• Micro

AVA klinik i Riga

Jag å Wonders var i Riga samtidigt. Jag hade bf i tisdags, alltså 4 dagar över nu. Jag har superbra blodtryck så ingen havandeskapsförgiftning. Har varit på extra koll 2 ggr sedan bf, ny koll på måndag. Nu är d bara att vänta:) Glad påsk allihop!

• Micro

Redan: hoppas verkligen att det går bra.

Zaq: jag hade bf 31 mars. Eftersom det är ÄD så går jag på koll hos spec mödravården var 3e dag sedan bf för ul, ctg o gyn koll. Har bra blodtryck å mkt fostervtn så allt bra. Åter imorgon, om allt fortsatt ser bra ut så lär det dröja länge innan igångsättning, de vill helst att d kommer igång av sig själv. Pojken väger nu ca 3,7-4 kg å jag är ganska liten, hoppas d går bra m vaginal förlossning även om d dröjer.

• Micro

I lördags kom vår pojke:)) 10 d över tiden. Vi ligger kvar på barn avd då han mådde dåligt efter lååång förlossning, som började m igångsättning onsdag o slutade m snitt, lördag. Han hade svalt mkt fostervtn o kunde inte behålla maten. Matas nu m sond å vi övar amning. I övrigt mår vi bra å njuter av att han äntligen är här. Tack för allt ert stöd, det har varit ovärderligt.

• Micro

Sunlight: du skrev att det blir syskonförsök till hösten. Hur gammalt är ditt barn? Min son är bara 3,5 månader men jag kan inte låta bli att tänka på syskonförsök nästa år.

När kom er mens tillbaka efter förlossningen? När ni slutade amma?

• Micro

Jättestort grattis zaq, så fantastiskt. Vill bara instämma min graviditet var helt problemfri, jag var inte ens illamående. Nu har sonen redan hunnit bli 4 månader o utvecklas så fort, ngt nytt varje dag, har precis lärt
    sig vända fr mage till rygg. Zaq: passa på att njuta. Grattis igen.

• Micro

Kurrea: kliniken är på gångavstånd fr gamla stan, flera gallerior mm. Många hotell finns, ett fint ligger precis vid kliniken (Albert hotell) jag har valt billigare, ok men inte mer. Tyckte d blev nog dyrt:) Kolla klinikens adress å leta hotell på lagom avstånd, priserna varierar fr gång till gång. Jag kollade bl.a. booking.com.
    Har iaf varit nöjd m kliniken å shoppingen i Riga:) Jag har inte jättebra koll på Riga, har haft turen o bara varit på 2 korta besök, fick sonen på första försöket. Han är 7 mån, börjar fundera på syskonförsök men det får nog vänta ett tag än. Lycka till.

• Micro

Jag födde oxå med snitt men d var pga trångt bäcken å berodde inte på ÄD. Bara vanliga kontroller av bebis, "bara" extra kontroller under grav.

• Micro

Antar att jag måste ta om dessa prover ( hep, syfilis, hiv) inför syskonförsök (fet) i slutet på april. De har inte meddelat ngt fr Riga om det, bara om medicineringen. Vet ni?

Svar på tråden AVA klinik i Riga