt för mig)

*kram*
    Odd jag tänkte på dig angående ett snack jag hade med min läkare, försökte sända dig ett medelande men kom inte in på din profil =(
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-06-29 19:30:07 följande:
    Någon som vet?

Har hört att det inte är bra om man har sparsamma blödningar vid mens? Att det kan vara så att slemhinnan inte är tillräcklig för embryot och att det kan sluta i missfall?

Att man ska äl dag 10-14 (om man har ca 28 dagarscykel) och om man är för sen eller tidigt så är det inte bra. Har själv ÄL på ca dag 16.
    Nja....det spelar egentligen ingen roll på vilken dag i cykeln du har din ÄL utan det som spelar roll är hur många dagar din lutealfas (dagarna mellan ÄL och mens) är. Mindre än 10 dagar mellan ÄL och mens är inte så bra och 12 dagar är ok, men gärna mer än så (normalt är ju 14-16 dagar)

Om det går för få dagar hinner inte slemhinnan bygga upp sig ordentligt, ägget får svårare att fastna och hinner inte utsöndra dem mens-stoppande hormonerna innan kroppen börjar med mensen.

Huruvida en sparsam mens betyder mindre slemhinna vet jag däremot inte. Jag har 12 dagar mellan min ÄL och min mens och min mens har alltid varit sparsam.....och så blir jag ju gravid hela tiden (och mina mf beror inte på min slemhinna) så utgår jag från min erfarenhet så skulle jag säga att en sparsam mens INTE har någon betydelse för huruvida man kan bli gravid eller ej.

*kram*
  • Pancakes

Hej på dig Odd! Hur är det med dig? Vilken vecka är du i nu?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3