• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    Happiness skrev 2010-07-29 14:33:03 följande:
    Jo så kan det iof vara...eftersom det slutat. Man får väl bara sitta här och vänta. Tycker redigt synd om mig själv just nu .

Nä jag ringer snart upp igen. fick sånna biv av Levaxinet så jag bytte det mot ett annat prep och det är inte injusterat än därav TSH höjningen. Får öka tablett intaget idag...men det är ju lurigt man kan ju inte bara dunka på med höjning. Den ska ju komma sakta...men det finns ju inte tid för det nu. Vet inte vad som är värst...höja sakta och därmed öka risken för mf (tar längre tid för TSH.n att gå ner) eller dunka på och kroppen får jobba lite kraftigare med att bryta ner T4...kan det också leda till mf tro? Men varför kan inte folk ringa när dom sagt att dom ska.Demon *morr* Ja jag vet detta är specialfrågor och dom ska jag ställa till sjukvården (inte säkert att dom vet dessvärre)...
    Jag tycker du ska ringa läkaren eller BM eller gynakuten och tjata.

Jag kan inte råda dig att mixtra själv gällande levaxin Lyo eller vad du nu tar, det ska du inte göra.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-29 14:33:55 följande:
    Det används ju massa glid på vul vännen så då blir man oftast lite kladdigare. Sedan käkar du albylen så du är mer lättblödande...så det är säkert ingen fara alls *kramar om*

Lägg dig mer och vila lite och skippa din långa promenad idag så ska du se att det känns lite bättre. Att det gör ont över äggstockarna kan vara ligamenten (muskelfästerna av livmodern) som drar, det är ingen fara det heller....och molvärk är växtvärk. Så, nu har jag slagit hål i alla spöktankar....MINIHAPPY mår bra, så det så *slår näven i bordet*

*bamsekram min vän*
    Du får bli min psykolog också när jag väntar knoddis tror jag. Kommer vara ett nervvark utan dess like om jag nu, inte så troligt, skulle få ett pluss om 100 år. Alltså in my next life.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-29 14:01:53 följande:
    I just did.... fett negativt.   :(
    Kram, förstår frustrationen för den finns här med.
  • Happiness

Tack mina fina goa underbara vänner....jo det är klart att det är sant det ni skriver! Glidkrämar och ligamentering är orden. Tack! Pusspuss!

• Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 14:43:59 följande:
    Du får bli min psykolog också när jag väntar knoddis tror jag. Kommer vara ett nervvark utan dess like om jag nu, inte så troligt, skulle få ett pluss om 100 år. Alltså in my next life.
    Absolut vännen! Och du ska se att det inte kommer ta 100 år innan plusset kommer igen, det är jag säker på!

*stora kramar till dig med*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-29 15:42:51 följande:
    Absolut vännen! Och du ska se att det inte kommer ta 100 år innan plusset kommer igen, det är jag säker på!

*stora kramar till dig med*
    Tack vännen, överdrev lite för att visa hur jädra frustrerad jag är.
  • Väntan på en liten

Nu dubbelavsnitt av Bevvan

• FruW

Happiness - usch, förstår din oro!! Men jag tror som övriga redan har skrivit, vul i kombination med dina tabletter! Jag håller tummarna stenhårt, passar på att även önska mig att det går hela vägen för dig i födelsedagspresent.

MCT, men va fasen då! =( Var helt övertygad om att du skulle plussa idag! Testade du med "koncentrerat" urin?? Fortsätter hålla tummarna för dig vännen!

Ego - hoppas snart sluta blöda från tanten, ställer om siktet till ÄL istället, mkt roligare!! Glad Passar även på att njuta av att jag kan dricka vin på födelsedagen på lördag! Tänk, det kommer att komma hela 4 gravida girls hit på lördag - ska passa på att va nära nära o hoppas på att bli smittad, haha!

• sofy

hej tjejer! länge sen jag va här nu men vi har lite mini semester ute på landet hos mina föräldrar o agerar husvakt! :) mysigt värre me poolbad o grillning varje dag.

i tisdags va vi inne på KS o tog alla prover som ingår i utredningen, så nu väntar vi bara på den 25 augusti då vi ska till läkaren och få alla svar + progesteron utskrivet. yiha! skönt me lite avkoppling från ÄL o missfall hela tiden och bara njuta av sommaren o allt den har att erbjuda. nästa sommar SKA jag gå me en fin gravidmage, så ere bara!

tänker på er o hoppas allt e bra!

• FruW

Sofy - hej! Va kul att se dig här, tänkte på dig härom dagen och funderade på hur det hade gått för dig.. Skönt att alla prover är tagna? Hoppas på "bra" resultat för er! Passar också på att njuta av sommaren o ta lite paus, ska ringa läkaren till hösten har jag tänkt.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3