• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta

Happiness:

Haha, du skrev precis det 1000:de inlägget i tråden...lite coolt

Äsch....är ledsen idag för idag fyller min äldsta tös 10 år. Idag har jag varit mamma i 10 år....och nu sitter jag och vet inte vilken tid jag ska få prata med henne. Var först bestämmt klockan 20, sedan klockan 17 och sedan fick jag mail och mailade tillbaks och nu vet jag inte vilken tid alls. klockan är 17 och jag sitter här...men ingen dyker upp

Men men...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-07-09 17:15:03 följande:
    Happiness:

Haha, du skrev precis det 1000:de inlägget i tråden...lite coolt

Äsch....är ledsen idag för idag fyller min äldsta tös 10 år. Idag har jag varit mamma i 10 år....och nu sitter jag och vet inte vilken tid jag ska få prata med henne. Var först bestämmt klockan 20, sedan klockan 17 och sedan fick jag mail och mailade tillbaks och nu vet jag inte vilken tid alls. klockan är 17 och jag sitter här...men ingen dyker upp

Men men...
    Får jag ingen present eller nått? *skojar* Jag har ju redan fått den allra finaste presenten och det är hälften tack vare dig! Andra hälften är grisen...Haha! Jag pratar inte om min man nu...så ingen missuppfattar *asg* Det är en typ av medicin jag snackar om.

ODD: Grattis till dig på födelsedagen! Tänk för 10 år sen födde du ditt första barn. Du måste varit rikigt ung då (du är fortfarande vacker ) Ja den första förlossningen är säkert speciell. Jag har ju inte ens kommit till min andra än. Men jag lovar att jag ALDRIG kommer glömma min. Fick helt klart en nära-döden-upplevelse. Jag lovade mig själv och min syster att aldrig mer skulle jag bli gravid. Haha! Det har jag brutit nu. Tänk vad minnet kan spela en ett spratt. Hur var din förlossning ODD? Ont? Lustgas? Epidural? Stöd? Doula? Vikt/längd på barnet? Komplikationer?

**********************************************LOVE ALWAYS*************************************************
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-09 17:23:16 följande:
    Får jag ingen present eller nått? *skojar* Jag har ju redan fått den allra finaste presenten och det är hälften tack vare dig! Andra hälften är grisen...Haha! Jag pratar inte om min man nu...så ingen missuppfattar *asg* Det är en typ av medicin jag snackar om.

ODD: Grattis till dig på födelsedagen! Tänk för 10 år sen födde du ditt första barn. Du måste varit rikigt ung då (du är fortfarande vacker ) Ja den första förlossningen är säkert speciell. Jag har ju inte ens kommit till min andra än. Men jag lovar att jag ALDRIG kommer glömma min. Fick helt klart en nära-döden-upplevelse. Jag lovade mig själv och min syster att aldrig mer skulle jag bli gravid. Haha! Det har jag brutit nu. Tänk vad minnet kan spela en ett spratt. Hur var din förlossning ODD? Ont? Lustgas? Epidural? Stöd? Doula? Vikt/längd på barnet? Komplikationer?

**********************************************LOVE ALWAYS******************************************** *****
    Tack sötaste finaste Happi!!!! Vet du att du är den första som gratulerar mig idag? Blev alldeles tårlgd....tack!!!!!

Ja....mamma i 10 år, inte illa va? Förlossningen var ett 18 timmar helvete...haha! Jag gick in med attityden att "det hääääär klarar jag uuuuuutan smärtlingring!" ASG...nyblivna 20-åringar är bra naiva (i alla fall jag) Provade TENS, akupunktur och lustgas (aldrig mera lustgas.....EVER) och till slut bad jag om epiduralen. Sedan gick det faktikt hur bra som hellst...epidural är KUNG (och läkaren blev hjälteförklarad). Krystning i kanske en kvart och ut kom en mosad liten 3890 gram och tror hon var 52cm lång FLICKA! (Jag trodde hela graviditeten att hon var en pojke....hade typ inte ens ett flicknamn). Ja....så var jag mamma (och min mamma som var med blev mormor)

Haha...nu med allt som allt 4 förlossningar i bagaget känner jag mig som värsta proffset...så har ni frågor så hojta bara till....älskar att prata förlossningar (har velat bli Barnmorska så länge jag kan minnas men bestämde mig för ett annat yrke när jag insåg hur lite arbetstimmarna och familjelivet passar ihop...)

***kraaaaaaaam***
  • MCT79

Hej på er..

Depp dag idag.. tokmycket på jobbet, hinner knappt kissa... blöh. En vecka till sen har jag iaf semester.

Är det någon av er som vet om man får svårare att bli gravid efter utomkvedshavandeskap? KÄnner mig så pessimistisk nu... å äldre blir man...

• Happiness
    Odetta skrev 2010-07-09 17:42:17 följande:
    Tack sötaste finaste Happi!!!! Vet du att du är den första som gratulerar mig idag? Blev alldeles tårlgd....tack!!!!!

