Atti skrev 2010-08-04 00:18:53 följande:
Hej på er alla. Det är så härligt att läsa hur ni stöttar varandra. Nu har jag kommit hem från semestern så nu har jag uppkoppling.
Sugarrush. Förstår dina känslor, hoppas du orkar berätta för din syster och hoppas hon förstår dig.
Väntan på en liten: Lycka till både med lägenheten och kärleken.
Semestern har gått bättre än vad jag hoppats på, vi har varit på husvagnssemester med min mans syster och familj, som väntar sin tredje i mitten av oktober. Det skulle ha varit 12 veckor mellan våra små, så visst är jag avundsjuk, men försöker att glädjas för deras skull. Svägerskans äldsta son är utvecklingstörd så det hon mest av allt är värd är ett friskt barn, och jag önskar dem verkligen det.
I morgon skulle vi har varit på RUL, känns lite jobbigt.
Måste fråga, hur "rubbade" har era menscyklar blivit efter era mf/ma? Jag tror jag har äl på G i dagarna, ,men det är lite tidigt enligt mina beräkningar.... fast det är nästan fyra år sedan jag hade en menscykel. Fick väldigt sega flytningar i eftermiddag och i kväll, men det visade inget på äl-stickan. Kanske syns i morgon....
God natt allihopa.
Mina cykler är som förr med en evighet till ÄL varje gång och en evighet till BIM varje gång trots 28-29 dagars cykel och jag har haft ÄL de 2 cykler som gått sedan MA:t.
Däremot var blödningsmönstret lite oroväckade den senaste gången
färnik skrev 2010-08-04 11:08:26 följande:
Vi FICK se ett litet pickande
idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara nämnvärt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)
Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren.
)
Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)
Grattis
Underbart så glad för din/er skull.