• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-08-02 12:12:05 följande:
    *jublar tyst* wooohoooooo för flörtar Jag håller mina tummar för dig, det vet du!

*kramisar*
    Jo, trodde ju aldrig att jag skulle känna pirr i magen efter separationen från exet för övser 2 år sen. Det var riktigt jobbigt då och killar var det sista jag ville ha i mitt liv då, men nu känns det ....pirrigt. Känns som att vara 15 år igen

Får se hur det hela utvecklas, han är på semester nu men han längtar hem för att få träffa mig igen skrev han igår Gulligt va?
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 12:15:52 följande:
    Jo, trodde ju aldrig att jag skulle känna pirr i magen efter separationen från exet för övser 2 år sen. Det var riktigt jobbigt då och killar var det sista jag ville ha i mitt liv då, men nu känns det ....pirrigt. Känns som att vara 15 år igen

Får se hur det hela utvecklas, han är på semester nu men han längtar hem för att få träffa mig igen skrev han igår Gulligt va?
    Jag håller mina tummar stenhårt vännen!!!! Åh så mysigt med pirr! *kraaaaam*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-08-02 12:34:11 följande:
    Jag håller mina tummar stenhårt vännen!!!! Åh så mysigt med pirr! *kraaaaam*
    Tack, jo det känns...speciellt har liksom glömt känslan hur det är vara förälskad eller var det nu är. Hur vet man att man är kär egentligen? Jag är så rädd att bli lika sårad som förra gången så blir det för seriöst så drar jag väl kanske.

Vi får se hur det hela utvecklas, vi är på bara på dating-stadiet än så länge.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Veronica88
    färnik skrev 2010-08-01 20:43:23 följande:
    BIM = Beräknad Icke Mens

Alltså när du skulle fått din mens, om du inte varit gravid. Glad
    Jag hade min mens 100626 och jag hade det denna månaden med men i och med jag har haft ont i rygg o mage så då misstänkte jag att jag var gravid;)
  • Väntan på en liten
    Veronica88 skrev 2010-08-02 17:12:21 följande:
    Jag hade min mens 100626 och jag hade det denna månaden med men i och med jag har haft ont i rygg o mage så då misstänkte jag att jag var gravid;)
    varför misstänkte du det?
  • MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-08-01 22:42:49 följande:
    Läser här, men vet inte om jag kommer skriva så mycket då jag har bestämt mig för att lägga allt på is, kanske för några månader eller för gott. Har hamnat i ett läge där jag känner att detta med barn kanske inte är min grej ändå och på nät sätt är det som en stor känslomässig sten lossnat och jag känner mig på nåt sätt fri, så jädra skönt att efter över 1 år deppat varje dag och mått skit och grubblat varför varför varför blir det aldrig barn, vad är fel mm mm mm.

Önskar er alla lycka till.
    Du är klok du, men jag förstår att det inte var ett lätt beslut att ta. Tycker som Odd dock, jag tror du gör rätt.

Spännande med pirret! Wiiiiee!!!  Pirr är supermysigt ju! NJUUT!
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-08-02 17:24:35 följande:
    Du är klok du, men jag förstår att det inte var ett lätt beslut att ta. Tycker som Odd dock, jag tror du gör rätt.

Spännande med pirret! Wiiiiee!!!  Pirr är supermysigt ju! NJUUT!
    Tack, det var inget beslut jag tog, det bara kom.

Det började med att jag blev så ledsen när mensen kom i söndags den 25 juli och sedan dess har inte kroppen vart riktigt som den brukar, mer ont, längre blödning och annat mönster.

Sedan tempar jag och förr har jag alltid minnts vad tempen står på även om jag tar tempen kl 07 och sover hela dagen efter den är tagen så minns jag tempen exakt trots att jag nästan var medvetslös när jag tog den vid 07, nu minns jag inte alls. tar den och säger jaha 36,7 och somnar om och vaknar sen och minns inte om det var 36,5 eller 36,7 eller vad det var men fäster inte alls lika stor vikt vid det som förr och känner inget intresse att spekulera och fundera och känna och längta och räkna nere eller nåt.

