AVA klinik i Riga
Frazze: har du bott på Albert hotell? Vad tyckte du? Jag har funderingar på att bo där denna gång. Tidigare bott på enkla billiga hotell. Viill gärna bo lite nätter nu.
Frazze: har du bott på Albert hotell? Vad tyckte du? Jag har funderingar på att bo där denna gång. Tidigare bott på enkla billiga hotell. Viill gärna bo lite nätter nu.
Tack Frazze, Var ju ett tag sedan jag var där, drygt 1,5 år, hade jättemycket trafik utanför d hotellet jag bodde på sista gången så gatan vid kliniken känns förhållandevis lugn. Smart att be om rum högt upp. God frukost är ju oxå ett plus, då får d nog bli Albert nä d är dags.
Eller så kan Riga skicka medicinen m DHL paket. Det är dyr frakt men om d är enda alternativet är d ju värt. Dessutom kostar medicinen men fördelen är att det går fort att få dem o de levereras till dörren.
Bra att du vet att d finns alternativ. Kan tyvärr inte tipsa om gyn, bor själv i Norrbotten. Du kan fråga i tråden Vi som planerar äggdonation 2016. Där är mer aktivitet o många fr Stockholm m mkt erfarenhet. Jag ska oxå till ivf Riga iprel 14 april för första syskonförsöket. Fick en pojke på mitt första försök. Har du fått ngt datum?
Ja samma, har frysta embryon kvar eftersom d räckte m ett förra gången. Förstår helt din nervositet, jobbigt m allt, mediciner, boka ul, resa m kort varsel, hotell. Kommer att sjukskriva mig fr jobbet, börjar jobba nästa vecka efter ett års fl så ta ledigt är inte aktuellt. Lite lugnare när jag varit där 2 ggr tidigare. Har du varit dit?
Finns enkla billigare hotell men ganska ok, enkla m lite dålig frukost mer av typen privat hotell "baltic style" :) Albert är mer likt scandic o ligger på samma gata som kliniken. Har inte bott där men kommer d nu.
Hotell priserna varierar mkt på samma hotell beroende på när man åker så jag har bott på olika.
Tips, enkelt att åka flygbuss fr flygplatsen in till stan, om du tar taxi så åk Baltic taxi eller Red cab. Har du bråttom till flyget fr kliniken så be dom beställa en taxi. Så blev d för mig sist, kollade m Riga att jag d var nog m tid men fick träffa läkare en timme sent. Så blev lite stressigt.
Tyvärr har jag bara varit på 2 snabb visiter i Riga men shoppingen är ganska bra. Köpt lite märkeskläder å sånt. Promenerat runt å kollat in stan, alltid varit sol å fint. Åker du själv eller ? Vi har inte åkt tillsammans, jag åkte på info möte o sedan åkte mannen o lämnade sitt bidrag, några dagar senare jag igen för transfer.synd men d har inte funkat m jobb å sånt.
Hej wonders. Är i Riga idag. Tänker på dig å sist vi var här. Blev ju lyckat kan man säga:) Snart dags, lite nervöst att höra hur d gått m embryona, får se vad kliniken säger. Menar du om Riga har tid eller din gyn? Jag började jobba 60 procent förra veckan.
Testade negativt denna gång:( officiell testdag på onsdag. Vill såklart göra nytt försök så snart som möjligt.
Wonders: jag hänger gärna med i juni:))