• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    Veronica88 skrev 2010-08-02 20:57:42 följande:

ja det har jag men det är lagom.. Men jag gjorde ju ett gravtest som visade att jag var gravid ju...

Jaha, förlåt jag greppade aldrig.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-08-02 21:46:54 följande:
    Väntan: oj oj oj vad är det jag läser har du hittat.en kärlek? Det kan ju inte bli bättre hur hände detta? Wiiie vad spännande. Grattis vännen.
    Jo du läste rätt. hade en tråkig dag och satt på nätet på sån här spry date you know och fick kontakt där med några, men en kille intresserade mig särskilt så vi snackades vid via msn och bestämde oss för att ses. Så toknervös jag var, har ju inte dejtat sedan 2001 så jag vara nära på att ge upp ringa och avboka och skita i det för jag var nära att få psykbryt men det gick så bra. hade ju ingen uppfattning om vad han tyckte om mig had eju fullt sjå att försöka vara normal men han är INTRESSERAD, känns overkligt att nån kille skulle vilja ha en , jag är snart 40 år liksom hallå, men det bryr han sig inte alls om, det är inte det han är intresserad av utan mig och han längtar hem från sin semester enbart för att få träffa mig igen. Jag vet i sjuttom vad jag känner men det känns bra riktigt bra.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten

I morgon blir det storröj här hemma, syrran kommer och hjälper mig att flyttpacka imorgon, fy vad skönt för jag hade haft världens rå-ångest hur jag skall hinna och orka packa ner 85,5 kvm på 30, snart 29 dagar och hinna flyttstäda så imorgon kommer jag ha packat ner det mesta förhoppningsvis som jag inte har nytta av de närmaste 30 dagarna.

• sofy
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 22:23:15 följande:
    I morgon blir det storröj här hemma, syrran kommer och hjälper mig att flyttpacka imorgon, fy vad skönt för jag hade haft världens rå-ångest hur jag skall hinna och orka packa ner 85,5 kvm på 30, snart 29 dagar och hinna flyttstäda så imorgon kommer jag ha packat ner det mesta förhoppningsvis som jag inte har nytta av de närmaste 30 dagarna.
    nej men! ska du flytta? och har du träffat ngn? guuuud vad härligt!! :D so happy 4 u!!
  • sofy

usch, nu har de gått ngn vecka sen jag sist va här igen, dåliga jag! men vi har som sagt fullt upp med livet för tillfället, så härligt! har umgåtts med vänner varje dag, haft grillkvällar, druckit öl i solen, badat i pool, gått promenader o bara kopplat av. SÅ obeskrivligt härligt! en paus från allt de här som sagt, kanske är behövligt inför hösten då de jävlar ska bli ett plus som stannar!! 25 augusti har vi läkarbesöket där vi får svar på allt, sen kör vi igång igen! :D ska bli så kul! är verkligen positiv och hoppas mer än allt att hjälpen vi får kommer fungera!

mensen kom igång som vanligt efter missfallet i juni också förresten, dock blev cykeln en aning kortare, 26 dgr istället för 28, men de återgår nog till de normala sen. nu har ja ägglossning igen o vi har inte skyddat oss som läkaren sa, buuu! dumt av oss! men jaja, snart FÅR ja bli gravid igen..

hoppas de går bra för er, tänker fortfarande på er. dyker in här igen snart!

kram sålänge!

• sugarrush

Härligt att höra så många positiva! Kan ni inte skicka hit lite glad-vibbar?
    Har precis ikväll fått veta att syrran är gravid... När allt redan innan kändes så hopplöst och svårt.
    Min sambo verkar tycka jag är dum som inte kan glädjas med henne. Som inte kan glömma missfallet och gå vidare.
    Funderar på att ringa kvinnokliniken imorgon för att få träffa en kurator. För det här drog upp all sorg till en ny nivå, åter igen. Kan knappt tänka klart just nu, vet inte hur jag ska klara av att orka vidare. Fast det kommer jag ju göra. Det är bara just nu det känns så fruktansvärt mörkt.

Kram på er.

