Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:42:47 följande:
Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat inom 1 år.
Väntan jag tror du måste försöka hitta något annat att fokusera på... du kommer gå under gumman..Det finns så många fantastiska saker i livet, massor med saker som gör livet värt att leva. Barn är en utan dem! Men livet fortsätter faktiskt för de som inte får några barn heller!
Jag förstår att det känns jobbigt, vi kämpar i samma båt här! Vi har alla liknande erfarenheter och lider samma kval varje månad när mensskiten kommer!
Jag tror inte man kan jämföra antalet försök, "jag har det jobbigare än dig "osv... alla är unika individer, alla har sin historia, sina erfarenheter. En del längtar såååå efter barn men inser att det finns mer i livet också och kommer vidare (tänker på min solskenshistoria....) Andra fastnar i att barn är "allt". En del kanske efter 3 försök andra efter 17....
Jag har inte försökt så länge, men mitt bagage är istället ett utomkveds som man lät "läka ut" på egen hand. Jag är inte uppkollad efter det, för allt vad jag vet kan min högra äggledare vara åt helvete! Vad är det som säger att vänster var ok från början? Jag vet inte ens om jag KAN bli gravid... men för de så blir jag glad när andra blir det... och jag försöker ha en plan vid sidan av.
Jag vill sååå gärna ha barn, och vi kommer fortsätta försöka... men tar det sig inte, om ev, hjälp inte hjälper.. så har jag en plan B.... jag har andra planer för livet också. Jag vill resa mera, fotogarfera fantastiska platser, Vietnam, Peru!.. Resor jag inte kommer kunna göra om jag har barn... Jag tror det är viktigt när man fastnar där vi befinner oss just nu i den här tråden.. att försöka ha visioner utanför barnalstrandet, att ha planer och drömmar kring det fortsatta livet...
massa kramar till dig Väntan!