Sedan igår så bara kom det och kände inte alls nåt sug efter att plöja gravidtrådar här , lägga in när jag ska börja med ÄL-tester, inseminera, drömma, hoppas, längta. Jag fann en ro att hålla på och packa och börja dagdrömma över min nya lägenhet som jag flyttar till om 1 månad minus 1 dag. jag lägger all kraft och fokus på det, men visst om 1 månad så kanske jag är sugen på att försöka få en liten eller om 6 mån eller 1 år, men sedan får vi också se hur det går med kärleken, blir det något mellan oss så är det ju han som ska bli pappa och då måste vi ju vara överens om den saken.

Jag kommer gå in och här och läsa och skriva då och då och följa er, men just nu så försöker jag alltså inte att bli gravid och jag mår jättebra, bättre än på länge.

Önskar er alla lycka till och att ni får era små underverk allihopa.
  • Veronica88
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 17:24:05 följande:
    varför misstänkte du det?
    För jag har ont i rygg och mage sen att jag mår illa sen känner mig trött och så...
  • LillaMy3

Slut på Pergotime på apoteken så får hoppas på att naturen klarer det här med ägglossning själv nu innom rimlig framtid...

Men tänkte jag borde pröva Rosenrot denna cykel för skojs skull Det var snack om att det fanns en bra rr-tråd här på fl. Letat lite, men vet inte vilken som är den "bra". Någon som har en länk?

Någon utan egen äl här som fått äl med rr? Hoppas även på "pergopauseffekten" och "ja ja, kommer ju aldrig få egen äl (inte ens i pergopaus) så detta kommer ju inte funka-effekten"    Med det upplägget kommer jag ju i vart fall inte bli besviken. För chansen att det skulle funka av sig själv anser jag som såååå minimal att då kan jag passa på att önska att jag skall vinna ett nobelpris eller liknande en vacker dag också. Like (o)troligt det

• MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 18:05:32 följande:
    Tack, det var inget beslut jag tog, det bara kom.

Det började med att jag blev så ledsen när mensen kom i söndags den 25 juli och sedan dess har inte kroppen vart riktigt som den brukar, mer ont, längre blödning och annat mönster.

Sedan tempar jag och förr har jag alltid minnts vad tempen står på även om jag tar tempen kl 07 och sover hela dagen efter den är tagen så minns jag tempen exakt trots att jag nästan var medvetslös när jag tog den vid 07, nu minns jag inte alls. tar den och säger jaha 36,7 och somnar om och vaknar sen och minns inte om det var 36,5 eller 36,7 eller vad det var men fäster inte alls lika stor vikt vid det som förr och känner inget intresse att spekulera och fundera och känna och längta och räkna nere eller nåt.

Sedan igår så bara kom det och kände inte alls nåt sug efter att plöja gravidtrådar här , lägga in när jag ska börja med ÄL-tester, inseminera, drömma, hoppas, längta. Jag fann en ro att hålla på och packa och börja dagdrömma över min nya lägenhet som jag flyttar till om 1 månad minus 1 dag. jag lägger all kraft och fokus på det, men visst om 1 månad så kanske jag är sugen på att försöka få en liten eller om 6 mån eller 1 år, men sedan får vi också se hur det går med kärleken, blir det något mellan oss så är det ju han som ska bli pappa och då måste vi ju vara överens om den saken.

Jag kommer gå in och här och läsa och skriva då och då och följa er, men just nu så försöker jag alltså inte att bli gravid och jag mår jättebra, bättre än på länge.

Önskar er alla lycka till och att ni får era små underverk allihopa.
    Jag blir alldeles varm i magen när jag läser det där.. en massa fantastiska saker händer i ditt liv just nu, och det är kanske bara början! :D
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3