AVA klinik i Riga
Jag är ny här, funderar kring ÄD i Riga, jag bor lååångt ifrån Stockholm och funderar var jag kan ta prover, vul mm. Kan privata gyn göra det eller hur går jag till väga, känns inte som Stockholm är ett alternativ?
Jag är ny här, funderar kring ÄD i Riga, jag bor lååångt ifrån Stockholm och funderar var jag kan ta prover, vul mm. Kan privata gyn göra det eller hur går jag till väga, känns inte som Stockholm är ett alternativ?
Tack för varmt välkomnande. Detta känns väldigt nytt för mig, vi började första ivfen å trots högsta dosen fick jag bara ett ägg så vi fick avbryta, så inget ÄP o de säger att d är mkt liten chans på fler ägg på ev nästa försök. Vi var så i inställda på ivf å så tog d slut innan det ens börjat känns d som. Vet inte om vi ska göra en stimulering till när det är nästintill ingen chans, läkaren sa att jag gått in i en fas å producerar inte mer än ett ägg/mån oavsett stimulering. Har ni ngn erfarenhet? Jag gjorde långa protokollet, menopur o gonalf
Fire: vi försökte själva ganska länge då det inte hittades ngt fel på oss å sedan väntetid på ivf å med ivf ett ägg av hös dos så läkaren trodde att våra chanser att det ska lyckas utan hjälp var små. Känns bara inte som att jag smält det riktigt än, trodde ju att ivf var vår lösning. Hur länge har du haft kontakt m Riga? Verkar ju gå rätt så snabbt.
Mamsen: Jag bor i Luleå, var bor du? Kan ju alltid hoppas vi har samma välvilligt inställda kvinnoklinik.
Redan: roligt att det går bra. Själv väntar jag på mensen, otålig. 3 v sedan avbrutet försök mitt i sprutandet å ingen mens i sikte:( D var vår första ivf så vi kommer att göra en stimulering till, även om läkaren inte tror d kommer få ut nog m
Oj, skivade för snabbt. Nog många ägg ska de stå. Pratat m olika läkare i på kliniken så hoppas vi får det. Vi har ställt oss i kö för ÄD i Sverige oxå. Om jag inte får ut nog m ägg tror jag vi satsar på Riga. Funderar på att kontakta dem redan nu.
Jag bor i Norrbotten. Undrar vem som kan göra vul, ta prover mm om vi väljer Riga. Ska man fråga privat el kan landstinget göra om man betalar? Måste man göra en konsultation innan ÄD i Riga? Tyckte d stod att ett besök räckte, el menar d ett besök i sholm å sen Riga?
Trist besked idag, inget mer ivf försök:( vi gjorde ett som fick avbrytas pga för få blåsor å nu sa d nej till en till stimulering, tror inte jag kan få nog många för plock. Nu vet jag inte hur jag ska gå vidare, kan d finnas ngn annan klinik som vill testa stimulera? Ska vi försöka ett drygt år själva medan vi väntar på ÄD i Sverige? Ska vi kontakta Riga? Känner mig uppgiven å kluven. Hade verkligen hoppats på att få testa en ivf till. Tungt just nu:((
Snorpam:Tack för sitt svar. Jag är 37. Har bara inte vant mig vid tanken på ÄD eftersom jag var så inställd på att ivf skulle men nu känns det som bästa chansen. Känns som att försöka själva är ganska lönlöst då vi gjort d så länge nu. Får prata m mannen som kommer fr jobbet på onsdag.
Hur länge tog det för er från första kontakten m Riga till ni fick göra ÄD?
Skorpan, Redan: Tack för era svar, ni o alla andra är helt underbara, vad skulle man göra utan er
Fru84: Känns skönt att det går snabbt, när man väl bestämt sig vill man inte vänta.
Wilda: tack för ditt svar. Jag känner mig mest chockad, det var ju vår första ivf å så direkt ÄD, kunde ju inte tro att vi så snart skulle få veta att d inte funkar. Vet redan att det spelar absolut ingen roll om d blir ÄD el ej, jag vill ha Barn! Kul att du o dottern är lika:) arv å miljö:)) roligt att höra från er som har barn via ÄD. Hur gammal är hon? Har ni berättat för alla att ni gjort ÄD? Hoppas d är ok m frågor.