• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    sofy skrev 2010-07-29 16:35:09 följande:
    hej tjejer! länge sen jag va här nu men vi har lite mini semester ute på landet hos mina föräldrar o agerar husvakt! :) mysigt värre me poolbad o grillning varje dag.

i tisdags va vi inne på KS o tog alla prover som ingår i utredningen, så nu väntar vi bara på den 25 augusti då vi ska till läkaren och få alla svar + progesteron utskrivet. yiha! skönt me lite avkoppling från ÄL o missfall hela tiden och bara njuta av sommaren o allt den har att erbjuda. nästa sommar SKA jag gå me en fin gravidmage, så ere bara!

tänker på er o hoppas allt e bra!
    Hej vännen!
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Längtan efter liten

Happy: Jag är övertygad om att det fsktiskt är vulet och inget annat. Det är nästan mer vanligt med blod efter vul än utan. Vi är sjukt känsliga där nere, så försök njuta. Har inte läst alla inlägg men såg det något bra på vulet

Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 18:21:41 följande:
    Happy: Jag är övertygad om att det fsktiskt är vulet och inget annat. Det är nästan mer vanligt med blod efter vul än utan. Vi är sjukt känsliga där nere, så försök njuta. Har inte läst alla inlägg men såg det något bra på vulet
    Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då.

Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha!

Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det.

VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt.

Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha!

KRAM till dig från Happi
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-07-29 18:32:54 följande:
    Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då. Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha! Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det. VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt. Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha! KRAM till dig från Happi

Happiness skrev 2010-07-29 18:32:54 följande:
    Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då. Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha! Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det. VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt. Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha! KRAM till dig från Happi

Sköööönt. Men du blödde alltså inget innan vulet? Det kommer gå kanonbra ska du se. Jag tror på dig. Ser man ett hjärta picka efter v7 har jag hört att risken sjunker drastiskt redan då för mf FFör mig går det väl egentligen bra förutom att jag.nog är oroligast i världen. Har flytningar som är vitgula o det känns som att det rinner hela tiden, så pringer på toa stup i ett o torkar mig så nu har jag torkat så mycket att jag irriterat mig där nere. Men eftersom min gyn inte är tillbaka innan v32 har jag tjatat till mig ett vul i en annan kommun. Så ska dit nästa fredag då bör jag vara i v7 Min dotter näst intill hoppade på min mage innan så jag skrek av rädsla och förtvivlad. Nu oroar jag mig för det också. Kommer aldrig ta mig ur den här graviditeten levande.
  • Happiness
    Längtan : Haha! Vi måste skratta åt detta lite... vi är ju så oroliga både du och jag så det nästan är pinsamt men jag lovar jag kommer hålla på så här och älta, gnälla och vara otrevlig hela graviditeten. I vecka 39 tänker jag sitta och funder om det ska bli ett MF eller inte...vem 17 har kommit på det egentligen? den frågan har jag ställt så många gånger. Varför kan det inte bli rätt från början liksom...allting ska vara så för baskat osäkert li livet. Jag hatar denna osäkerhet!

Tänk om man redan nu visste att man skulle få Ma i vecka 19. Herregud vilken tanke! Nä nu vill jag inte veta något. Haha!

Nej jag blödde inget innan VUL:t. Det där med flytningar känner jag igen. Med -03:an hade jag så mycket flytningar i alla dess färger och former så jag to m fick en svamp infektion. Tror jag hade minst 10 st. Hur skönt är det då?

Har också för mig att ett fint pickande hjärta och normaltillväxt säkrar upp ordentligt. När jag hade kromosomfelet på mitt lilla änglafoster då tappade det i längd. Så det är det första kah ska hålla koll på nu. Att längden stämmer med veckan. Sen ska jag som sagt göra KUB:n. Ska du göra den? Om jag får fina siffror där blir det INGET FVP/MKP annars går jag vidare med det.

Grattis till VUL! Vad bra att du fick tid dit. Då kommer din oro lätta lite...jag säger lite vågar inte lova att den försvinner helt. Men ja kan lova att det blir MYCKET bättre! man vill ju bara se att det är något där liksom. Eller hur? En snabbtitt. Vi får stötta varann under våra graviditeter. KRAM!
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-07-29 19:13:06 följande:
    Längtan : Haha! Vi måste skratta åt detta lite... vi är ju så oroliga både du och jag så det nästan är pinsamt men jag lovar jag kommer hålla på så här och älta, gnälla och vara otrevlig hela graviditeten. I vecka 39 tänker jag sitta och funder om det ska bli ett MF eller inte...vem 17 har kommit på det egentligen? den frågan har jag ställt så många gånger. Varför kan det inte bli rätt från början liksom...allting ska vara så för baskat osäkert li livet. Jag hatar denna osäkerhet!

Tänk om man redan nu visste att man skulle få Ma i vecka 19. Herregud vilken tanke! Nä nu vill jag inte veta något. Haha!