• Väntan på en liten
    sofy skrev 2010-08-02 23:18:31 följande:
    nej men! ska du flytta? och har du träffat ngn? guuuud vad härligt!! :D so happy 4 u!!
    Ja, jag ska flytta den 1 sep till en ny lägenhet, en hyres, ska verkligen bli skönt att komma iordning en gång för alla. och jag har en liten flört på gång, får se vad det utvecklas till och han bor i min närhet så det känns verkligen så bra just nu *lycklig*
  • Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-08-02 23:53:36 följande:
    Härligt att höra så många positiva! Kan ni inte skicka hit lite glad-vibbar?
    Har precis ikväll fått veta att syrran är gravid... När allt redan innan kändes så hopplöst och svårt.
    Min sambo verkar tycka jag är dum som inte kan glädjas med henne. Som inte kan glömma missfallet och gå vidare.
    Funderar på att ringa kvinnokliniken imorgon för att få träffa en kurator. För det här drog upp all sorg till en ny nivå, åter igen. Kan knappt tänka klart just nu, vet inte hur jag ska klara av att orka vidare. Fast det kommer jag ju göra. Det är bara just nu det känns så fruktansvärt mörkt.

Kram på er.
    Fy vill bara krama dig vännen, har själv varit i det där mörka svarta avgrundshålet. Satt nyss och läste igenom mina inlägg i en tråd jag skrev väldigt mycket i under mitt MA, fått underbart stöd där och även här. Just då när man är mitt i känns det inte som det hjälper ett skvatt, men det gör det, iaf för mig så skriv av dig här eller var du nu vill, dagbok eller vad som och älta älta älta. Och jag tycker du gör helt rätt i att ta kontakt med kuratorn.

Jag finns här om du vill ha nån att ösa ut allt för. Jag tänker på dig och sänder över en massa kramar, värme och lyko baciller så att du får må lite bättre och all lycka till dig.
  • sugarrush

Tack Väntan, det känns skönt att någon bryr sig.
    Känns fruktansvärt ensamt just nu, det skulle ju ha varit JAG som var gravid. Hon är i vecka 8, jag skulle ha varit i vecka 12-13 om jag hade fått behålla barnet.
    Det känns som om jag alltid kommer se hennes barn och tänka att mitt hade varit nästan exakt lika gammalt..
    Önskar att jag hade kunnat glädjas med henne, men det är svårt. Min syster har alltid fått precis allt hon pekat på, och tydligen gäller även det graviditeter... Känns otroligt bitter och jag är så avundsjuk att det inte kan beskrivas i ord.

Hon ska komma hit på besök nästa helg, men jag funderar på att ringa imorrn och berätta om missfallet för henne så hon kanske förstår att jag inte orkar. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Just nu sitter jag bara här och är ledsen och förbannad, vill bara skrika. Känns som om all livskraft bara försvunnit och jag lika gärna kan lägga mig ner och dö.
    Och sambon, ja han blir bara irriterad för att jag inte kan tänka positivt, suck!

• FruW

God morgon!

Usch, Sugarrush, vad jobbigt! Jag vet inte vilken relation du har till din syster (kanske inte den bästa?) men du kanske ska försöka prata med henne, säg att du är jätteglad för deras skull, men att du nyss fått ett mf vilket gör att du har lite svårt att helt dela hennes glädje..? Jag brukar själv bli jätteledsen när någon i min närhet berättar att de väntar barn, blir så påtagligt för mig själv om min egen barnlängtan o mina mf.. men som tur är brukar det lägga sig ganska snart och jag kan glädjas med dom andra - är så nyfiken av mig att jag brukar fråga om hur de mår mm så då blir det lite bättre efter ett tag..

Jag tycker verkligen att det här med mf är fruktansvärt!! Min finaste syster ringde i morse, de har efter ganska lång tid blivit gravida, passerat den magiska v 12 och i natt fick de mf.. Gråter De fick sitt pluss ganska i samband med mitt ena mf, så  min glädje för deras skull var blandad med min egen sorg.. Men nu, åh jag önskar av hela mitt hjärta att de inte skulle behöva gå igenom det här!! Det räcker med att en i familjen ska få mf! Deras graviditet har varit mitt hopp o mitt ljus när jag har varit deppig för vår egen del..

Sugarrush, som sagt, vet inte hur din relation till systern ser ut, men kanske vinner du mycket på att prata med henne? Att få dela hennes graviditet kan självklart vara jobbigt, men vill du missa det??

Stor kram till dig, o lyckospark till Väntan med nya boendet o nya GRABBEN!! Flört Flörta på tycker jag!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3