• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-07-06 15:26:36 följande:
    Åh Happiness, jag läste din historia på din pres. Jag blev så enormt berörd! Stor kram och ett enormt grattis till dig för ditt plus. Hoppas så innerligt att pyret stannar kvar för dig!
    Åh tack vad glad jag blir . Ja jag har ju hängt i den här tråden ett tag nu. Är sist ut av faktiskt. Konstigt att tänka på men jag tror nästan alla har blivit gravida sen tråden startade i nov -09. Så på ett halvt år har alla plussat. Fantastiskt! Det innebär att inom ett halvt år kommer samtliga på listan nu ha plussat (om vi följer statistiken) och det är ju egentligen inte så lång tid att vänta om man tänker i ett livsperspektiv! Så det finns massor av hopp!!!

Har inte varit inne och läst i tråden på ett tag.  Var tvungen att ta ett steg tillbaka och tänka efter sista MF. Får försöka uppdatera mig. Jag håller tummarna för dig vännen. Ser på BIM-listan att du inväntar ÄL. Jag lovar dig tiden flyger iväg. Snart är det din tur igen.

Det ända som gäller är att man försöker och försöker...till slut går det. Även om vägen kan kännas väldigt tröttsam. Jag har skrivit av mig i denna tråd många gånger när väntan varit olidlig. KRAMAR TILL DIG !
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-07-06 14:29:48 följande:
    Usch stackare *kramar om* det där låter inget roligt alls!
    Så många missfall, så mycket sorg och elände...
    Men vad härligt att ni har er dotter att njuta av. Annars hade det kanske känts ännu tuffare.

Det kanske ändå är skönt att de påbörjat utredning för er nu. Vad jag har läst finns det vissa som får speciella tillskott/mediciner som får dem att lättare behålla barnet, om man fått upprepade missfall så att en utredning gjorts. (Då kan man ju upptäcka vari problemet ligger.) Jag är inte så insatt i vad det är de får för mediciner, men om det är något sådant som behövs kommer de ju med stor sannolikhet att upptäcka det nu.
    Håller tummarna för er skull att det vänder nu i och med utredningen!
    *kram* 
    för många hjälper Trombyl, det är blodförtunnande och motverkar att kroppen "dödar" fostret genom att stänga av näringstillförseln med microscopiska blodproppar.

Funkar inte enbart Trombyl kan man lägga till Fragmin eller Heparin till Tronbylen. Både fragmin och Heparin är också blodförtunnande, men på en annan nivå.

Sedan kan man även behandla med Prednisolon utöver Trombyl och fragmin/heparin. Prednbisolon är ett kortison och stänger av det egna immunförsvaret.

Många läkare tror inte på att dem här medicinerna funkar, men vi är MÅNGA som fått hjälp av dem! Jag äter Trombyl just nu och det verkar pepparpeppar gå bättre denna gången. Funkar inte trombylen kommer vi att sätta in dem andra medicinerna också. Det hittades inga fel på mig i utredningen.

Dem hittar faktiskt på dem allra flesta inga fel (dem tar inte alla test som är tänkbara utan bara "standard" testen), och när läkaren då inte är villig att prova med tex Trombyl så står man där om man själv inte vet om att den behandlingen finns. Vet man om detta däremot så kan man försöka övertala sin läkare att även om denne inte tycker att det finns tillräkliga studier på att Trombyl hjälper, så finns det tillräkliga studier på att Trombyl inte skadar. Varför då inte prova?

(Om läkaren ändå ställer sig på tvären så kan man självmedicinera med 1/3 Albyl Minor. Det ger en blodförtunnande effekt, men inte på samma nivå som Trombyl...men bättre än inget)

Efter att vi fått våra första 2 mf så bestämde jag mig för att självmedicinera med Albyl minor och då gick det vägen och vi fick vår son. Nu lät sig inte min kropp luras av Albylen en andra gång så nu har jag fått gå över till Trombylen. Av 5 graviditeter bara i år så är den enda skillnaden att jag äter Trombyl nu och nu är jag i v10!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

WOOHOO för Puttekulans pluss!!!!!

*kramisar*

• Odetta

Och käraste Happiness!

