• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • färnik
    Happiness skrev 2010-07-29 12:12:03 följande:
    Här är en till som håller på att gå sönder av oro.....tog TSH igår och det visar sig att det gått upp till 3,5. Helvete! säger jag bara. det ska inte ligga över 1 för då finns det risk för MF. Igår fick jag en vattning flytning som var brun med lite mörkare blodfäckar i. Herregud! jag tror jag dör.

Gråter
    Inte över 1?! På kliniken här säger de 2,5, och på andra ställen har jag läst 2... Mitt TSH ligger på 1,3...

Hoppas allt är okej med dig & bebis Happiness!!!
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-29 13:21:26 följande:
    Inte över 1?! På kliniken här säger de 2,5, och på andra ställen har jag läst 2... Mitt TSH ligger på 1,3...

Hoppas allt är okej med dig & bebis Happiness!!!
    får vem som helst göra ett sånt test?
    Längtan efter liten är stor
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 12:52:22 följande:
    härligt att ha dig tillbaka.
    Du kanske är övernaturlig=) kanske var någon där som vill skjutsa på dig lite=)
    Vet inte vad det var och det var absolut inget inbillat heller utan det var verkligen nåt som tryckte mig bak i svanken men det var ingen, trodde först att det var en ficktjuv hack i häl men nää.
    Muffe80 skrev 2010-07-29 13:00:46 följande:
    Jag tror också att du är övernaturlig, eller som att någon skjuter fram dig snabbare till ett plus
    kan ju hoppas, men det var skitobehagligt.

I hösta, där här är riktihy läskigt och jag var rädd på riktigt så. Jag stod och borstade tänderna och när jag böjer mig framåt för att spotta och skölja munnen så går det inte, nån håller i min luva på morgonrocken, jag är helt panikslagen, ser ingen i spegeln vänder mig om ingen där, försöker igen samma känsla och sedan bara släpper det. Igårkväll hände det igen. Håller jag på att bli knäpp eller?
    vad kan det vara för något som trycker mig i svanken, allvarligt alltså?

Mitt TSH är på 1,5 så perfekt det bara kan bli enligt min gyn och jag mår inte alls så uselt som förra året och regelbunden ordentli mens oh inget jädra hattande hit och dit, skulle gärna slippa mens då och plussa istället, men i väntan på det så vill jag ha ordentlig mens för då har jag ÄL för det hade jag inte förr TROTS positiva ÄL-test.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-29 13:24:55 följande:
    Vad står TSH för?
    Sködkörteln, hypothyreos för lite hyper för mycket
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:24:59 följande:
    får vem som helst göra ett sånt test?
    Japp, ingår i utredningar om inte annat.
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:31:51 följande:
    Japp, ingår i utredningar om inte annat.
    så jag som är gravid kan be min gyn om att göra ett sånt för att kolla om man har förhöjd risk för missfall?
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:40:31 följande:
    så jag som är gravid kan be min gyn om att göra ett sånt för att kolla om man har förhöjd risk för missfall?
    Förhöjd risk för MF?
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-29 13:44:16 följande:
    Förhöjd risk för MF?
    ja hade man över 1 eller 1,5 hade man risk för missfall.. antar att det är just om man är gravid.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:45:20 följande:
    ja hade man över 1 eller 1,5 hade man risk för missfall.. antar att det är just om man är gravid.
    Har du över 4 så är det ju inte bra, men jag är helt övertygad att du har OK värden, men du kan ju fråga din BM om tyreiodeaprover, men känner du symtom på det då?

Sök på hypothyreos på google. man mår oftast skit av det jag gjorde det iaf då hela kroppen går på sparlåga.
    Det finns ju hyperthyreos också men då mår man riktigt skrutt går ner i vikt och man märker att nåt är fel, det är mer svårbehandlat.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3