• Atti

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hejsan

Slinker in här.... sitter och deppar för jag hade mitt första mf i går och skrapades i natt. Har två pojkar innan men det här är första gången jag fått ett mf. Var i v.13-14 och hade på vul i v. 6+3 sett hjärtat slå så jag var väl lite inställd på att det kunde gå vägen trots allt. Men naturen har sin egen väg, och tur är väl det.

Har lite funderingar som det kanske finns nån här inne som sitter med den kunskapen.
    Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
    När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?

Härligt att se att det är så många som väntar smått här i tråden och jag lyckönskar er alla.

Kram Atti

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Atti

Tusen tack för era värmande ord och de erfarenheter ni har. Ni verkar ha det bra här i den här tråden.

Kram Atti

• Atti
    Odetta skrev 2010-06-30 09:33:42 följande:
    Skit för ma och jag beklagar verkligen, men du är hjärtligt välkommen hit, det här är det bästaste tråden som finns!

Angåedne dina frågor:

1. Efter min skrapning i januari så blödde jag mycket i kanske 5 dagar och så lite i 1½ vecka...altså knappt 2 veckor allt som allt. Men dem säger att man blöder mindre vid skrapning och att många ara blöder någon dag...att jag blödde så mycket som jag gjorde sa dem var ovanligt.

2. Vi försökte igen med det samma, blev gravida med det samma och fick tidigt mf. Men för att inte ta hoppet ifrån dig så beror våra mf på annat, så att det blev mf direkt efter har inget med skrapningen att göra.

3. Jag fick tillbaks min ÄL en knapp vecka efter att jag sluta blöda, hade ÄL på dag 22 (vilket inte är så ovanligt för mig)

*kram*
    Tack Hjärta . Det värmer och tröstar att läsa hur ni som har varit i samma sits har haft det och upplevt det. Jag hade räknat med att blöda minst 1 vecka men jag blödde bara i måndags, dagen efter, och sen har det inte kommit mer, men jag vet inte om det kommer tillbaka. Jag har inte ont fysiskt. Har varit hemma sen i måndags, och funderar på att kanske gå tillbaka till jobbet imorgon. Trivs dock inte så jättebra på jobbet, men jobba måste man ju göra. Jag är en som väldigt lätt får dåligt samvete, så att vara hemma och må fysiskt okej så känner jag skuld.

Jag och mannen pratade lite igår om vi ska försöka igen, eller om vi ska vara nöjda med de två underbara söner vi har idag. Jag känner att om vi försöker och kanske lyckas ganska snart igen så kommer det nog kännas lättare för min del, då jag varit inställd på att vara gravid redan i flera månader, med allt vad det innebär med mat, dryck och annant som man tänker på när man är gravid. Det går nog lättare att komma över detta.

Har två nära vänner som har  haft mf, ma och utomkveds, och den ena som först hade utomkveds, barn emellan, och sen mf, hon blev gravid direkt efter mf:et och hennes läkare hade sagt att det är bara att försöka så fort hon slutat blöda... och det lyckades, trots hon bara har en äggledare kvar och sjukdommen endometrioser.
    Min andra väninna, som hade ett ma i v 12 har tyvärr inte lyckats bli gravid igen, och dom har försökt i tre år, och även hon har fått diagnosen endometrioser. Så det är lite olika.

Det är skönt att läsa era berättelser, och hur ni lyckas se positivt på allt igen.

Kram Atti
  • Atti
    Pancakes skrev 2010-06-30 13:06:00 följande:

Atti, jag instämmer med tidigare talare! Ta det lugnt nu och vara hemma och rå om varandra! Jag gick och jobbade direkt för jag hade så mycket ångest över att det var stressigt på jobbet och att jag inte hade nån bra "ursäkt" men jag fick gå in och gråta från och till på toaletten och sen när jag kom hem bara exploderade jag och låg och grät flera timmar i sträck för att det varit så ansträngade att hålla masken på jobbet. Skyll på "kvinnosaker" som ingen vågar ställa följdfrågor om tex urinvägsinfektion, njurbäckeninflammation eller liknande. Då slipper du också låtsas vara förkyld på rösten...