Nej jag blödde inget innan VUL:t. Det där med flytningar känner jag igen. Med -03:an hade jag så mycket flytningar i alla dess färger och former så jag to m fick en svamp infektion. Tror jag hade minst 10 st. Hur skönt är det då?

Har också för mig att ett fint pickande hjärta och normaltillväxt säkrar upp ordentligt. När jag hade kromosomfelet på mitt lilla änglafoster då tappade det i längd. Så det är det första kah ska hålla koll på nu. Att längden stämmer med veckan. Sen ska jag som sagt göra KUB:n. Ska du göra den? Om jag får fina siffror där blir det INGET FVP/MKP annars går jag vidare med det.

Grattis till VUL! Vad bra att du fick tid dit. Då kommer din oro lätta lite...jag säger lite vågar inte lova att den försvinner helt. Men ja kan lova att det blir MYCKET bättre! man vill ju bara se att det är något där liksom. Eller hur? En snabbtitt. Vi får stötta varann under våra graviditeter. KRAM!
    Ja jag bvet man är ju så innerligt dum som hela tiden går och oroar sig. men vad ska man annars göra när man haft så mycket skit gällande graviditeter.. kommer knappt ihåg hur det var med dottern.. misfallen har lixom tagit över det fina.
    Det som skrämmer mig är att man kanske inte kommer se så mycket nästa fredag då jag tror att äl skedde lite senare så jag kanske inte har hunnit komma in i v7 riktigt än då.
    Vi får i såna fall hoppas att bebben växer så det knakar.
    huvudsaken är att den växer och mår bra.
    KUB test, får alla göra det? fått för mig att man måste vara över 30? Jag är ju bara en yngling på 23.

Skönt att ha dig att prata med, jag verkligen stortjöt när dottern "hoppade" på min mage...
    och hon undrade varför hon inte fick göra det.. då sa sambon "nej mamma har ont i magen"
    så lyfte hon på min klänning och sa "är det där mamma" såp pekade hon på min små blåmärken efter fragminsprutorna... "Ja, sa jag då" tänk om hon bara visste min lilla älskling... Jag hoppas för hennes skull också att det kommer bli ett syskon, hon behöver verkligen det... Och hon vill så gärna.

Vad ska man göra för att inte oroa sig? finns det avslappningsövningar man kan göra, eller ska man boka tid till psyket på en gång? kan man massera sig till ett lugn?
    Jag betalar ALLT för att inte oroa mig...
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 19:24:09 följande:
    Det som skrämmer mig är att man kanske inte kommer se så mycket nästa fredag då jag tror att äl skedde lite senare så jag kanske inte har hunnit komma in i v7 riktigt än då.
    Samma sak bekymmrar mig också, jag ska göra VUL på onsdag... Då borde jag vara i v 6+3, dvs v 7... Men den lille där inne kan ju vara några dagar yngre, och därmed kanske det inte går att se ngt hjärta. Att då gå och vänta en hel vecka till... Det fasar jag för! (det gjorde jag sist, i v 7 syntes inga hjärtan och då tog de förgivet att fostren var yngre, men en vecka senare visade VUL:et att de dött...)

Häromkring måste man iaf uppnått en viss ålder för att få göra KUB, iaf för att få göra det gratis... Jag är 26, så jag får inte göra det. Om inte gyn går med på fler VUL/UL innan RUL, så tänkte jag ta mig till stora staden 15 mil bort, och göra det privat...

Jag hade också gjort vad som helst för att slippa oron, skulle gärna bli sövd fram till RUL ungefär. Går det att ordna tro!? Flört
  • Väntan på en liten

Skumma grejerna med mig fortsätter Har så jädra ont långt ner i magen, i livmodern alltså. Brösten gör ont och känns hårda och knöliga och magen ser ut att vara typ i 5-6 månaden eller nåt.

jag mår nästan illa men kan inte kräkas och jag vet att det är omöjligt att jag kan vara gravid då jag testade negativt senast i lördags och haft mens och den borde vara slut i morgon senast, men jag har inte blött nåt idah men har ändå så jädra ont och känner mig helt slut körd. vad händer egentligen. var länge sedan jag mådde såhär underligt, det känns precis som jag skulle kuna vara gravid men det kan ju inte vara möjligt.

Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • färnik

Det förekommer ju mensliknande regelbundna blödningar under graviditet... Det förekommer ju även att man inte testar negativt förän flera veckor in i en graviditet...  *hoppas*

• Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-29 20:13:45 följande:
    Det förekommer ju mensliknande regelbundna blödningar under graviditet... Det förekommer ju även att man inte testar negativt förän flera veckor in i en graviditet...  *hoppas*
    Jo drömma kan man ju....chansen är ju såååå stooor jesus, näää nu ska vi tänka logiskt här, det är större chans att himlen ramlar ner än att jag testar positivt. Jag skulle nämligen dö av chock om det var positivt nu.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3