• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Livet30

Jag är emot alla hundägare  som använder sina hundar i hundkamper, däremot inga specifika raser.

• HäckHäxan
    Archii skrev 2010-10-16 13:58:06 följande:
    Den här tråden är faktiskt helt onödig och skapades av okunnande, alla hundar kan attackera om de känner sig trängda, bör väl alla förstå, min gamla chef har bara haft pitbulls och han säger att de är den bästa familjehunden han haft! han har även en dotter som är uppvuxen med dessa. Och ingen av dom har någonsin visat minsta tendens till aggresivitet.

Sen blir jag förbannad på folk med små hundar, ingen bryr sig om dom är aggresiva och skäller åt folk, men om en dobermann skäller när man är ute och går, då jävlar blir det hallå i lådan! Alla hundar oavsett storlek ska uppfostras. Och om nu det TS kallar kamphundar ska förbjudas så borde alla hundar förbjudas isf!
    Jag lovar att ingen hund som blir provocerad under en längre tid inte säger ifrån, och en liten hund kan visst orsaka stor skada,

Min cairnterrier som i grund och botten är en gryt hund dvs jakt hund har otroligt starka käkar och skulle säkert om hon lag den sidan till kunna skada någon allvarligt. Dock är hon uppvuxen med småbarn och världens goaste! Lär barnen om hundar ist, och låt inte era småbarn klänga på hundar så skulle inte olyckor hända på samma sätt.

Tycker TS borde besöka närmaste brukshundsklubb och skaffa lite kunskap och inte bara se på vad som händer i tidningarna!
    Tack OCH hundar borde ha  en egen plats där de får vara ifred OCH barnen skall veta det också.
    *gråter blod* Kom just på att min rumpa är för alltid förlorad! Fan också, skulle aldrig bytt bild!!!
  • Modgun
    18år skrev 2010-10-16 14:08:15 följande:
    Själv har jag amstaff uppblandat med schäfer väldens snällaste och en dobberman labbrador.  Den sistnämnda blev överfallen av en pitbull rakt över nosen pga att min hund signalerade rädsla för hon är rädd för stora hundar då hon själv inte är så stor då hon är drygt 5 månader. Ägaren hävdade att det var min hunds fel att den blev överfallen pga att min blev rädd. Hannes hund bet min lilla stackare rakt över nosen så blodet forsade. Jag bad sedan om hennes kontaktuppgifter för att det är hon som skall stå för skadekostnaderna på min hund men hon flydde ifrån plast. Ägaren höll äns inte i kopplet på hunden utan hade bara lagt det på sätet. Stackars den hunden som har fått en så otrygg ägare så att han utväcklar ett försvars beteende då han inte litar på att ägaren kan klara av att hantera mötande situationer.
    beklagar det som hände.
    Men jag tvivlar på att det var en pitbull. varför är för att du beskirver den som stor, och en pitbul är inte stor.
    Blir förbannad när jag hör att puckot flydde från platsen, sådana människor ska inte ha djur öht.
    Hoppas att allt är väl med vovven nu =)
  • trollkarl
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 14:10:08 följande:
    Tack OCH hundar borde ha  en egen plats där de får vara ifred OCH barnen skall veta det också.
    precis! vi är som vanligt på samma planet hjärtat ;)
  • Modgun
    Livet30 skrev 2010-10-16 14:09:48 följande:
    Jag är emot alla hundägare  som använder sina hundar i hundkamper, däremot inga specifika raser.
    jag tycke rju att apbt är en kamphund på samma sätt som en bc är en vallhund
  • HäckHäxan
    Livet30 skrev 2010-10-16 14:09:48 följande:
    Jag med!
    *gråter blod* Kom just på att min rumpa är för alltid förlorad! Fan också, skulle aldrig bytt bild!!!
  • Modgun
    Modgun skrev 2010-10-16 14:11:55 följande:
    men det är ju bara vad jag tycker.
  • Pluppi

ee joo man kan visst i nästan alla situationer skylla på ägaren.. 
    o det finns även Fel psyke på andra hundar som inte är i kattegorin kamphundar..har mött en hel del..

tycker det är väldigt tråkigt när fel personer väljer fel hund......

du kan ha en pudel som är helt galen o aggresiv.. likväl en pittbull som är helt underbar o genom snäll.

sluta skyll på hundras, bara för att det finns jäkligt mkt korkade människor som utnyttjar dessa till sin egen vinning o fördel. o säger man att alla kamphundar är si o så, vet man inte mkt om hundars psyke eller om hundar överhuvudtaget..... 

mkt handlar om balans, för både hund o ägare.. 

• Archii
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 14:10:08 följande:
    Absolut! alla hundar får ju nog så småning om, och jag tycker att hunden har rätt till en egen plats, och när den ledsnar på en situation har den rätt att säga ifrån precis som vi människor.

Som sagt det är ingen jävla leksak man har och låter barnen klänga på! blir så less på folk med inställningen att men klart barnen kan klänga på våran hund, den är så snäll och kärvänlig..Lär barnen hur man handskas med en hund, och hur man uppförsig med en hund i närheten. Bara det skulle minska olyckorna markant
  • Livet30
    Modgun skrev 2010-10-16 14:11:55 följande:
    Du får tycka precis som du vill Men i detta ämne tror jag att det är så lätt att ha fördomar. Jag tror många som uttalar sig aldrig har träffat en såkallad kamphund. Jag anser att alla hundar mer eller mindre kan bli farliga. Alla hundar kräver mycket. 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!