Odd: Jag har ett gäng sådana i bekantskapskretsen också, där den ena eller bägge är mindre lämpliga som föräldrar. Eller där de egentligen inte velat ha fler barn, men råkat bli gravida ändå. osv. Och då känns det extra orättvist att vi som verkligen vill, och har möjlighet att ge barnet ett bra liv, inte får behålla våra...
Happiness: Jag har haft 3 MF i v 7, 8 (våren 09) och 11 (jan-10), samt en MA i v 8 med tvillingar nu den 14 april. Så att bli gravid är egentligen inget bekymmer, det lyckas vi med. men varje månad vi inte lyckas, känns det som ett stort bakslag.
Att våga skaffa ett barn till (vi har en dotter f 06) satt långt inne då jag var ordentligt sjuk under graviditeten med dottern. Från v 5, tills dottern föddes i v 42+2, kräktes jag konstant. låg inne med dropp från och till hela graviditeten. Därtill hade jag hemsk "foglossning" som debuterade v 12, och som i slutändan visade sig vara en inflammatorisk sjukdom i SI-lederna, inte bara foglossning. Denna sjukdom som debuterade med graviditetn, är obotbar och jag får medeciner och är i perioder så dålig att jag tar mig fram med rullstol. Man vet inte vad som kommer hända med sjukdomen vid en ny graviditet. Utöver detta... så fick jag förlossningsdepression som satt i i 15 månader. Så... trots att jag alltid velat ha många barn så satt det långt inne, som sagt.
Så när vi äntligen vågade ta steget, så händer då det här. De bara dör. Och trots det mår jag lika dåligt, kräks som en galning, de få veckor jag får vara gravid. Nu sist skulle jag läggas in med dropp där i v 8 för jag var så uttorkad och svag, men det var då de upptäckte att fostren dött.
Vi håller på med en utredning, i dagsläget så har alla prover och undersökningar visat att allt är mkt bra, och det borde inte finnas några hinder för att fullfölja graviditet. Men ändå går det inte... =(