Ja....mamma i 10 år, inte illa va? Förlossningen var ett 18 timmar helvete...haha! Jag gick in med attityden att "det hääääär klarar jag uuuuuutan smärtlingring!" ASG...nyblivna 20-åringar är bra naiva (i alla fall jag) Provade TENS, akupunktur och lustgas (aldrig mera lustgas.....EVER) och till slut bad jag om epiduralen. Sedan gick det faktikt hur bra som hellst...epidural är KUNG (och läkaren blev hjälteförklarad). Krystning i kanske en kvart och ut kom en mosad liten 3890 gram och tror hon var 52cm lång FLICKA! (Jag trodde hela graviditeten att hon var en pojke....hade typ inte ens ett flicknamn). Ja....så var jag mamma (och min mamma som var med blev mormor)

Haha...nu med allt som allt 4 förlossningar i bagaget känner jag mig som värsta proffset...så har ni frågor så hojta bara till....älskar att prata förlossningar (har velat bli Barnmorska så länge jag kan minnas men bestämde mig för ett annat yrke när jag insåg hur lite arbetstimmarna och familjelivet passar ihop...)

***kraaaaaaaam***

Tack tack själv ODD! Mycket bra med lite förlossnings info. Om epiduralen är KUNG så är du ett ESS på att föda barn. Jag kommer fullkomligt bombadera dig med frågor när det närmar sig. Be aware!

Du skulle passa som BM...suck jaja skolbarnen får VERKLIGEN uppskatta dig nu när dom svenska mödrarna går miste om en ypperlig barnmorska. Jag hade världens skit barnmorska. Demon Hon stod och tittade på fotboll under min förlossning. Tömde mig inte på urin. La mig på sidan och la upp benet på en gynbenskål. Det enda var att skålen var vänd åt andra hållet så dom vassa kanterna trycktes in i benet. Låg så i flera timmar. När jag sen skulle krysta och jag låg rätt...4 BM var i rummet ja då kunde jag inte trycka ifrån med det benet. Hon gjrde inte mycket rätt....Margareta hette hon....Hon hade stora vinterkängor på sig i förlossningsalen. 

Hon har fixat så jag har fått förlossningsrädsla. Så denna gången blir det Doula. JA det skulle du bli sen ODD....shit vilken bra Doula du skulle bli. Hade bott här nere hade jag valt dig BUMS! Men krysta ut barnet på en kvart...nja det klarar jag nog inte.

Dom här frågorna ang.förlossning var bara dom 5 första av 1000 ungefär...en krusning på vattenytan. Lovar att sprida ut dom lite snyggt. Hade bestämt mig för kejsarsnitt vid mitt förra MA p g a den förra upplevelsen. Har ju blivit fullständigt traumatiserad, men med lite hjälp kanske jag vågar nära mig en förlossning i tanken nu. Vill faktiskt inte göra ett kejsarsnitt.......

Kollar om du är inne senare ODD....har fått TSH provsvar idag. Herregud vad snabbt grisen funkar lämnade blod den 2 juli då låg det på 0,43, 7 juli 0,27. Jobbigt att förklara bara hur det kommer sig att värdena sjunker så snabbt. HAha!

*******************************GRATTIS IGEN PÅ 10-årsdagen!!!**************************************************

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-07-09 17:52:04 följande:
    Hej på er..

Depp dag idag.. tokmycket på jobbet, hinner knappt kissa... blöh. En vecka till sen har jag iaf semester.

Är det någon av er som vet om man får svårare att bli gravid efter utomkvedshavandeskap? KÄnner mig så pessimistisk nu... å äldre blir man...
    Nej inte utomkvedes...men graviditet generellt. Mina hormoner ballade ju ur tack vare graviditeten (antagligen). Det var efter MA:t som TSH blev för högt. Du som är syrra kan du inte be någon snäll doktor att ta TSH och fritt T4 just in case off? Progesteron är ju inte dumt att ta heller. Kram
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-09 18:24:30 följande:

Tack tack själv ODD! Mycket bra med lite förlossnings info. Om epiduralen är KUNG så är du ett ESS på att föda barn. Jag kommer fullkomligt bombadera dig med frågor när det närmar sig. Be aware!

Du skulle passa som BM...suck jaja skolbarnen får VERKLIGEN uppskatta dig nu när dom svenska mödrarna går miste om en ypperlig barnmorska. Jag hade världens skit barnmorska. Demon Hon stod och tittade på fotboll under min förlossning. Tömde mig inte på urin. La mig på sidan och la upp benet på en gynbenskål. Det enda var att skålen var vänd åt andra hållet så dom vassa kanterna trycktes in i benet. Låg så i flera timmar. När jag sen skulle krysta och jag låg rätt...4 BM var i rummet ja då kunde jag inte trycka ifrån med det benet. Hon gjrde inte mycket rätt....Margareta hette hon....Hon hade stora vinterkängor på sig i förlossningsalen. 

Hon har fixat så jag har fått förlossningsrädsla. Så denna gången blir det Doula. JA det skulle du bli sen ODD....shit vilken bra Doula du skulle bli. Hade bott här nere hade jag valt dig BUMS! Men krysta ut barnet på en kvart...nja det klarar jag nog inte.

