• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-25 12:39:16 följande:
    Drömde för någon månad sen att nån bröt sig in i min lägenhet, fattar inte varför då jag har ståldörr, och kom in och skulle precis knivhugga mig i magen och min hund. var helt skakig och rädd när jag vaknade, drömmen var så oerhört verklig.
    men vilka drömmar :/ had einte vågat sova om jag drömde så..
    Längtan efter liten är stor
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-25 13:37:23 följande:
    men vilka drömmar :/ had einte vågat sova om jag drömde så..
    Nää, jag var tvungen att gå upp och vara vaken ett bra tag efter och tända alla lampor och kolla i alla rum. Fy fasen vad rädd jag var. Förstår inte varför jag drömde det öht för jag har inte ens tänkt tanken att nån ska lyckas ta sig in här genom ståldörren (säkerhetsdörr) och varför nån skulle vilja ta sig här och knivhugga mig och min hund bor inte ens här och har inte gjort på nästan 2 år.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-25 11:35:30 följande:
    de där jäkla drömmarna... jag rent ut sagt hatälskar dom!
    De är ju så underbara att drömma, men ger en hela tiden förhoppningar om något som kanske inte alls stämmer.. förra månaden drömde jag flera såna drömmar.. och var BOMB säker på att jag skulle plussa...
    Men du... du ska inte vara ledsen, du kan ju fort.f plussa, visst?
    Jovisst.. det är ett par dar kvar. Dt bara känns inget annorlunda så jag tror mensen kommer. Liiite lite ömma bröst och molvärk för ett par dar sen som bara slutade igen`? Jag tror min mens kommer. Eller.. jag vet att den kommer. Kvinnlig intuition. ;)
  • MCT79

Visst är det knäppt vad man kan drömma.. och hur jäkla verkligt det kan vara ibland! Man vaknar men det går ändå inte över på en gång.. Sen kan man ju drömma fantastiska saker också.. :D

För nått år sen hade jag en mardröm om att min sambo berättade för mig att han varit otrogen och han ville att vi skulle gå isär. Jag vaknade OTRÖSTLIG! Det jobbiga var att vi bodde 54 mil från varann dåm det var innan han flyttade upp till mig. Vi pratade på telefon men det tog ett par dar innan jag lugnade mig helt..... sjukt!

Kram till er alla med drömmar! Det kanske var ovädret som ställde till våra hjärnor! Må vi alla sova bättre i natt!

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-25 14:31:02 följande:
    Jovisst.. det är ett par dar kvar. Dt bara känns inget annorlunda så jag tror mensen kommer. Liiite lite ömma bröst och molvärk för ett par dar sen som bara slutade igen`? Jag tror min mens kommer. Eller.. jag vet att den kommer. Kvinnlig intuition. ;)
    man kan aldrig lita på sin intution :) jag kände nada och skulle egentligen inte testa förrens nästa vecka. men så blev jag kissnödig och tänkte.. ja aj varför inte leka med tanken och kolla äl test... sagt och gjort... när jag satt där och kissa tänkte jag även.. ja ja jag kan lika gärna ta ett grav test med, fast jag vet att jag inte är gravid.. OOOpS!
  • Längtan efter liten

när jag väntade dottern, drömde jag en konsig dröm...

i verkligheten så väntade jag, min bror och min andre brors fru barn samtidigt.

då drömde jag att de två födde råttbarn blandat med människobarn... dvs barn huvud och kropp men med svans och de såg ut som råttor.. Ena av de fick missfall i drömmen och då hittade jag det i toaletten.. då fick jag panik och sprang upp till min brors föredetta rum och hittade han och tjejen ädr storgråtandes... den andra brodern födde en fullt frisk liten råttbebis...

Hrmf!! skum dröm..

• färnik

Ja på tal om sådana drömmar.. Oskyldig När jag väntade vår dotter, drömde jag att hon föddes och var en sprattelgubbe, ni vet en sådan där med pinniga ben och kropp och stort huvud, som man drar i ett snöre för att få den att röra sig? Jag låg där på BB med min sprattelgubbe, medan alla andra hade riktiga bäbisar. Och drömmen kändes så jäkla verklig, jag vaknade och trodde det var sant, trots att det var så orealistiskt...

• Atti

Är på semester i skrivande stund och har i stort sett ingen mottagning och har tyvärr inte kunnat läsa tråden, men idag kom första riktiga mensen efter mitt ma, men vi försökte när jag hade äl men det lyckades inte. BIM JULI/AUGUSTI 24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09) 25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10) 25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10) 27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10) 29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis) 30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010) 1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10) 18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10) 22 aug Väntan på en liten (3:e försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis) 22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10) VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING Tejj Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni VI SOM TAR EN PAUS Maria204 HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? Frikadellen Bechi Linda840406 Tess JH Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb) GRAVIDA Vi som plussat (namn+BF): Malten, BF 26/8 -2010 MCH, BF 8/9 -2010 LINO, BF 18/9 -2010 Mabaja, BF 27/9 -1010 MB73 BF 30/9 -2010 Gosemysan, BF 4/10 -2010 Nataliesliv 20/11 -2010 Mikaela 1/12 -2010 2 barns mamma84, BF 14/12 -2010 Anna TheSunshine BF 29/12 -2010 kajsalisa BF 2/1 -2011 PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011 rontgensyrran BF 7/1 -2011 Bev BF 10/1 -2011 misslouie BF 17/1-2011 fröken SJ BF 17/1-2011 Sommaren2005 BF 24/1 - 2011 Odd BF 5/2-2011 pinklove BF 6/3-2011 Smålandsjänta BF 5/3- 2011 Puttekulan BF 6/3-2011 Happiness BF 14/3-2011 Kolbodatjej BF 16/3-2011 Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...) LittleJunia BF 30/3-2011 Längtan efter liten BF 30/3 2011

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Atti

oj vad tokigt det blev.... vet inte om jag kan göra om det nu, får bli när jag har bättre uppkoppling Kram på er alla

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-25 14:33:58 följande:
    Visst är det knäppt vad man kan drömma.. och hur jäkla verkligt det kan vara ibland! Man vaknar men det går ändå inte över på en gång.. Sen kan man ju drömma fantastiska saker också.. :D

För nått år sen hade jag en mardröm om att min sambo berättade för mig att han varit otrogen och han ville att vi skulle gå isär. Jag vaknade OTRÖSTLIG! Det jobbiga var att vi bodde 54 mil från varann dåm det var innan han flyttade upp till mig. Vi pratade på telefon men det tog ett par dar innan jag lugnade mig helt..... sjukt!

Kram till er alla med drömmar! Det kanske var ovädret som ställde till våra hjärnor! Må vi alla sova bättre i natt!
    Ja fy ja. Drömde också att mitt ex som jag var ihop med hade köpt sex när han var på tjänsteresa och han hade nyss varit på en och mitt i natten började jag fråga ut stackaren.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3