• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten

har en fråga... får jag stanna hos er, trots att jag plussat? har inte tänkt på det innan, ni kanske tycker det är jobbigt? jag hade själv tyckte det.. förlåt tjejer...

Längtan efter liten är stor
  • färnik

Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas. Skäms

Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...

Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-31 19:13:01 följande:
    Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas. Skäms

Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...

Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...
    jag har varit väldigt öppen med mina missfall. tycker det är helt normalt och fler än man tror går igenom det..
    det är viktigt för mig att folk vet hur man mår och vad man gått igenom så att de kan förstå om jag är ledsen eller om det skulle hända igen så de inte kläcker ur sig saker som skulle göra en mer ledsen än vad man kanske redan är...
  • Pyret12
    färnik skrev 2010-07-31 19:13:01 följande:

Hoppas också att vi får stanna kvar....för mig känns det inte som  att plusset inte känns på riktigt innan man sett att det verkar gå vägen!!!  För mig kommer de att bli någon gång efter vecka 10 då jag haft mina MA...Jag vågar om inte lägga in mig i Bf listan!
  • Odetta

Jag är ju också en sådan gravid som inte heeeeelt har gått över till våran gravidtråd (vi har ju en sån...länk finns i TS) Jag trivs bra här för det är ett så trevligt gäng kvinnor och har jag något att bidra med i väntan på allas plus så gör jag gärna det.

Samma gäller för mig, är det jobbigt att jag skriver mycket så säg till

Angående att mörka mf...nä, det har vi inte gjort. Det känns skönt att inte behöva lossas vara glad när man kanske inte är det bara för att hålla något hemligt...något som ju påverkar en väldigt mycket. Så här vet alla.

*kram på er underbara*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LillaMy3

BIM idag, eller i morgon. Negativt test, men ingen mens ännu. Men den kommer. Det är jag säker på Nu är dessutom Pergotime restnoterad så det blir inga piller denna cykel heller. Skall ta en tur till läkaren igen och fråga om jag skall vänta läääääänge och chansa på en egen äl någon gång under hösten, eller om jag skall ta provera i slutet av augusti (om pergotime är på lager igjen då) och ta pergotime igen.

Blä. Inte på bra humör idag. Jag som hade hoppats på ett syskon innan lilleman är två år. Men det kommer ju inte ske

Femte kuren nu som inte funkat. Eller nja, tredje funkade ju, men en graviditet som varar två veckor blir det ingen bebis av .

Nu har jag gnällt lite. Känns bättre.

Någon här som inte har egen äl, men plötsligt fått det i en paus efter pergotime?

• MCT79

För mig gör det inget att ni som är gravida stannar och ventilerar er oro! Jag kommer nog dröja mig kvar själv, om jag plussar någongång.
    Det som kan vara lite jobbigt är när det blir jättemkt prat om gravsymtom och så... men jag förstår ju det också...såklart. :)  Men det är bara då jag får känslan - jag vill ju ocksåååååå...

Sen kan jag samtidigt säga att  jag saknar babblet från Odd och Happiness och de andra som babblade massor innan de plussade! Så självklart ska ni vara kvar, era erfarenheter kan ju hjälpa oss andra ju!

• Längtan efter liten

Vi får helt enkelt inte prata om symptom. Jag har ändå inga att prata om det är er tur snart, det vet jag

• Odetta
    MCT79 skrev 2010-08-01 13:31:09 följande:
    För mig gör det inget att ni som är gravida stannar och ventilerar er oro! Jag kommer nog dröja mig kvar själv, om jag plussar någongång.
    Det som kan vara lite jobbigt är när det blir jättemkt prat om gravsymtom och så... men jag förstår ju det också...såklart. :)  Men det är bara då jag får känslan - jag vill ju ocksåååååå...

Sen kan jag samtidigt säga att  jag saknar babblet från Odd och Happiness och de andra som babblade massor innan de plussade! Så självklart ska ni vara kvar, era erfarenheter kan ju hjälpa oss andra ju!
    Jag är ju kvaaaaaaar och babblar

Gulle dig! Jag tror inte att det dröjer länge till tills du också plussar och mår illa och sedan kläcker fram världens sötaste mini-MCT 9 månader senare

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3