• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness

Haha men oj...ser att jag glömde avmarkera fetis-texten.

Här i GBG är det kanon varmt idag och jag och mannen ska ut och bada. Jag börjar må rikigt apa just nu och det blir ju inte direkt bättre i värmen. Men jag ska inte klaga...Kan vara hur illamående som helst bara den lille stannar kvar.....

Tuttarna har blivit bauta stora så mannen har fått nya lekkompisar i sängen. Haha! Inatt drömde jag en hemsk dröm. Att det började komma blod och min tanke i drömmen var att det finns inte en chans att fostret överlever detta. När jag vakande var jag övertygad om att jag aborterat. Tog en stund innan jag fattade att så var inte fallet. Känner fortfarande av obehaget som drömmen medförde.

ODD: Kul att se dig igen! Tänkte på dig och funderade på vart du tagit vägen...men det ante mig att du var ute och flängde och for. Det verkar som det går bra för oss bägge hitills . Underbart! En dag i sänder. Planerar inte framåt alls. Inga barnkläder eller förhoppningar...bara steelhard facts. Det passar mig utmärkt just nu. Har kommit på att det är den taktiken som funkar bäst på mig. Vi alla har väl våra olika sätt för att orka ta oss igenom detta. Roligt att se dig igen vännen! *KRAMIS*

• MCT79
    FruW skrev 2010-07-20 10:35:29 följande:
    Nu blev det ändå svårare att inte testa.. har dragningar i magen, ryggen gör fortfarande ont, vaknade kl 6 i morse o mådde jätteilla (kan iofs ha varit maten i går...) var yr flera gånger i går när jag städade... Åhhh vill också få ett fint plus på fredag!!!
    Jag ser dig! Inte fuska nu!!  ;)
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-20 12:50:48 följande:
    Haha men oj...ser att jag glömde avmarkera fetis-texten.

Här i GBG är det kanon varmt idag och jag och mannen ska ut och bada. Jag börjar må rikigt apa just nu och det blir ju inte direkt bättre i värmen. Men jag ska inte klaga...Kan vara hur illamående som helst bara den lille stannar kvar.....

Tuttarna har blivit bauta stora så mannen har fått nya lekkompisar i sängen. Haha! Inatt drömde jag en hemsk dröm. Att det började komma blod och min tanke i drömmen var att det finns inte en chans att fostret överlever detta. När jag vakande var jag övertygad om att jag aborterat. Tog en stund innan jag fattade att så var inte fallet. Känner fortfarande av obehaget som drömmen medförde.

ODD: Kul att se dig igen! Tänkte på dig och funderade på vart du tagit vägen...men det ante mig att du var ute och flängde och for. Det verkar som det går bra för oss bägge hitills . Underbart! En dag i sänder. Planerar inte framåt alls. Inga barnkläder eller förhoppningar...bara steelhard facts. Det passar mig utmärkt just nu. Har kommit på att det är den taktiken som funkar bäst på mig. Vi alla har väl våra olika sätt för att orka ta oss igenom detta. Roligt att se dig igen vännen! *KRAMIS*
    Har tänkt på dig med vännen! Skönt att höra att illamåendet börjar komma Och dumma drömmar...ja, man drömmer mycket läskigt ibland. själv drömde jag häromdagen att lilleman ramlade ner för våran källartrappa och bröt nacken...att han låg där med huvudet vridet åt fel håll. Fy fan för drömmar säger jag bara. Nu i helgen som vi var borta hos vänner så lärde han sig att gå i trappan som dem hade ut...4 eller 5 trappsteg är den bara...men gissa om jag hade hjärtat i halsgropen varenda gång han gick ner för den. JÄTTE DUKTIG är han som lärde sig trappan...men ja, den där drömmen dök ju upp både en och annan gång i tankarna.

