• Micro

AVA klinik i Riga

Chikita: jag ska på inskrivning på måndag men mvc har ingen ul- maskin:( så ngt ul blir de inte. De kallar d för hälsosamtal.

• Micro

Kul Wonders.
    Jag gjorde kub förra veckan (valde att göra privat, erbjuds ej här). Fick resultatet 575, enl bm var d bra men jag hade hoppats å superbra resultat:) Vi har iaf bestämt oss för att inte göra fostervattenprov. Rädd för mf å vill inte oroa mig i 2 v för det. Hur gör ni?

En annan fråga, här i Norrbotten likställer de ÄD med ivf o de har inga extra koller/test för ivf å därmed inte heller för ÄD. Jag har mått bra hittills men är d något jag bör kräva att få kollat? Känner mig lite nonchalant mottagen på BVC? Hon kunde inte ens räkna ut hur långt gången jag var, jag fick rätta henne. Vad tycker ni? Känns länge till nästa koll, 6 v till RUL.

• Micro

Tusen tack Redan o villdågärna. Känner mig trots allt ganska lugn eftersom jag mått så bra hittills o inte haft några problem el blödningar. Men bra m info hur d fungerar i andra landsting, vårt har tagit bort extra koller vid ivf:( Hade bra på alla tester, blodvärde, tryck, tsh, urin mm men ska hålla extra koll på blodtrycket iaf (mamma kan mäta). 6 v till nästa koll som är Rul (v19), 7 v till nästa mvc besök:( På kub angav jag ålder på donator. Hon sa att min uträkning, vilken v jag är i stämde helt m ET o fostrets storlek, samma har de sagt på privat vul tidigare. Detta sa jag till bm på mvc som inte räknat med att embryot var odlat 5 dagar före ET. Ska kolla länken. Tusen tack för info.

I fredags v 12+2 (13) slutade jag m sista medicinen, skönt!

• Micro

Chikita: jag kommer oxå börja gå på mätningar efter RUL, fram till dess blir d lugnt. Är just nu mest förväntansfull inför att berätta för ALLA:)

• Micro

Chikita: super resultat du fick. Jag fick oxå veta att över 200 var bra, men man vill ju alltid ha bättre:) Jag fick uppge donatorn ålder så hon tog den isf min. Med detta resultat vågar jag inte riskera mf för att göra fostervattenprov.

• Micro

Bra resultat Rosen! Förstår precis din oro, jag var precis ett vrak. Det kommer att gå BRA! Stor kram.

• Micro

Jag jag i ett landsting som sprarar på allt vad gäller fertilitet, graviditet mm heter. De har slutat med extra kontroller för de som gör ivf och dit räknas visst ÄD oxå. Vi får inte heller varken NUPP eller KUB (jag gjorde KUB privat, fick åka 60 mil tur o retur+betalade). MIn MB verkar inte heller så kunnig om IVF/ÄD. Hon räknade inte med att embryot var odlat i 5 dagar,när hon räknade BF. De räknar 2 v före äp oavsett. När jag hade gjort både vul och KUB, hos andra kliniker och de bekräftat att jag räknat rätt och fostrets storlek stämde med det så sa jag det till henne och då ändrade hon. Jag känner mig däremot lite utlänad eftersom de känns som att de inte vet om risker och hon kände inte till medicinerna som jag tagit. Hon sa att: Kliniken som gjort ÄD och din privata gyn har väl koll på dig. Jag sa att nej de har ingen koll på mig mer. Ska göra RUL hos specmvc det gör alla. Då ska jag försöka tjata till mig notch.  

• Micro

Chikita: va tråkigt, skickar en styrkekram, kommer säkert att gå bra. Hur upptäcktes det? Rutinkontroll?

• Micro

Håller me Wonders: ni håller er verkligen smala men Wonders du är i gott sällskap, jag har oxå gått upp ca 6 kg å vi har ju kommit lika långt:) På mig syns inte magen så mycket men däremot har mina ganska små bröst blivit meloner (känns d som iaf), å de har blivit sååå ömma igen.

Svar på tråden AVA klinik i Riga