Inlägg från: Tjejen80 |Visa alla inlägg
  • Tjejen80

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej allihop!
    jag är ny här, hoppas det är okej att jag hoppar in :=)
    Jag fick MA 23/4 (var i v 11) och jag har fortfarande inte fått tillbaka mensen. Förra helgen hade jag rejäl mensvärk och det kom typ 3 droppar blod, testade med äl-test för jag tänkte att det kanske var det som var på gång med det gav inget utslag. Någon mer som det dröjt 6 veckor eller mer innan mens och ägglossning kommit igång? Börjar bli otålig nu...

• Tjejen80
    FruW skrev 2010-06-07 19:08:54 följande:
    ODD - hur har det gått för dig idag? Fortfarande inget mer blod om jag läst rätt - det är ett jättebra tecken! Du ska se att allt kommer gå super, wips så har du din lill* i famnen. Men jag vet hur det är att blöda, man kan inte sluta oroa sig.. =(

För ett tag sen berättade jag för min mamma att vi försökte skaffa barn, o att vi hade fått 2 mf. Jag vet att hon har fått några mf hon med, så jag tänkt att hon skulle förstå.. Iaf så sa hon att alla 6 gånger hon varit gravid, hon har tre barn, fick 3 mf, så har hon blött alla gånger - dvs även alla de gånger det gått BRA!! Försöker fokusera på det - att det lika gärna KAN GÅ JÄTTEBRA även om man blöder en del..!! Men jag vet hur det känns, det känns ju som om det inte ska blöda när man är gravid. Men du äter ju trombyl, o blir väl mer lättblödande, så jag tror faktiskt inte att det är ngt som är fel!

Är det färskt blod eller mer "gammalt"? Jag håller tummar o tår för att allt ska gå vägen för dig!

För mig har det drällt in graviditeter hela helgen! Jag är superglad för mina vänner som efter långa försök äntligen fått det där plusset, men märker att jag nog oroat dom med mina mf.. =( Så försöker att inte prata om det - så skönt att det finns denna härliga tråd då!

Och så får man höra att folk beklagar sig för att dom blivit gravida fastän det inte varit planerat, de hade ju egentligen velat vänta någon månad... Jag kan bli lite trött då...! Att PLANERA sina barn är inte för alla, jag tycker att man borde vara lite mer tacksam för den fantastiska gåva man får.. Men det är ju mitt perspektiv, och jag kanske hade tyckt likadant om jag inte hade de erfarenheter jag har, man blir ju lite förändrad då.. Flört

Happiness - hur går det för dig då? Några gravsymptom ännu?

Tjejen80 - välkommen hit!! Beklagar ditt mf, usch vad jobbigt att få ett så sent! Ska du bara gå "o vänta ut det" ingen skrapning eller så? Jag har haft 3 mf, alla tidiga, som längst i vecka 6, måste vara jättejobbigt att få så sent! =( För mig kom mensen o äl igång som den skulle, vet att jag var jätterädd över att få gå o vänta, såå tråkigt! Håller tummarna för att det snart kommer igång för dig med!

Kram till er alla i tråden - både ni som är ledsna o oroliga o ni som är fantastiskt lyckliga!!
    //mimmi
    Tack, det var väldigt jobbigt de första veckorna men nu börjar jag känna mig som mig själv igen. Jag hade en långdragen blödning efter tagit cytotec så jag fick skrapas ca 3 veckor senare. Blödde då bara 1 dag, har nu gått 3 veckor till med varken ägglossning eller mens...

Det är kul att läsa om andra som får positiva nyheter igen efter sina missfall. Grattis till er! :=)
  • Tjejen80
    Tejj skrev 2010-07-06 18:32:59 följande:
    Varför läkarbesök? Nåe som e fel? Har du kanske skrivit o berättat tidigare, men har inte orkat läsa ifatt än....
    Men skönt ändå o få komma o bli undersökt, själv ska jag ringa min läkare imorrn o kolla om jag kan få komma in snart o kolla mig då jag inte har fått en enda ÄL sen mitt MF i mitten av mars... äter provera som hjälper mig att få mens, men har fortfarande ingen ÄL för det =/
    Hej!
    Jag verkar vara i ungefär samma sits som dig. Såg att du ätit provera för att få igång mensen, jag har själv fått primolut nor för att få igång min efter MA i april. Det har nu gått 9 dagar sen jag tog sista tabletten och min mens vill fortfarande inte komma... Hur lång tid tog det för dig? Har inte heller haft nån ÄL sen missfallet =/
  • Tjejen80

Tejj:
    Min läkare sa också att mensen ska komma ett par dygn efter sista tabletten.... Det är verkligen skitjobbigt när inte kroppen fungerar som den ska och man kan försöka igen =( Man går och väntar varje dag och ju längre tiden går desto mer nerstämd blir man...Jag har gått med mensvärk av och till nu i ca en månad, börjar bli såååå trött på det nu..
    Har tagit ÄL-test då och då och de ger aldrig utslag, tyvärr visar gravtesten också neg..
    Funderar på om jag ska ringa nån läkare denna veckan och höra vad man ska göra. Ska jag be om en omgång tabletter till och se om det hjälper??
    Jag får också panik om inte ÄL kommer igång snart, då vet man ju iaf att man kan bli gravid! 

Förjävligt att du också har det som mig men då vet vi att vi inte är ensamma om att ha det så här så vi får stötta varann o hoppas att kroppen hoppar igång under sommaren.

*styrkekram*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3