FruW skrev 2010-06-07 19:08:54 följande:
ODD - hur har det gått för dig idag? Fortfarande inget mer blod om jag läst rätt - det är ett jättebra tecken! Du ska se att allt kommer gå super, wips så har du din lill* i famnen. Men jag vet hur det är att blöda, man kan inte sluta oroa sig.. =(
För ett tag sen berättade jag för min mamma att vi försökte skaffa barn, o att vi hade fått 2 mf. Jag vet att hon har fått några mf hon med, så jag tänkt att hon skulle förstå.. Iaf så sa hon att alla 6 gånger hon varit gravid, hon har tre barn, fick 3 mf, så har hon blött alla gånger - dvs även alla de gånger det gått BRA!! Försöker fokusera på det - att det lika gärna KAN GÅ JÄTTEBRA även om man blöder en del..!! Men jag vet hur det känns, det känns ju som om det inte ska blöda när man är gravid. Men du äter ju trombyl, o blir väl mer lättblödande, så jag tror faktiskt inte att det är ngt som är fel!
Är det färskt blod eller mer "gammalt"? Jag håller tummar o tår för att allt ska gå vägen för dig!
För mig har det drällt in graviditeter hela helgen! Jag är superglad för mina vänner som efter långa försök äntligen fått det där plusset, men märker att jag nog oroat dom med mina mf.. =( Så försöker att inte prata om det - så skönt att det finns denna härliga tråd då!
Och så får man höra att folk beklagar sig för att dom blivit gravida fastän det inte varit planerat, de hade ju egentligen velat vänta någon månad... Jag kan bli lite trött då...! Att PLANERA sina barn är inte för alla, jag tycker att man borde vara lite mer tacksam för den fantastiska gåva man får.. Men det är ju mitt perspektiv, och jag kanske hade tyckt likadant om jag inte hade de erfarenheter jag har, man blir ju lite förändrad då..
Happiness - hur går det för dig då? Några gravsymptom ännu?
Tjejen80 - välkommen hit!! Beklagar ditt mf, usch vad jobbigt att få ett så sent! Ska du bara gå "o vänta ut det" ingen skrapning eller så? Jag har haft 3 mf, alla tidiga, som längst i vecka 6, måste vara jättejobbigt att få så sent! =( För mig kom mensen o äl igång som den skulle, vet att jag var jätterädd över att få gå o vänta, såå tråkigt! Håller tummarna för att det snart kommer igång för dig med!
Kram till er alla i tråden - både ni som är ledsna o oroliga o ni som är fantastiskt lyckliga!!
//mimmi
Tack, det var väldigt jobbigt de första veckorna men nu börjar jag känna mig som mig själv igen. Jag hade en långdragen blödning efter tagit cytotec så jag fick skrapas ca 3 veckor senare. Blödde då bara 1 dag, har nu gått 3 veckor till med varken ägglossning eller mens...
Det är kul att läsa om andra som får positiva nyheter igen efter sina missfall. Grattis till er! :=)