• Micro

AVA klinik i Riga

Wilda: härligt m en 2 åring:) tack, det är skönt att läsa det du skriver, jag funderar alldeles för mycket. Vet innerst inne att allt löser sig, allt ger sig m tiden men just nu jobbar hjärnan på helvarv. Nästa steg? Mest för att jag nu börjar tänka what if? Om inte ÄD funkar? Tur att sambon är en obotlig optimist:)

• Micro

Ahvamaria: tack för ditt svar. Kul att höra, hur gammal är dottern? Jag kände mest att jag önskade att mitt barn har mina gener så lite ledsamt, men annars har jag inga betänkligheter. Att berätta för närmaste el alla, sådana frågor kommer att falla sig naturlig om/när d blir aktuellt å jag bryr mig inte vad andra tycker. Jag o sambon går ofta vår egen väg, vi gör d som känns rätt för oss o följer inte alltid normen vilket ibland gör att vi ses som lite konstiga:))

• Micro

Werlabs verkar bra men får man inte veta i förväg var proverna ska tas? verkar som om de har samarbete m kliniker i storstäderna. Själv bor jag i Norrbotten. Vill vet innan jag betalar. Någon som vet?

• Micro

Funderar på att kontakta kliniken och har en del frågor. Måste min sambo lämna spermieprov? Har kollat förut o det såg bra ut. Hur många undersökningar krävs för mig? Vi bor nämligen i Norrbotten, inte så lätt att åka till Riga el Stockholm.

• Micro

Rosen, Maryhe och ni andra som varit o är igång via Riga. Jag har kontaktat Riga för ÄD o nu fått svar. De vill att jag kommer dit i slutet på maj. Behöver jag o sambon göra ngt innan jag åker över? Tester mm? Vad är nästa steg efter mitt besök i Riga? Tester? Fylla i papper? Är lite orolig, bor i Norrland, vet inte om d finns ngn bm som kan göra tester, ul mm. Förlåt för många frågor. Äntligen på G igen:)

• Micro

Nu har jag bokat en tid för första besöket i Riga, det blir 23 maj. Lite nervöst av ngn anledning. Kanske mest för att bli besviken igen om det inte fungerar o att jag inte riktigt förlikat mig m att vi behöver ÄD. Trodde ju på många ivf försök men end ett avbrutet, inget ÄP. Har enl dr Lars (de som började m ivf Sverige dvs mycket kunnig) så liten chans att få nog många för ÄP. Vågar/vill inte "slösa" tid/ pengar på ivf hos annan inte heller vänta längre så nu kör vi ÄD.

• Micro

Nu har jag bokat en tid för första besöket i Riga, det blir 23 maj. Lite nervöst av ngn anledning. Kanske mest för att bli besviken igen om det inte fungerar o att jag inte riktigt förlikat mig m att vi behöver ÄD. Trodde ju på många ivf försök men end ett avbrutet, inget ÄP. Har enl dr Lars (de som började m ivf Sverige dvs mycket kunnig) så liten chans att få nog många för ÄP. Vågar/vill inte "slösa" tid/ pengar på ivf hos annan inte heller vänta längre så nu kör vi ÄD.

• Micro

Blomman02:som Redan skriver, ingen väntetid. På första mailet fick jag svar samma dag m erbjudande att komma på första besök ca 1 mån senare. Fick välja när det passade mig, jag föreslog en v tidigare å åker 22 maj.
    Vet att jag inte kommer att ångra mig när jag plussat däremot om jag väntar, men lite ledsen för att just jag inte kan få m mitt ägg, känns löjligt men så är det. Men jag skulle kunna adoptera så utan tvekan göra ÄD. Är oxå lite rädd, känns som en sista utväg, tänk om det inte funkar.

Svar på tråden AVA klinik i Riga