• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Smålands jänta i storstaden

Verkar som att jag är på väg tillbaka hit igen... Är helt sänkt och mår inte alls bra. Har nu haft bruna flytningar i 10 dagar, vad på vul 5+4 men hon såg inget foster eller hjärtaktivitet, enligt henne är det svårt att se så tidigt men flytningarna ger inte med sig... Nu är jag i upplösningstillstånd och håller på att falla ihop då jag känner på mig att det är ännu ett ma.... Vi har tid på måndag men tror ni att de skulle ta emot mig om jag åker in akut imorgon? Klarar inte av att vänta till efter helgen!

• Odetta
    färnik skrev 2010-07-14 22:12:22 följande:
    Vad ni är snälla allihopa!

Odd: utredningen är inte klar, och de vill oavsett inte sätta in ngt om de inte hittar fel tydligen. Men de två senaste graviditeterna har jag tagit albyl, och skulle jag bli gravid inom de närmaste vore det bra, för jag äter prednisolon för den inflammatoriska sjukdomen. Så då hade jag kunnat dubbelutnyttja den eventuella effekten, sas...
    Om dem är totalt emot Trombylen så tycker jag du ska byta läkare Jag åt albyl efter våra första 2 mf och då fick vi en lilleman. Sedan åt jag Albyl med MA:et, men det är som om kroppen tyckte att "nänä, försök inte" och att albylen inte funkade. Den funkade inte på det som blev mf efter heller. Som sagt, NU får jag Trombyl och pepparpeppar...

Jag tycker du ska tala om för dina läkare att det bevisligen inte skadar att ta Trombyl (ges till gravida med havandeskapsförgiftning också) så vad är då skadan i att ge det ett försök? Det värsta som kan hända har ju blivit vardag för dig...fråga dem om dem inte unnar dig att åtminståne få prova.

Åh...blir så arg över dessa ignoranta ickepålästa hjälpdethärärnytt läkare....morr.

*Stor kram till dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-07-14 08:33:08 följande:
    Fick du starkt positivt utslag, eller fick du bara en svag linje?
    Det var en stark linje. På testet står det 24-48 timmar efter testets utslag. Sambon kommer alltså hem 48 timmar efter jag tog testet. Attans, det är på håret alltså :(
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-14 22:45:23 följande:
    Verkar som att jag är på väg tillbaka hit igen... Är helt sänkt och mår inte alls bra. Har nu haft bruna flytningar i 10 dagar, vad på vul 5+4 men hon såg inget foster eller hjärtaktivitet, enligt henne är det svårt att se så tidigt men flytningarna ger inte med sig... Nu är jag i upplösningstillstånd och håller på att falla ihop då jag känner på mig att det är ännu ett ma.... Vi har tid på måndag men tror ni att de skulle ta emot mig om jag åker in akut imorgon? Klarar inte av att vänta till efter helgen!
    Men fy sjutton så jobbigt! Ja, åk in om du mår så där dåligt. Om inte annat för att få prata av dig med någon. Ok, de kan kanske inte se om hjärtat slår men de borde ju kunna se om det är ett riktigt missfall eller inte.
    Lider med dig! KRAM!
  • mallanis
    Men nej, nej, NEJ!  Se till att du får komma in igen det ska ju vara svårt att se tydligt i v 5 =/ men nu kanske ni har mer tur?
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-07-14 22:47:25 följande:
    Om dem är totalt emot Trombylen så tycker jag du ska byta läkare Jag åt albyl efter våra första 2 mf och då fick vi en lilleman. Sedan åt jag Albyl med MA:et, men det är som om kroppen tyckte att "nänä, försök inte" och att albylen inte funkade. Den funkade inte på det som blev mf efter heller. Som sagt, NU får jag Trombyl och pepparpeppar...

Jag tycker du ska tala om för dina läkare att det bevisligen inte skadar att ta Trombyl (ges till gravida med havandeskapsförgiftning också) så vad är då skadan i att ge det ett försök? Det värsta som kan hända har ju blivit vardag för dig...fråga dem om dem inte unnar dig att åtminståne få prova.

Åh...blir så arg över dessa ignoranta ickepålästa hjälpdethärärnytt läkare....morr.

*Stor kram till dig*
    När du åt albylen vilken sort och hur mycket tog du och när började du äta dem? Är det lite hysspyss eller kan man prata öppet med apotekspersonalen och be om råd?

Färnevik- Jag pratade med min läkare sist om trombyl men att det "först" skulle bli aktuellt efter mf nr 3 och att de då först skulle göra en utredning om jag kunde få trombyl. Du har ju haft mer än 3 mf så håller med Odd stå på dig....även om man tycker att man inte ska behöva göra det för att få hjälp...=(
  • kajsalisa

Åk in Smålandsjänta. Det är inget kul om du får ett tråkigt besked, men det är minst lika hemskt att gå omkring och inte veta. Håller tummarna för dig tjejen. \o/

• Odetta
    mallanis skrev 2010-07-15 08:39:19 följande:
    När du åt albylen vilken sort och hur mycket tog du och när började du äta dem? Är det lite hysspyss eller kan man prata öppet med apotekspersonalen och be om råd?

Färnevik- Jag pratade med min läkare sist om trombyl men att det "först" skulle bli aktuellt efter mf nr 3 och att de då först skulle göra en utredning om jag kunde få trombyl. Du har ju haft mer än 3 mf så håller med Odd stå på dig....även om man tycker att man inte ska behöva göra det för att få hjälp...=(
    Det är Albyl Minor som du ska köpa då. Apotekspersonalen kan nog inget om det här...det är inte hysspyss, men det är ju en självmedicinering och självmedicinering tycker ju vissa är jätte dumt. Men jag sa det till BM och läkare jag träffat...är man desperat så är man. 

Köper du Albyl Minor så ska du ta 1/3 tablett om dagen med ÄL som start. Tar det sig inte så slutar du när mensen kommer och fortsätter igen vid nästkommande ÄL och tar det sig så fortsätter du äta det tills du vill sluta (men minst v12). Jag åt mina albyl till v28 för jag resonerade som så att om bebis mår dåligt av att jag slutar med dem då är det ju bra att sluta med dem när bebis är livsduglig och kan plockas ut om det behövs. Men det är väldigt olika även med Trombylen...vissa säger till v12 andra till v15 och en tredje till v36... 

1/3 Albyl Minor motsvarar ungefär en Trombyl. Men Albylen är inte versam på samma nivå, så kan du få Trombyl så är det ju mycket bättre.

*kram* 
  • Odetta
    Men gumman då....jag tycker du kan åka in, fan....du ska inte behöva ha det såhär! Risken är ju att dem fortfarande inte kan se något och du får komma tillbaks nästa vecka ändå, men jag hade nog försökt att få komma in för helger har en tendens att bli väldigt långa när man går och inget vet.

*stora stora bamsekramar till dig*
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-07-15 08:14:52 följande:
    Det var en stark linje. På testet står det 24-48 timmar efter testets utslag. Sambon kommer alltså hem 48 timmar efter jag tog testet. Attans, det är på håret alltså :(
    men lite hopp finns det ju ändå  för släpper ägget efter 48 timmar så lever det sedan i 12 timmar till Du får helt enkelt hoppa på mannen din så fort du hör nycklarna i dörren

*kram*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3