• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-07-27 01:13:15 följande:
    Jag tar som sagt starkare saker än så (på min bipacksedel står det också att de inte rekommenderas till gravida eller de som planerar att bli gravida) men jag har liksom inget val. Tyvärr. Hade önskat att jag hade kunnat ta alvedon eller ta promenader, men alltså, det går inte att beskriva hur ont jag har när jag har mens. Jag gråter och skriker av smärta varje månad, smärtan går knappt att föreställa sig. Första gången jag fick den åkte jag in till akuten och trodde att jag höll på att dö (det började göra såhär ont för ca ett år sedan).

Ni kanske tror att jag överdriver, men min mamma hade samma smärta när hon var i min ålder. Hon berättade för ett tag sedan att när hon senare födde barn gjorde det superont (såklart) men att hon faktiskt tyckte att de här j-a mensvärken gjorde mycket mer ont!

Så - tur att det finns bra mediciner! De receptfria, som ipren, hjälper inte ett skit för mig. (Jag lyckades ju iofs bli gravid ändå och jag hoppas innerligt att jag lyckas snart igen!)
    Fy att ha det så jobbigt. Det enda jag vet eller snarare läst här är om endomterios då kan man ha sådär ont.

Jag brukar aldrig ha så vidare ont när jag har mens, men efter MA:t så blöder jag mer och har väldigt ont CD 1-2  och det har jag aldrig haft förr.Vet inte vad det beror på.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-27 06:02:01 följande:

Godmorgon tjejer.
    Hur är det med er idag?
    Jag har såna sömnproblem ska ni veta... eller problem och problem.
    Är trött som ett as, men kan inte riktigt somna. När jag väl somnar så sover jag inte tungt. utan vaknar på 3 röda om dottern ger ifrån sig ett minsta knyst. Sen är det kört, då kan jag lika gärna gå upp kan INTE somna om.. så i förrgår var jag vaken sen 5, igår hlav 8 (ok, helt okej:) men inatt halv 4 :/ kommer gå som em zombie idag..
    Kan inte vila under dagen heller då mamsen är på besök. ZzZzZ...
    Men antar att det har sina anledningar?

Idag blir det en tripp till Gekås, sen ska jag till frisören :)

Jo samma här, skittrött idag. Släpade mig upp för att ta fertilitetsprover på vårdcentralen och så ta de inte de proverna alls. Du får åka till sjukhuset, jo tjena att jag gör klockan 07 på morgonen.

Jag sover lite bättre, men varenda jävla månad sover jag skitdåligt nätterna före mens, fråga mig inte varför. Däremot den månad jag blev gravid så sov jag som en stock så nu vet jag sover jag skit så behöver jag inte testa.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • MCT79
    Friida11 skrev 2010-07-26 22:47:57 följande:
    Jag har en liten fråga, fick mitt missfall den 2/7 och funderar på om det kan ta tid innan äl och mens komemr igång igen efter det?!? Hade sex då jag skulle haft min äl egentligen och hade BIM idag men ingen mens ännu :) Vad har ni för erfarenheter av det?
    Det verkar vara väldigt olika. Jag tycker det ser ut som att ju tidigare i graviditeten man får sitt mf, ju fortare kommer kroppen igång igen. Du ska se att du snart är på banan igen!
  • Väntan på en liten

Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat  inom 1 år.

• MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 23:42:46 följande:
    Vad jag förstått så ska man inte ta Ipren alls eftersom det tar tid innan den går ur kroppen.

jag har gjort utredning så jag har varit hos gyn glera gånger och gjort VUL både i januari, mars, april, maj, juni och juli. tatt prover flera gånger, gjort spolning. Kör med ÄL tester och tempar varje dag. Jag har provat med 3 donatorer under dessa månader  färsk sperma är det och den håller max 1 time ju kortare tid den är ute desto bättre så jag kan inte ha ett lager ståendes utan det är direkt som gäller från han in i mig genom spruta. Han bor ju 45 mil härifrån och tar ingen vidare hänsyn, lite konstig inställning har han är inte högprioriterad som han själv kallar det medans andra är det, fråga mig inte varför. hitta någon annan är inte lätt många är oseriösa och bara ute efter sex och förstår inte alls vad det hela handlar om.

