• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-08-03 09:38:21 följande:
    God morgon!

Usch, Sugarrush, vad jobbigt! Jag vet inte vilken relation du har till din syster (kanske inte den bästa?) men du kanske ska försöka prata med henne, säg att du är jätteglad för deras skull, men att du nyss fått ett mf vilket gör att du har lite svårt att helt dela hennes glädje..? Jag brukar själv bli jätteledsen när någon i min närhet berättar att de väntar barn, blir så påtagligt för mig själv om min egen barnlängtan o mina mf.. men som tur är brukar det lägga sig ganska snart och jag kan glädjas med dom andra - är så nyfiken av mig att jag brukar fråga om hur de mår mm så då blir det lite bättre efter ett tag..

Jag tycker verkligen att det här med mf är fruktansvärt!! Min finaste syster ringde i morse, de har efter ganska lång tid blivit gravida, passerat den magiska v 12 och i natt fick de mf.. Gråter De fick sitt pluss ganska i samband med mitt ena mf, så  min glädje för deras skull var blandad med min egen sorg.. Men nu, åh jag önskar av hela mitt hjärta att de inte skulle behöva gå igenom det här!! Det räcker med att en i familjen ska få mf! Deras graviditet har varit mitt hopp o mitt ljus när jag har varit deppig för vår egen del..

Sugarrush, som sagt, vet inte hur din relation till systern ser ut, men kanske vinner du mycket på att prata med henne? Att få dela hennes graviditet kan självklart vara jobbigt, men vill du missa det??

Stor kram till dig, o lyckospark till Väntan med nya boendet o nya GRABBEN!! Flört Flörta på tycker jag!
    Tack
    Idag blir det inte mycket tid framför datorn, ska snart iväg och sedan hem och flyttröja, min syster kommer hit och hjälper mig och förhoppningsvis hinner jag röja i 2-3 rum innan det är dags att sova nångång inatt.

Sugarrush: Tänker på dig. Hur känns det idag? Tycker Mimmi har ett bra råd, men förstår att det kan vara svårt kanske beroende på vilken relation du har till din syster precis som Mimmi skriver.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • sugarrush

Ni är så snälla! Tack tack tack för ert stöd!
    Ska ringa min syster ikväll och berätta men det känns svårt eftersom vi har en annan pågående konflikt... Men troligtvis visar hon lite förståelse.
    Det är så svårt bara eftersom hon är exak där jag var för två månader sedan, jag känner igen allt och minns hur det var.
    Dock är det märkligt hur olika man kan känna, en av mina närmaste vänner fick barn inatt och för henne känner jag ren och pur glädje. Hon messade och frågade om jag ville komma till BB och hälsa på, och det kändes otroligt smickrande att vara utvald att få komma dit. Ska dit ikväll och det kommer nog att kännas bra. Kanske känns det annorlunda just för att jag inte identifierar mig med hennes situation på samma sätt, jag vet inte.

Väntan, förlåt att jag inte repondat på dina härliga flirt-nyheter! Underbart att vara förälskad och känna fjärilar i magen! Själv har jag träffat många ex via nätet och det kan vara riktiga lyckträffar! Ser fram emot att höra hur det utvecklas....
    Kram till er alla!

• Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-08-03 13:37:12 följande:
    Ni är så snälla! Tack tack tack för ert stöd!
    Ska ringa min syster ikväll och berätta men det känns svårt eftersom vi har en annan pågående konflikt... Men troligtvis visar hon lite förståelse.
    Det är så svårt bara eftersom hon är exak där jag var för två månader sedan, jag känner igen allt och minns hur det var.
    Dock är det märkligt hur olika man kan känna, en av mina närmaste vänner fick barn inatt och för henne känner jag ren och pur glädje. Hon messade och frågade om jag ville komma till BB och hälsa på, och det kändes otroligt smickrande att vara utvald att få komma dit. Ska dit ikväll och det kommer nog att kännas bra. Kanske känns det annorlunda just för att jag inte identifierar mig med hennes situation på samma sätt, jag vet inte.

Väntan, förlåt att jag inte repondat på dina härliga flirt-nyheter! Underbart att vara förälskad och känna fjärilar i magen! Själv har jag träffat många ex via nätet och det kan vara riktiga lyckträffar! Ser fram emot att höra hur det utvecklas....
    Kram till er alla!
    Åhhh vad underbart att få träffa din kompis bebis ikväll, de är ju så små och pluttiga ju Hoppas det går bra.

Ja, hur det går med flirten lär ju märkas inom en rätt snar framtid, har inte hört ifrån han nu på snart 2 dygn, men han är ju på semester och kommer hem idag eller senast imorgon så det blir förhoppningsvis en dejt i veckan hoppas jag.

Vet inte om jag är förälskad, men nåt ditåt men samtidigt är jag lite rädd att inleda något pga tidigare saker som hänt, men vi får se hur det blir. Än så länge känns det bra iaf.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • sofy

skrev lite dumt, ja har haft ägglossning denna månad.. formulerade mig fel, gick lite fort trorja.. ;D

har mått skumt sen igår, ungefär som när ja varit preggo innan. vore dumt om ja va de igen nu när vi inte får hjälp förrän om en månad :( men vi får skylla oss själva som inte skyddat oss isåfall. får se de visar sig om mensen kommer eller inte.

• FruW

Färnevik - stort LYCKA TILL!!! Kommer gå jättebra, KRAM!!

• MCT79
    färnik skrev 2010-08-03 20:42:30 följande:
    Drygt 12 timmar till mitt VUL, så hiskeligt nervös! Rynkar på näsan
    Det kommer gå fiiiint ska du se! Allt kommer vara toppen!!
  • Atti

Hej på er alla. Det är så härligt att läsa hur ni stöttar varandra. Nu har jag kommit hem från semestern så nu har jag uppkoppling.

Sugarrush. Förstår dina känslor, hoppas du orkar berätta för din syster och hoppas hon förstår dig.

Väntan på en liten: Lycka till både med lägenheten och kärleken.

Semestern har gått bättre än vad jag hoppats på, vi har varit på husvagnssemester med min mans syster och familj, som väntar sin tredje i mitten av oktober. Det skulle ha varit 12 veckor mellan våra små, så visst är jag avundsjuk, men försöker att glädjas för deras skull. Svägerskans äldsta son är utvecklingstörd så det hon mest av allt är värd är ett friskt barn, och jag önskar dem verkligen det.
    I morgon skulle vi har varit på RUL, känns lite jobbigt.

Måste fråga, hur "rubbade" har era menscyklar blivit efter era mf/ma? Jag tror jag har äl på G i dagarna, ,men det är lite tidigt enligt mina beräkningar.... fast det är nästan fyra år sedan jag hade en menscykel. Fick väldigt sega flytningar i eftermiddag och i kväll, men det visade inget på äl-stickan. Kanske syns i morgon....

God natt allihopa.

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • färnik

Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara nämnvärt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)

• färnik
    Atti skrev 2010-08-04 00:18:53 följande:
    Måste fråga, hur "rubbade" har era menscyklar blivit efter era mf/ma? Jag tror jag har äl på G i dagarna, ,men det är lite tidigt enligt mina beräkningar....
    Efter missfallen har det inte rubbats i princip alls, mensen har kommit 29 dagar efter missfallen, och åtminstone efter första mensen har ägglossningen varit normal också. När jag fick MA senast och skrapades, var mensen 10 dagar sen, men sedan var allt som vanligt igen.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3