• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Äsch, fy för mens!

Jag börjar tappa hoppet också trots illamående i går. Det är så gott som borta idag, och inga ömma bröst när jag vaknade utan bara nu när jag har bh på mig... minns inte hur det var förra gången riktigt.

Men jag försöker ställa in mig på att mensen kommer och försöker även få sambon att förstå att det kanske int tar sig direkt men han är så ivrig och sa igår att han kommer bli besviken och ledsen om det inte blir något denna månad, söt han är!

Imorgon bitti kanske vi ska testa med CB vanligt, och sedan ta digitalt lite senare.

• Dag och natt

Ja verkligen, jag kände på mig det igår kväll när jag började få så ont i svanken så att jag knappt kunde sitta still och så var det inte vid förra graviditeten för då kände jag inte av något förrän BIM+1. Jag väckte min sambo vid halv sex och berättade att den hade kommit nu, han är också så söt och frågade hur jag kände mig och om jag var besviken. Det är klart att jag är besviken men samtidigt känns det skönt att ha en startdag att utgå från nu och inte vara helt lost in space! Glad

• Muffe80

Ja fördelen är ju att du har ett datum att gå efter plus att det är bra att få en eller flera menser efter missfall också, så kommer jag (kanske) att se det ;)
    Om jag inte blir gravid nu så är nog inte kroppen redo, men den kanske är det i augusti. Fördelen om det inte blir ngt nu är ocksåp att man får dricka på semestern och inte behöver smussla med dricka på alla fester.

Hur gör man t ex om man ska på en kräftskiva med två andra par, alltså en liten tillställning, och man inte ska köra hem? Byter ut drickat i glaset eller låtsas dricka haha?

• FruW

Havsklippan - usch vad tråkigt att den j´kla tanten har kommit Rynkar på näsan Hälsa henne att hon inte är oväntad, men väldigt objuden, då fattar hon kanske o låter dig va för ett tag..

Muffe80- jag blev gravid direkt efter mitt 2 mf, men det blev ytterligare ett tidigt mf,, så kanske är bra att kroppen får vila lite emellanåt,, om inte annat så sliter det på själen med 2 mf på raken,, Nu har jag haft en normal cykel sen senaste mf´et, det räcker tycker jag, är såå redo för att bli gravid igen!! Skrattande

Ego - fortfarande ont i ryggen, men inga andra symptom. Dock har jag ännu inte fått ngra bruna flytningar, de brukar komma ett par dagar innan dess att mensen kommer i gång.. Kände på tappen, den var mindre än tidigare, mer uppåt/bakåt... undrar vad det betyder!? Fyller snart 30 och vet precis vad jag önskar mig i present Baby

Känns lite dumt att längta så till på fredag för att ev få testa, det innebär ju samtidigt att hälften av semestern är slut..

• Muffe80

Oj, tänk om man får missfall bara för man blir gravid för tidigt, eller är det bara slumpen?

• FruW

Jag har ingen aning faktiskt,, men blev lite för mkt för mig med 2 på raken..

• Pyret12
    Muffe80 skrev 2010-07-21 08:53:22 följande:
    Oj, tänk om man får missfall bara för man blir gravid för tidigt, eller är det bara slumpen?
    jag har fått ett missfall samt två uteblivna misffall på raken...tagit prover för utredning. Som ser bra ut!! Enlig de läkarna jag har träffat så har det inget att göra med att man blir gravid för tidigt utan snarare att man får missfall för att det har blivit fel i delningen...är tydligen vanligt med missfall!! Anledningen att det vill att man väntar en mens är för att man ska kunna räkna ut beräknad forlössning....
    Det struntade jag och min man i efter sista missfallet så nu är vi gravida igen ;) Måtte det gå vägen...man har svårt att glädjas när man har så många missfall på raken...ska dock göra vul den 12/8 så ser det bra ut då kommer jag att slappna av.....
    Håller tummarna för alla er som väntar på ett plus
  • Muffe80

Det är nog slumpen plus att det är vanligt med missfall men varför ska man drabbas flera gånger, det är ju inte rättvist.

Hoppas pyret stannar kvar hos er nu :)

• Pyret12

Inte alls rättvist, missfalls risken tror jag ligger kring 15-20%. Tre missfall på raken får bara 0,5-1 %'
    Nu får den faktiskt stanna kvar.....

• Muffe80

Jag vill inte ens ha missfall gång nummer 2 som jag väntar spänt på...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3