Dom här frågorna ang.förlossning var bara dom 5 första av 1000 ungefär...en krusning på vattenytan. Lovar att sprida ut dom lite snyggt. Hade bestämt mig för kejsarsnitt vid mitt förra MA p g a den förra upplevelsen. Har ju blivit fullständigt traumatiserad, men med lite hjälp kanske jag vågar nära mig en förlossning i tanken nu. Vill faktiskt inte göra ett kejsarsnitt.......

Kollar om du är inne senare ODD....har fått TSH provsvar idag. Herregud vad snabbt grisen funkar lämnade blod den 2 juli då låg det på 0,43, 7 juli 0,27. Jobbigt att förklara bara hur det kommer sig att värdena sjunker så snabbt. HAha!

*******************************GRATTIS IGEN PÅ 10-årsdagen!!!************************************ **************

Men gumman då....det är bara att fråga

Ja, Jag funderar faktiskt på att bli Doula sen när jag är klar med att bli lärare. Doula kan jag ju vara på fritiden och då får jag ju lite av det jag egentligen vill göra ändå

*kram*
  • FruW

Hejsan flickor!!

ODD - stort GRATTIS till dig på Mamma-dagen! Ett fång med dessa kommer här {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Låter jättejobbigt att inte få vara med o fira 10-åringen, är ju en stor dag ju! Du är stark som orkar, det hoppas jag du vet!!

Happiness - med din hjälp fick jag koll på mina värden, o de verkar vara bra som tur är! Kan inte skylla mina extrakilon på sköldkörteln alltså - får hitta ngt annat att skylla dom på istället Flört Vem - jag själv??! Näääee det tror jag inte..

Vill tacka alla fina underbara tjejer i tråden för era svar på mitt deppinlägg - tårar och leenden blandades när jag läste era svar, TACK!! Ni är fantastiska!! Har bestämt mig för att var mer restriktiv med vad jag delar med mig av min sambo, har aldrig pratat äl-flytningar med honom direkt, men det blir ju inte bättre av att jag hela tiden påpekar att vi inte blir med barn.. Ska försöka se det positiva o fina som finns i mitt liv, det är ju också viktigt, och som Pancakes så klokt sa - det gäller ju att bevara relationen, vara glad över att jag har någon jag VILL få barn med, vårda den så att den finns kvar o så att vi kan bli bra föräldrar TILLSAMMANS o inte var för sig.. Det känns bättre i dag, ni är guld värda som finns här och orkar besvara mina frågor!!

Pergo skriver ni - hur får man det? Vad är det bra för/emot?? Antar att det inte är receptfritt??

I dag gick vi på semester, sååå himla skönt! Gick från jobbet från lunch, slappade i solstolen med ett glas rosé och lyckades gå ner i varv o in i semesterlunken riktigt effektivt Cool Försöker se glädjen i att kunna ta det där glaset vin i solen!!

Stora kramar till er alla, speciell solvarm kram till ODD - du utses här med till månadens super-MAMMA!! Hoppas du snart får prata med födelsedagsbarnet!!! Solig

KRAM Mimmi

PS. Happiness - du verkar va himla go du med!! {#emotions_dlg.flower}

• kajsalisa
    Happiness skrev 2010-07-09 17:06:30 följande:
    Tjhoooohoo Kolbodtjej. GRATTIS och vad kul att vi har så täta BF. Hoppas nu vi får följa varann.

Kajsa-lisa: Jag hoppar inte över till den andra tråden än. HAha först sa jag fetpluss nu säger jag första VUL. Det slutar med att jag stannar här i 9 månader icke gravid liksom. Då blir jag utslängd av dom andra tjejerna.

ODD-vännen: Blir lessen när du är lessen. Har det hänt något? Ska inte din man ha semester snart? För mig funkar det alltid att umgås med mannen. Då hinner man inte tänka så mycket och därmed blir jag mindre nedstämd. Mina tankar går ju hela tiden till MF och det är ju inte en särskilt upplyftande tanke. Har lyxat till med Amelia vänta barn tidning BARA för att komma på andra tankar.

mimmi80: Tack för ditt stöd! Tycker du verkar som en rikigt go tjej. Jag lovar att du snart kommer bli gravid. Vet du varför jo därför att hela den långa gravid-listan som vi har här har uppkommit på ett halvt år. Vi kan säga så här. Från och med idag...inom 6 månader kommer du vara gravid. Hur har det gått med TSH värdena? Jag har dåligt minne nu...förlåt om jag frågat eller upprepar mig.

Delar ut KRAMAR till alla som behöver. Ett regn av kramar!
    Har du fått någon tid för UL?
    Kram på're fining!
  • kajsalisa
    kajsalisa skrev 2010-07-09 20:15:21 följande:
    Har du fått någon tid för UL?
    Kram på're fining!
    VUL menade jag ju förstås. Ibland springer fingrarna iväg på tangenterna utan att jag hinner tänka... ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3