Happiness skrev 2010-07-09 17:23:16 följande:
Får jag ingen present eller nått? *skojar* Jag har ju redan fått den allra finaste presenten och det är hälften tack vare dig!
Andra hälften är grisen...Haha! Jag pratar inte om min man nu...så ingen missuppfattar *asg* Det är en typ av medicin jag snackar om.
ODD: Grattis till dig på födelsedagen! Tänk för 10 år sen födde du ditt första barn. Du måste varit rikigt ung då (du är fortfarande vacker
) Ja den första förlossningen är säkert speciell. Jag har ju inte ens kommit till min andra än. Men jag lovar att jag ALDRIG kommer glömma min. Fick helt klart en nära-döden-upplevelse. Jag lovade mig själv och min syster att aldrig mer skulle jag bli gravid. Haha! Det har jag brutit nu. Tänk vad minnet kan spela en ett spratt. Hur var din förlossning ODD? Ont? Lustgas? Epidural? Stöd? Doula? Vikt/längd på barnet? Komplikationer?
**********************************************LOVE ALWAYS******************************************** *****
Tack sötaste finaste Happi!!!! Vet du att du är den första som gratulerar mig idag? Blev alldeles tårlgd....tack!!!!!
Ja....mamma i 10 år, inte illa va? Förlossningen var ett 18 timmar helvete...haha! Jag gick in med attityden att "det hääääär klarar jag uuuuuutan smärtlingring!" ASG...nyblivna 20-åringar är bra naiva (i alla fall jag)
Provade TENS, akupunktur och lustgas (aldrig mera lustgas.....EVER) och till slut bad jag om epiduralen. Sedan gick det faktikt hur bra som hellst...epidural är KUNG (och läkaren blev hjälteförklarad). Krystning i kanske en kvart och ut kom en mosad liten 3890 gram och tror hon var 52cm lång FLICKA! (Jag trodde hela graviditeten att hon var en pojke....hade typ inte ens ett flicknamn). Ja....så var jag mamma (och min mamma som var med blev mormor)
Haha...nu med allt som allt 4 förlossningar i bagaget känner jag mig som värsta proffset...så har ni frågor så hojta bara till....älskar att prata förlossningar (har velat bli Barnmorska så länge jag kan minnas men bestämde mig för ett annat yrke när jag insåg hur lite arbetstimmarna och familjelivet passar ihop...)
***kraaaaaaaam***