Odetta skrev 2010-07-30 17:31:36 följande:
Vet du vad jag tänkte på? Att om du väntar med inseminationen tills du har ÄL så kanske inte spermierna hinner fram till ägget så att ägget hinner göra det det ska innan det ska fastna. Så om du nästa cykel kanske försöker inseminera 2 dagar INNAN, så kanske det ger bättre tur? Bara en tanke...
Idealt vore ju 2 dagar innan ÄL + själva ÄL dagen + dagen efter men det går kanske din donator inte med på?
Sedan angående din läkare...visst tempar du regelbundet? Om du skulle blåljuga för din läkare då och säga att du tempar och testar med stickor och du fåååååår ingen ÄL....kanske han skriver ut pergo då? Ibland får man vara lite ful sådär, du har ju inget att förlora
*KRAM och jag håller mina tummar för dig!*
Jo jag har med tänkt det och testat det utan framgång, eller så var det då ett MF i januari för mensen och testet var det konstigaste jag nånsin vart med om.
Min donator kan tyvärr inte göra så många inseminatioer som jag skulle vilja då han bor 45-50 mil härifrån och dessutom har ett jobb med mycket jour.
Min läkare säger inget om att jag tempar och verkar inte riktigt ha nån åsikt utan gör bara VUL och kollar äggblåsor och säger att det är dags för ÄL och sedan säger hon jämt att det är dags för Pergo men skjuter jämt upp det och ingen förklaring till varför får jag. Nu har hon sagt att jag får till nov på mig då ställs jag upp på IVF och under väntan på det så blir det Pergo och funkar inte det så blir det ovitrell , Pregnyl eller nåt men hon skjuter nog upp det med. Sedan kan jag inte göra IVF pga att jag inte har nån kille och inte bott med han i 2 år som är tvunget.
Sedan så är det svårt att lista ut när det är 2 dagar före ÄL också, chansa visst men risken är ju att det är för tidigt eller så.
Jag vet att jag har haft minst 2 cykler detta år utan ÄL då jag ibland får lämna progesteronprov, tyvärr tempa jag inte då så jag vet inte hur min kurva ser ut, men jag har fick + på ÄL-testet då.