• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tejj
    Tjejen80 skrev 2010-07-07 08:38:20 följande:
    Tejj:
    Min läkare sa också att mensen ska komma ett par dygn efter sista tabletten.... Det är verkligen skitjobbigt när inte kroppen fungerar som den ska och man kan försöka igen =( Man går och väntar varje dag och ju längre tiden går desto mer nerstämd blir man...Jag har gått med mensvärk av och till nu i ca en månad, börjar bli såååå trött på det nu..
    Har tagit ÄL-test då och då och de ger aldrig utslag, tyvärr visar gravtesten också neg..
    Funderar på om jag ska ringa nån läkare denna veckan och höra vad man ska göra. Ska jag be om en omgång tabletter till och se om det hjälper??
    Jag får också panik om inte ÄL kommer igång snart, då vet man ju iaf att man kan bli gravid! 

Förjävligt att du också har det som mig men då vet vi att vi inte är ensamma om att ha det så här så vi får stötta varann o hoppas att kroppen hoppar igång under sommaren.

*styrkekram*
    Har ringt KK nu på morgonen, de ska ringa upp mig efter lunch... ska kolla med dem då o se vad dom säger om allt... piss o skit att det inte funkar på oss..... vi om nåt är värda en bulle i ugnen snart!!!!!!!!!!!!!!!!

*styrkekramas*
  • ElleMelle

Tack alla goa tjejer för gratulationerna!

Håller tummarna så hårt jag kan för att alla här inne skall plussa så snart som möjligt. Nu är det ju sommar och semester för många och det brukar ju inte direkt sänka oddsen Skrattande.

• Pancakes

Tejj, Tjejen80 och Sugarrush, vad trist med era ÄL! Måste vara otroligt frustrerande! Det sätter lite perspektiv på saker och jag får nästan dåligt samvete över att jag beklagar mig över mina grejer. Jag har ju i alla fall haft regelbunden mens sen MF. Då KAN man ju i alla fall bli gravid även om jag inte lyckats bli det än.

Kämpa på! Ni är så starka och duktiga!

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-07 13:07:11 följande:
    Tejj, Tjejen80 och Sugarrush, vad trist med era ÄL! Måste vara otroligt frustrerande! Det sätter lite perspektiv på saker och jag får nästan dåligt samvete över att jag beklagar mig över mina grejer. Jag har ju i alla fall haft regelbunden mens sen MF. Då KAN man ju i alla fall bli gravid även om jag inte lyckats bli det än.

Kämpa på! Ni är så starka och duktiga!
    Tack för uppmuntran!
    Jag hoppas på att det kommer en trevlig liten ÄL i helgen, det skulle isf vara 2 veckor efter missfallet. Vi har faktiskt till och med planerat in en liten minisemester fre-lör så vi kan hångla järnet.
  • Dag och natt

Lite glädjande nyheter har jag att komma med idag - jag är äntligen på väg att få ÄL efter mitt mf! Såg att teststrecket syntes svagt igår, idag såg jag att min flytning blev liiiite klibbigare och när jag testade på stickan efter jobbet var teststrecket starkare än igår men ännu inte lika starkt som kontrollstrecket. Hade redan förberett sambon på tidig hemgång från jobbet för här ska bakas bullar!! Han sa inte emot Tungan ute Blir en trevlig helg här med andra ord Skrattande

• sugarrush

Havsklippan: haha vad HÄRLIGT! Sexa på, jag håller tummarna för er!

Mitt ÄL-test visade knappt något streck alls när jag testade idag, men jag ska testa vidare varje dag framöver och se om det blir ngn förändring. När det börjar närma sig går jag över till de lite mer "lyxiga" clearblue-testen.
    Tycker inte alls märka av ngn ÄL-flytning längre, antingen missade vi ÄL eller så kommer kommer det så småningom, har ingen aning....suuuuuck!

• MCT79

Oj vad man väntar egentligen... vi väntar på ÄL. på bim på att vi ska sluta blöda och sen väntar vi förhoppningsvis på bebis...  Vi får inte glömma bort att leva däremellan hörrni... livet är kort. Jag såg det idag...  :(   igen....

Jag väntar också på äl just nu... vi jobbar om varann och båda är helt slut så vi får väl se hur det blir med sexet denna månad....*zzzz*

• sugarrush

Ja haha, först är man superlycklig för att ha plus på testet, sedan får man missfallet och vill man bara ha minus så man kan börja om. Och nu längtar man ihjäl sig efter ett nytt plus!
    Att man aldrig kan bestämma sig!

Kanske kanske kanske lite mer flytningar här idag. Sorry för tjatet, men jag är lite besatt just nu...

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-07-08 05:38:32 följande:
    Oj vad man väntar egentligen... vi väntar på ÄL. på bim på att vi ska sluta blöda och sen väntar vi förhoppningsvis på bebis...  Vi får inte glömma bort att leva däremellan hörrni... livet är kort. Jag såg det idag...  :(   igen....

Jag väntar också på äl just nu... vi jobbar om varann och båda är helt slut så vi får väl se hur det blir med sexet denna månad....*zzzz*
    Du har så rätt! Därför är det bra att ha den här tråden att ventilera i! För min del diskuterar jag det inte alls hemma, jag är livrädd för det här "nu är det ägglossning så av med brallorna oavsett om du är sugen eller inte"-stuket så jag pratar inte ens ÄL-symtom med sambon. Han har knappt koll på när det är ens, han vet bara att det är typ två veckor efter mens nånting. Visserligen tar det väl lite tid för oss att bli gravida men det får vara värt det då. Jag har sett vad det kan göra med förhållandet att hålla på att vara alltför besatt, har några kompisar som är skräckexempel.

Men men, det är jättesvårt att inte stressa. Man vill ju bara komma tillbaks till det man hade när man var gravid. Skönt att vi har varandra här i tråden att tjata och gnata och vara besatta med :)
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-07-07 22:25:47 följande:
    Havsklippan: haha vad HÄRLIGT! Sexa på, jag håller tummarna för er!

Mitt ÄL-test visade knappt något streck alls när jag testade idag, men jag ska testa vidare varje dag framöver och se om det blir ngn förändring. När det börjar närma sig går jag över till de lite mer "lyxiga" clearblue-testen.
    Tycker inte alls märka av ngn ÄL-flytning längre, antingen missade vi ÄL eller så kommer kommer det så småningom, har ingen aning....suuuuuck!
     Trist! Men direkt efter missfallet kan det ju bli lite oregelbundet så ÄL eller mens kan ju komma lite när som helst. Med andra ord kan du bli gravid när som helst också :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3