Jag blir så glad varje gång jag ser dig!

hur mår du vännen? Börjar det sjunka in lite?

(vet du, jag tog faktiskt en magbild i går kväll, trots att jag sa att jag skule vänta med det. Men jag känner min livmoder halvvägs till naveln nu och det gjorde jag inte sist jag fick gå såhär långt så jag vågade ta en bild )

*kramelikram till världens bästaste Happiness*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:05:57 följande:
    ODD: Jag har en present till dig . Kolla i mitt galleri om 1 sek.
    WOOOHOOOOOO *lycklig*

Ser FIIIIIIIINT ut Tacktacktacktack!!!! Nu har jag fått min dagsdos av positiva test

*bamsekram*
  • Happiness

Bästaste ODD....nu är presenten klar! ...Jag för att nu inte mår så super illa. Hurra för postafen. Var inne och snurrade i magbildstråden. Vilken tjusig mage du har. Haha! Läste hur ni jämförde nyanserna. Själv ser jag ut som en Albyl minor tablett. Ska inte blända er med en magbild. Yet!!!!

Väntar på att min bäbis ska komma hem...Haha! Han har varit borta massor av dagar (3).

Nä det börjar inte sjunka in. Du vet...FETT BLÅTT PLUSS CB....det måste ju räcka med lördag. Sen orkar jag baske mig inte vänta längre. US-testerna är slut., så dom kan jag inte heller förlusta mig med

KRAMKRAMBSÄTIGASTEODDIS

• Happiness
    Odetta skrev 2010-07-06 16:10:29 följande:
    WOOOHOOOOOO *lycklig*

Ser FIIIIIIIINT ut Tacktacktacktack!!!! Nu har jag fått min dagsdos av positiva test

*bamsekram*
    Tycker du verkligen att detta ser vettigt ut...jag menar varför kan det inte vara lite starkare. Blir sur. Men jag kollade på dina och jag tycker iof att våra färger stämmer i tid. Vad är jag på idag ODD? Ska se....ÄL+16 va? BIM dag är det iallafall så långt är jag med. Suck nu ska det vara ett sånt där smaskigt illrött jordgubbstreck. YAMMI!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-06 16:15:17 följande:
    Tycker du verkligen att detta ser vettigt ut...jag menar varför kan det inte vara lite starkare. Blir sur. Men jag kollade på dina och jag tycker iof att våra färger stämmer i tid. Vad är jag på idag ODD? Ska se....ÄL+16 va? BIM dag är det iallafall så långt är jag med. Suck nu ska det vara ett sånt där smaskigt illrött jordgubbstreck. YAMMI!
    Ja, ÄL +15 eller +16 är du på idag Strecken blir inte lika starka förrens om en vecka så jag tycker att ditt ser fiiiiiiint ut! Och skulle du ta ett CB typ idag så skulle du få det där fina klara plusset redan idag på det *försöker att locka dig in djupare i testfördärvet* Man kan alltid köpa fler och ta på lördag....

*kram*
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-07-06 16:20:42 följande:
    Ja, ÄL +15 eller +16 är du på idag Strecken blir inte lika starka förrens om en vecka så jag tycker att ditt ser fiiiiiiint ut! Och skulle du ta ett CB typ idag så skulle du få det där fina klara plusset redan idag på det *försöker att locka dig in djupare i testfördärvet* Man kan alltid köpa fler och ta på lördag....

*kram*
    Haha ja oss missbrukare emellan....Hej vi heter ODD och HAPPY vi är testmissbrukare (fast ODD är lite värre ) Vad GLAD jag blir att du tycker det ser bra ut. Ja du vet ju hur nojjig man är. Tänk om jag skulle få det där safirblåa *ASG*, mörkblåa,azuurblåa färgen redan idag. Fantastiskt!

Det värsta är ju att apoteket har flyttat in på ICA. Livsfarligt! Kommer ut med 4 CB+ 1 liter mjölk.Haha!
    "Nu har jag storhandlat älskling"....

Hmmm är du säker på att det skulle bli blått idag? Funderar på att handla mjölk *visslar och himlar med ögonen*
    KRAJM
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3