• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:49:16 följande:
    Har du över 4 så är det ju inte bra, men jag är helt övertygad att du har OK värden, men du kan ju fråga din BM om tyreiodeaprover, men känner du symtom på det då?

Sök på hypothyreos på google. man mår oftast skit av det jag gjorde det iaf då hela kroppen går på sparlåga.
    Det finns ju hyperthyreos också men då mår man riktigt skrutt går ner i vikt och man märker att nåt är fel, det är mer svårbehandlat.
    jaha så man har symptom? trodde det bara var något man kunde ta för att se hur en graviditet fortskrider..
    Längtan efter liten är stor
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:52:36 följande:
    jaha så man har symptom? trodde det bara var något man kunde ta för att se hur en graviditet fortskrider..
    Ja man har symtom, det är en sjukdom ju.

Tråkväder här idag, i Sthlm, regn. Usch påminner mer om november än juli.
    Tycker jag hör åska men hoppas verkligen inte.

Det finns en tråd om hypothyreos och så på FL om du går in på allmänna rubriker, gå in på hälsa så finner du den då den brukar ligga på första sidan där. Det är en lång tråd men där kan du läsa om du inte hittar det du söker på nätet.

Jag tror iaf inte du behöver oroa dig, men tala med din BM om du ändå vill ta blodprovet.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-07-29 09:56:39 följande:
    Jag tycker du ska testa nu igen :)
    I just did.... fett negativt.   :(
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:59:06 följande:
    Ja man har symtom, det är en sjukdom ju.

Tråkväder här idag, i Sthlm, regn. Usch påminner mer om november än juli.
    Tycker jag hör åska men hoppas verkligen inte.

Det finns en tråd om hypothyreos och så på FL om du går in på allmänna rubriker, gå in på hälsa så finner du den då den brukar ligga på första sidan där. Det är en lång tråd men där kan du läsa om du inte hittar det du söker på nätet.

Jag tror iaf inte du behöver oroa dig, men tala med din BM om du ändå vill ta blodprovet.
    tack så mycket.
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness

Bm eller läkare har fortfarnde inte ringt...väntar väntar. Vattnet med det bruna kom en gång igår. Och det var efter VUL:t.  Det har inte kommit något mer sen dess....men man blir ju så jäkla orolig. Var på vippen att åka in till gynakuten men jag vet ju att det finns inget dom kan göra om ett MF redan startat. Så istället för att jaga upp mig ännu mer har jag försökt att tvinga mig att inte tänka på det...eller försöka tänka lite positivt.

jag bara vägrar få ett MF till.

• Väntan på en liten

Jag tänker om inte VULgjorde det Happiness, något litet blodkärl eller så för man är ju känsligare down there som gravid vad jag förstått. Förstår oron.

Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Happiness
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 14:24:55 följande:
    Jag tänker om inte VULgjorde det Happiness, något litet blodkärl eller så för man är ju känsligare down there som gravid vad jag förstått. Förstår oron.
    Jo så kan det iof vara...eftersom det slutat. Man får väl bara sitta här och vänta. Tycker redigt synd om mig själv just nu .

Nä jag ringer snart upp igen. fick sånna biv av Levaxinet så jag bytte det mot ett annat prep och det är inte injusterat än därav TSH höjningen. Får öka tablett intaget idag...men det är ju lurigt man kan ju inte bara dunka på med höjning. Den ska ju komma sakta...men det finns ju inte tid för det nu. Vet inte vad som är värst...höja sakta och därmed öka risken för mf (tar längre tid för TSH.n att gå ner) eller dunka på och kroppen får jobba lite kraftigare med att bryta ner T4...kan det också leda till mf tro? Men varför kan inte folk ringa när dom sagt att dom ska.Demon *morr* Ja jag vet detta är specialfrågor och dom ska jag ställa till sjukvården (inte säkert att dom vet dessvärre)...
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-29 14:21:46 följande:
    Bm eller läkare har fortfarnde inte ringt...väntar väntar. Vattnet med det bruna kom en gång igår. Och det var efter VUL:t.  Det har inte kommit något mer sen dess....men man blir ju så jäkla orolig. Var på vippen att åka in till gynakuten men jag vet ju att det finns inget dom kan göra om ett MF redan startat. Så istället för att jaga upp mig ännu mer har jag försökt att tvinga mig att inte tänka på det...eller försöka tänka lite positivt.

jag bara vägrar få ett MF till.
    Det används ju massa glid på vul vännen så då blir man oftast lite kladdigare. Sedan käkar du albylen så du är mer lättblödande...så det är säkert ingen fara alls *kramar om*

Lägg dig mer och vila lite och skippa din långa promenad idag så ska du se att det känns lite bättre. Att det gör ont över äggstockarna kan vara ligamenten (muskelfästerna av livmodern) som drar, det är ingen fara det heller....och molvärk är växtvärk. Så, nu har jag slagit hål i alla spöktankar....MINIHAPPY mår bra, så det så *slår näven i bordet*

*bamsekram min vän*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa
    Happiness skrev 2010-07-29 14:33:03 följande:
    Jo så kan det iof vara...eftersom det slutat. Man får väl bara sitta här och vänta. Tycker redigt synd om mig själv just nu .

Nä jag ringer snart upp igen. fick sånna biv av Levaxinet så jag bytte det mot ett annat prep och det är inte injusterat än därav TSH höjningen. Får öka tablett intaget idag...men det är ju lurigt man kan ju inte bara dunka på med höjning. Den ska ju komma sakta...men det finns ju inte tid för det nu. Vet inte vad som är värst...höja sakta och därmed öka risken för mf (tar längre tid för TSH.n att gå ner) eller dunka på och kroppen får jobba lite kraftigare med att bryta ner T4...kan det också leda till mf tro? Men varför kan inte folk ringa när dom sagt att dom ska.Demon *morr* Ja jag vet detta är specialfrågor och dom ska jag ställa till sjukvården (inte säkert att dom vet dessvärre)...
    Det kommer gå bra Happiness. Stor kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3