• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:55:19 följande:
    Med folsyra som tablett borde ju vara ok, eller hur?
    Absolut...köp ren folsyra på apoteket och ta en tablett om dagen 400 mikrogram.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-30 13:10:07 följande:
    jag tror att kroppen klarar av allting själv OM man inte har något fel.
    att ge kroppen en massa tabletter som man inte kan styrka så lurar man bara kroppen och det blir inte naturligt om du förstår vad jag menar. är man fullt frisk så ska kroppen klara av att bli gravid inom 6 månader ungefär.
    Fan då är der kört alltså för jag har ju inte lyckats inom dessa 6 månader.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:12:57 följande:
    du har helt rätt angående tabletterna!! Ska sluta ta dem! Nu tog jag två st efter denna mens men det borde ju itne vara ngn fara!

Jag har ju väldigt regelbunden mens och äl som det verkar just nu i alla fall.
    Men jag är sååå himla rädd att jag inte ska bli gravid igen. Att det bara var en lycka som kom till mig nu och att vi inte kommer få barn
    Samma känsla här, vet inte om jag ska ge upp detta med barn, känns inte alls likadant som det gjorde när jag satte igång med detta, känns bara som tiden går och inte ett skit händer.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:55:19 följande:
    Med folsyra som tablett borde ju vara ok, eller hur?
    Folsyra ska du ta innan du försöker bli gravid, det är jättebra.
  • Väntan på en liten
    Happiness skrev 2010-07-30 13:56:23 följande:
    MCT+ andra intresserade

www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html

Här står det mycket matnyttigt. Tex.:

"Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987)."

Jag slår ett slag för Rosenrot. Vet flera på FL som plussat med det. Senast Mamise 46 år i 40-tråden. Tror detta är ett mycket effektivt prep. Finns också en som egen tråd på FL...

Glandin 25 använde jag när jag plussade.Det är kapslar som innehåller boragoolja (gurkfröolja) som är en speciell omega6 olja som gör så att slemhinnan i livmodern blir tjockare så att ägget fastnar lättare. Glandin 25 kan jag alltså varmt rekommendera.

Jag hade testat dom två sakerna i första hand´+ folsyra då självklart

Det jag inte skulle testa var Bisolvon som jag vet många gjort här på FL. Dels för att jag inte tror det fyller någon funktion. Dels för att om det not all förmodan skulle tunna utslidsekretet...ja hur vet man att det inte blir för tunt? Och att man slutar precis i rätta tid? Bidrottninggelé har ju många använt....men jag själv har ingen erfarenhet. det får du googla på . Sen finns det dom som dricker grapefruktjuice för att också tunna ut sekretet. Det tror ja heller inte på

Sen finns det en receptfri progesteron-salva som sälj på nätet. Här kan ni läsa mer om den:
    www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

De här preparaten är dom jag i första hand kommer att tänka på. Vet ni flera är det bara att hojta till.

Nu har ni lite att läsa men son sagt frågar ni mig hade jag tagit,folsyra, rosenrot och Glandin 25
    Mycket intressant. Har du någon koll på om man aldrig har äggvite flytningar om RR kanske kan ge det för flytningarna har väl med östrogenet att göra va som är före ÄL?

jag har hört en hel del om Agnus Castus men vet för lite om det för att kunna uttala mig om det.

Jag tror inte heller att Bisolvon har någon effekt, tror det är stor risk att förstöra det naturliga sekretet totalt av det så det har jag provat och kommer inte testa det heller om inte gyn säger att jag ska det men det tror jag inte kommer bli aktuellt.
  • Väntan på en liten

Inte testat ska det stå. Är så stressad så jag skriver ju som en kratta, måste upp och handla nu.
    Kikar in senare.

• pixerpie

Ang Agnus har jag testat det i 6 månader nu...
    Blivit gravid två ggr... men mf... Vet inte vad jag tycker om det eg, tror det hjälpt mig till graviditet samtidigt som jag skyller mf på det...

Denna månad rr + agnus... Vet inte resultatet än... äl 2 dagar tidigare... men nu känns som mensen är nära...

Lycka till alla kämpande och längtande!

• FruW

Hej vänner!

Måste få beklaga mig lite.. vi var o hämtade vår nya bil idag, en kombi.. frågade säljaren om var man fäster bilbarnstol i baksätet,, hon frågade om vi hade barn, nej sa jag, så frågade hon om det var några på väg o kollade på min mage (hade klänning på mig, så kunde kanske va lite svårt att se..) nej sa jag.. hon bara fortsatte - ja men då blir det väl snart det ni som köper en kombi! O många köper en kombi för att det ska bli barn snart... bla bla bla.. hon kände inte av alls att jag sa nej flera gånger, utan bara fortsatte babbla om att det snart är dags för oss att skaffa barn! Till slut sa jag att vi har en kombi redan som vi haft i flera år, sambon sa att det var bra för att kunna köra saker.. men tror ni tanten gav sig?! Hade god lust att skrika till henne att jag tror då inte att bilen hjälper oss att få barn!

Blä, totalt överkänslig är jag, men usch vad jobbigt det var när hon bara fortsatte att tjata om att vi snart skulle skaffa barn.. är ju inte direkt så att man har lust att disktutera sina 3 mf med bilförsäljaren!!

• Väntan på en liten

Blir fan knäpp på min kropp, vad sysslar den med.
    var upp och handlade, kom hem packade upp grejerna, satte på pastavatten och känner hur nåt rinner till mellan benen och går in på toa. Trodde jag skulle ha världens vattniga flytning på g eller nåt och ser blod. What??? jag har inte blödit en droppe sen onsdag eftermiddag. vad fan är detta? var likadant i januari och då är jag säker på att det var ett MF, så det är väl samma sak igen då, samma mängd och färg.

• Muffe80

Men vad skumt, vad händer med kroppen? Tror du det var misfall nu igen alltså??

Jag vet inte hur jag ska göra med apiforce, dum som man är googlar man ju på allt och jag hittar massa trådar där folk blivit gravida direkt. sen om det är en skump eller beror på bidrottninggelen vet man ju inte.

Jag blev ju gravid sist, men tänk om den rubbar allt i min kropp som redan är så bra?!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3