Jo tankarna finns att jag kanske ska vara hemma imorgon också.... men jag kämpar med mitt samvete. De flesta på jobbet vet redan om det, dels eftersom jag var på vul tidigt men sen att det gick inte att dölja de sista veckorna, så alla kommer att fråga när jag kommer tillbaka, vissa vet redan och jag har medelat de som vet att det gick snett att de kan berätta, för då slipper jag ta det när jag kommer tillbaka. Kommer att jobba nästa vecka också sen är det 4 veckors semester. Det är om jag är kanske är hemma imorgon också men går på fredag och får det överstökat och så har jag två dagar ledigt för att ta igen mig igen.... jag vet inte. Velpelle.... Min man säger att det kanske är bra om jag går och jobbar för att tänka på annan men det kommer vara många som frågar och undrar och beklagar så jag vet inte om jag pallar att gå två dagar, men kanske på fredag.
    MCT79 skrev 2010-06-30 12:55:49 följande:
    Min mens kom idag.. punktlig som en jävla klocka. Ska inte klaga över det, skönt att allt fungerar som dt ska antar jag... utom att bli just gravid...
    Ingen mens i morse... men 9,30... en halvtimme före "normal"tid så kom den.... blä.

Ny äl runt den 13 juli och bim alltså 27:e..... tick tack tick tack....

Kämpa på gumman, jag har inte läst så mycket bakåt i tråden så jag vet inte hur länge ni har försökt, men hoppas du kan ta nya tag och satsa på nästa äl...

Kram Atti

• Atti
    Pancakes skrev 2010-07-01 08:50:18 följande:
    Blä, helt klockren mensvärk nu men ingen mens. Kan den inte bara komma då så man får det överstökat och slipper fundera mer!

Förstår din frustration, men så länge den inte dyker upp så finns hoppet. Ge inte upp!

Igår beställde jag storpack äl-stickor och gravtest, så får vi se. Det lutar nog åt att vi kommer att försöka igen, när det nu går.

• Atti

Härligt Pancakes Tungan ute då håller vi tummarna att du inte ser din mens förrän om drygt ett år eller så.....

Jo jag har varit hemma idag. Jag var blödningsfri redan tisdag och hela dagen igår men sen igår kväll så fick jag ordentlig blödning så jag kände att jag kunde vara hemma idag och se så jag inte blödde så mycket eller att jag fick ont, har dock inte varit nån fara. Nu känner jag mig redo att gå till jobbet imorgon, en dag sen så är det helg...

• Atti

Hoppas det går bra nu, Pancakes, håller tummarna. Ska till jobbet idag.

Tejj: Hoppas ni hade en mysig nattFlört

• Atti

Hej på er.

Jag läser varenda inlägg men tar mig tyvärr sällan tid att skriva några rader.

Äntligen är gårdagen förbi... med både glädje och sorg. En barndomsvän gifte sig igår och det var så jättefint och kanontrevlig kväll där jag och min man fick återuppleva vårt bröllop som var för 6 år sedan i samma kyrka och lokal. Dock så hade jag hela våren sett fram emot att gå på detta bröllop som gravid i v.15 och ha en klänning där den lilla magen skulle synas, men så ville tydligen inte livet. Ett par gånger under kvällen så flög tankarna iväg åt det hållet men för övrigt så försökte jag njuta och drick vin.

I dag är det två veckor sedan vi åkte in och fick bekräftat ma i v13 så jag hoppas det kommer en äl snart, testar varje dag. Till alla runt omkring så säger jag att vi inte vet om vi kommer försöka igen, men vi har bestämt att försöka så fort som möjligt, men jag vill inte ha någon press alls. Kommer nog inte heller att berätta för någon förrän jag måste om vi lyckas plussa. vet inte när jag kommer att känna mig säker om vi lyckas plussa igen, eftersom vi va på vul i v.7 och såg hjärtat och sen passerade v.12 men ändå gick det snett. Känner mig bränd om man nu kan uttrycka sig så. Vet att ni är många som upplevt denna besvikelse gång på gång med att få ma/mf och jag ska inte klaga men jag skriver av mig. Jag är så imponerad av hur ni orkar försöka igen och igen.

Jag blir så varm i hjärtat varje gång jag går in här och läser, ni är så oootroligt snälla och rara och verkligen stöttar varandra.

Massor av svalkande kramar till er allihopa runt om i landet. Ni som inte är gravida ännu, njut av ett glas kallt vitt vin i kväll eller en cider så kan vi hålla oss nyktra nästa sommar

• Atti

Åhh puttekulan så tråkigt. Hoppas hoppas att det inte är någon fara.

Kram på dig

• Atti

Testar att skriva in mig om det är okej

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Sugarrush
    Puttekulan (MF dec-09, MF Juli-10)
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010