• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pyret12
    Väntan på en liten skrev 2010-07-21 19:53:55 följande:
    Tack, fick MA i maj efter nästan 1 års kämpande. Nu är jag på gång igen och jag sitter här 4 dagar innan BIM med ett positivt ÄL-test och fattar noll.
    Har alltid fått starkare och starkare på äg-lossnings stickan innan mitt plus.....Håller tummarna för dig!!
  • Muffe80

Jaha sitter då här med lite pms (värst i går), ngt som liknar mensvärk men kommer och går och trycker och drar, ömma bröst och är trött.

Måste pms, och innan mens-symtom vara samma som grav.symtom? Vem kom på det? :)

• Väntan på en liten

Ger upp detta och försöker hitta nån annan mening med livet för min kropp verkar inte vilja ha barn som hjärtat vill. Hatar dumma jädra CB helvete.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • färnik

Ja fy, varför är det så...? Rynkar på näsan Därtill är det så jäkla lätt att bli skengravid. Vet inte hur många gånger jag var i början av våra barnalstringsförsök.

Jag försöker att inte tänka så mycket på graviditeten, för jag tänker att det blir mindre jobbigt om det går illa, om jag inte är så inställd på bebis. Men det är svårt som fasen alltså, var och varannan tanke jag tänker är ju "Jag är gravid".

• färnik

"Väntan på en liten": men du, det är ganska många dagar kvar tills du har BIM... Inte konstigt att det inte syns bra ännu. Tror det kommer!

• sugarrush

Kul att det är så många som väntar på BIM/Plus!
    Ska bli såååå spännande att se hur det går.

Väntan på en liten: jag vet, känns så otroligt bittert och man börjar tvivla på meningen med allt när man inte får bli gravid, när det är det enda man vill! Men försök hålla hoppet uppe.

Färnevik: Det låter tungt (jag blir så impad av dig) men ändå så himla FANTASTISKTatt bo så, åh vad jag avundas dig! Själv bor jag i stan men längtar ut till landet, speciellt såhär års! Vi letar efter ett sommartorp just nu där man skulle kunna fördriva de ljusa månaderna varje år, hade varit så härligt!

Här har de bruna flytningarna avtagit. Har knappt fått något alls igår eftermiddag eller idag. Skumt!
    Har haft mensvärk sedan i söndags, börjar bli lite trött på det.
    Dock inga symptom alls och testet fortfarande tok-negativt. (Borde vara på BIM-2 idag.)
    Suck..............!

Kram på er alla!

• Muffe80

Sugarrush, då kanske det finns hopp ändå, som jag trodde

Det är inte konstigt att det inte visar ngt på bim - 2 tycker jag, jag fick mitt plus först på bim +3 sist.

Det är rätt svårt att inte testa sig nu, men imorse skyndade jag mig till toan för att kissa snabbt så jag inte skulle hinna grabba ett test och kolla hihi.

Vi ska ta ett test på lördag tror jag, om inte mensen har kommit.

Just nu känns det som mensvärk hos mig, jobbigt. Plus att jag sitter på jobbet och starkt känner av hur köket lagar mat... och det är ändå lång bit till mitt kontor.. mystiskt :)

Om jag har menssymtom nu, som varat i ca 10 dagar så kommer jag inte gilla min kropp, det betyder ju att jag känner masa saker och går runt och har ont både vid äl och mens och jag vill ha det som när jag åt p-piller... Kände inget av ngt och vips kom mensen som en klocka, det är perfekt!

I dag är mina bröst tunga som bly, jobbigt att gå snabbt för då gör det ont haha!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-22 09:48:20 följande:

Sugarrush, då kanske det finns hopp ändå, som jag trodde

Det är inte konstigt att det inte visar ngt på bim - 2 tycker jag, jag fick mitt plus först på bim +3 sist.

Det är rätt svårt att inte testa sig nu, men imorse skyndade jag mig till toan för att kissa snabbt så jag inte skulle hinna grabba ett test och kolla hihi.

Vi ska ta ett test på lördag tror jag, om inte mensen har kommit.

Just nu känns det som mensvärk hos mig, jobbigt. Plus att jag sitter på jobbet och starkt känner av hur köket lagar mat... och det är ändå lång bit till mitt kontor.. mystiskt :)

Om jag har menssymtom nu, som varat i ca 10 dagar så kommer jag inte gilla min kropp, det betyder ju att jag känner masa saker och går runt och har ont både vid äl och mens och jag vill ha det som när jag åt p-piller... Kände inget av ngt och vips kom mensen som en klocka, det är perfekt!

I dag är mina bröst tunga som bly, jobbigt att gå snabbt för då gör det ont haha!

Låter ju som du har något på gång Muffe!
  • Muffe80

du, sugar - det var inte ägget som fäste som du fick blödning/flytning av då? :) Eller är det för sent?

• sugarrush

Har ingen aning. Nja, det började ju 1 vecka efter ÄL, men isåfall borde det väl synas på testet, tänker jag.
    Eller så var det bara en mellanblödning jag hade?
    Eller så var det rester efter missfallet tre veckor efter? Men det hade ju inte blött på två veckor alls innan, så det verkar också lite märkligt. Eller kan det komma skräp ut så sent???
    Det har ju inte varit några klumpar, bara brunt...

*förvirrad*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3