Har förresten varit lite frånvarande (och är) för vi fick inga bra nyheter vad som anbelangar kampen om töserna...så vi har tagit lite paus från allt nu. Och med "mini" så tar vi ju en dag i taget bara också....på torsdag har vi vårt nästa ul och längre än så tänker vi inte. Men det blir bättre igen och då blir jag mer aktiv igen också...

*kraaaaaam på dig bästaste Happi*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-20 12:40:31 följande:
    Det var jag som frågade när ägget släpper.. men oj, så stort alltså. Trodde jag inte!

Jag vet inte om jag fattar detta riktigt... när jag fick missfall kom det ju ut en klump som var stor som ca 2 cm, var det ägget eller var det hinnsäcken?
    Nu kommer jag inte ihåg i vilken v du fick mf (förlåt) men det var nog inte ägget. Visserligen är det ca 2 cm stort när det släpper, men det håller nog inte. fostret är ju inte 2 cm stort i början, så det som är så stort är ju bara ett skal typ....hänger du med?  

Däremot så är det ju lättare att förstå att en ÄL kan göra så jävla ont om man tänker på storleken på det som släpper

Fast när jag tänker efter så måste jag säga att jag nu blev osäker på om det är 18-22 mm i diameter eller om det är omkretset....där blev jag osäker nu. Men läkaren (innan jag blev gravid nu) såg på mig en fin äggblåsa på 12mm och sa då att jag skulle få ÄL snart (den växer med ca 2mm om dagen och det stämde bra med när jag sedan hade det)...men som sagt, nu blev jag osäker om det är diamatern eller omkretsen....får kolla upp det
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-20 12:40:31 följande:
    Det var jag som frågade när ägget släpper.. men oj, så stort alltså. Trodde jag inte!

Jag vet inte om jag fattar detta riktigt... när jag fick missfall kom det ju ut en klump som var stor som ca 2 cm, var det ägget eller var det hinnsäcken?
    Nu har jag hittat en bra beskrivning på en gynekologsida Det är altså inte själva ägget som blir så stort utan follikeln som det mognar i. Såhär står det:

"Varje månad mognar vanligtvis ett ägg. Ägget som mognar befinner sej inne i ett vätskefyllt hålrum, en follikel. Strax före ägglossning är den aktuella follikeln cirka 2 cm i diameter. Vid ägglossningen brister follikeln och ägget ”kastats” iväg mot äggledaren. Follikeln tillbakabildas i storlek men får under de kommande två veckorna till funktion att producera gulkroppshormon för att kunna understödja ägget hormonellt om det skulle befruktas."

• Muffe80

OK, tack! :)

För det som kom ut i mitt missfall såg ju ut som en tom säck, men det var ju hinnsäcken förstås.
    Däri låg ngt litet som såg ut som en svart prick med en svans, kanske max 7 mm lång, tror ni det var lilla fostret?
    Det svarta, är det hjärnan mån tro?
    Konstigt att man kan skriva sånt här utan att börja böla nu, i början kunde jag inte ens tänka på det...

Fick missfall  i v 10, men den dog ju tidigare...

• FruW

ODD - usch, fruktansvärt med sådana nyheter om dina tjejer! Gråter Finns det fortfarande något ni kan göra så att situationen blir bättre? Skickar en stor kram till dig!!

MCT - jag kämpar emot! Hur går det för dig?

Någon i tråden som har bra erfarenhet av att känna på livmodertappen? Lite tips tas tacksamt emot!

• Happiness

ODD: Har inte hunnit att läsa ikapp så mycket. Vet inte rikigt vad som hänt dig och töserna den sista tiden. Hör av mig till dig efter badstunden .

JApp ägget är 18-22 mm i diameter. Dom mätte ju mina ägg konstant vid IVF:n så du har alldeles rätt...ingen omkrets alltså.

• Happiness

Med ägg menar jag follikel...men även läkarna säger ägg och inte follikel. Det är väl för att dom tror att vi icke-läkare inte skulle fatta annars *S*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3