Att jag kommer få barn känns inte alls självklart längre, det borde ha blivit det vid detta laget, försök 15 nu och jag kommer nog hamna i klimakteriet utan att lyckas få nåt barn eller ens ett plus så kan ju lika gärna ge upp.
    Näe Ipren går fort ur kroppen, det är ingen fara att ta varken den eller Diklofenak pga menssmärtor. Låter man bli den efter mens så kommer det inte öka risken för mf alls.

Saxat ur fass:

Ipren 400mg
    Farmakokinetik

Ibuprofen absorberas snabbt och maximal plasmakoncentration uppnås efter 1-2 timmar. Halveringstiden i plasma är ca 2 timmar. 60% av dosen utsöndras via urinen dels i fri form och dels som konjugat. Resterande elimineras i feces efter exkretion i galla. Utsöndringen är fullständig inom 24 timmar.

Så efter fyra timmar finns alltså hälften av dosen kvar... det är därför man kan ta en ny dos efter 4-6 timmar.
    24 timmar efter man tagit sin sista tablett finns alltså inget kvar i kroppen alls.
  • Väntan på en liten

Ok, har man ingen gallblåsa då så hur lång tid tar det då?

Jag mår deppigt tjejer så jag loggar ur och lägger mig och sover bort dagarna till ÄL. Eller så skiter jag i allt om donatorn drar sig ur allt.

• MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:42:47 följande:
    Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat  inom 1 år.
    Väntan jag tror du måste försöka hitta något annat att fokusera på... du kommer gå under gumman..Det finns så många fantastiska saker i livet, massor med saker som gör livet värt att leva. Barn är en utan dem! Men livet fortsätter faktiskt för de som inte får några barn heller!
    Jag förstår att det känns jobbigt, vi kämpar i samma båt här! Vi har alla liknande erfarenheter och lider samma kval varje månad när mensskiten kommer!
    Jag tror inte man kan jämföra antalet försök, "jag har det jobbigare än dig "osv... alla är unika individer, alla har sin historia, sina erfarenheter. En del längtar såååå efter barn men inser att det finns mer i livet också och kommer vidare (tänker på min solskenshistoria....) Andra fastnar i att barn är "allt". En del kanske efter 3 försök andra efter 17....

Jag har inte försökt så länge, men mitt bagage är istället ett utomkveds som man lät "läka ut" på egen hand. Jag är inte uppkollad efter det, för allt vad jag vet kan min högra äggledare vara åt helvete! Vad är det som säger att vänster var ok från början? Jag vet inte ens om jag KAN bli gravid... men för de så blir jag glad när andra blir det... och jag försöker ha en plan vid sidan av.

Jag vill sååå gärna ha barn, och vi kommer fortsätta försöka... men tar det sig inte, om ev, hjälp inte hjälper.. så har jag en plan B.... jag har andra planer för livet också. Jag vill resa mera, fotogarfera fantastiska platser, Vietnam, Peru!.. Resor jag inte kommer kunna göra om jag har barn... Jag tror det är viktigt när man fastnar där vi befinner oss just nu i den här tråden.. att försöka ha visioner utanför barnalstrandet, att ha planer och drömmar kring det fortsatta livet...

massa kramar till dig Väntan!
  • MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:47:40 följande:
    Ok, har man ingen gallblåsa då så hur lång tid tar det då?

Jag mår deppigt tjejer så jag loggar ur och lägger mig och sover bort dagarna till ÄL. Eller så skiter jag i allt om donatorn drar sig ur allt.
    Det r inget skillnad, gallblåsan lagrar bara galla.. men den utsöndras via levern. Så varje gång du äter något kommer gallan från levern.. ingen skillnad... bara det att man inte har något "lager".   =)
    Den enda gången man kan märka av saknade av gallblåsa är om man äter något som är mycket fett, då hinner kanske inte lever med.
  • MCT79

Usch vad illa jag skriver, jag hoppas ni förstår vad jag menar....

Lite ego då. Bim idag....enligt cykel. Kollar jag mina anteckningar brukar mensen dock komma exakt två veckor efter pos. gravtest så då är bim isf på onsdag. =)

• FruW

Väntan på en liten - har du någon som du kan prata med, någon vän, familj, kurator? Blir lite orolig för dig, tolkar det du skriver som att du mår väldigt dåligt...?

Skickar en kram till dig o till andra som känner att de behöver en

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3