• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • trollkarl
    mörlin skrev 2010-10-17 13:25:14 följande:
    I en undersökning i aggresivitet bland 6000 hundar o 33 raser. Så kom dom
    fruktade kamphundarna på en mitten plats. På en överlägsen 1 plats med
    värden som, 1/5 har attackerat en annan hund eller främling o 1/8 har
    attackerat sin ägare, kom TAXEN!
    har du källfakta snälla? låter jätteintressant...
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:25:28 följande:
    källfakta på "lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt"?

lågutbildad, ja det är jag faktiskt. 9 årig grundskola. aggresioner? nej inte ett uns.
    men! jag o andra handen har jobb som du bara kan drömma om, det är skillnaden. framgång och utbildning hänger inte hand i hand. samma med kunskap och teoretisk utbildning.
    Vilken psykolog som helst kan tala om att när man känner sig trängd och håller på att förlora så tar reptilhjärnan över, när vettet går ut tar nävarna vid är ett gammalt ordspråk. På Internet ersätts nävarna av diverse retoriska knep som förlöjliganden och avsiktliga missförstånd för att till slut urarta i personliga påhopp.

Alla kan göra logikfel men att inte kunna argumentera och samtidigt hålla inne med det jag beskrev ovan tyder på bristande bildning.

Vad är det för ett drämjobb, VD?
  • Faber
    mörlin skrev 2010-10-17 13:25:14 följande:
    I en undersökning i aggresivitet bland 6000 hundar o 33 raser. Så kom dom
    fruktade kamphundarna på en mitten plats. På en överlägsen 1 plats med
    värden som, 1/5 har attackerat en annan hund eller främling o 1/8 har
    attackerat sin ägare, kom TAXEN!
    Det finns statistik som räknar in allt, inte bara bett. Om en glad hund hoppar på dig så du ramlar och slår dig är det ett kryss i statistiken. Dessutom är en del "bett" markeringar och ingen attack. Jag säger inte att du har fel men man måste veta kriterierna innan man kan dra en slutsats.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:30:49 följande:
    Vilken psykolog som helst kan tala om att när man känner sig trängd och håller på att förlora så tar reptilhjärnan över, när vettet går ut tar nävarna vid är ett gammalt ordspråk. På Internet ersätts nävarna av diverse retoriska knep som förlöjliganden och avsiktliga missförstånd för att till slut urarta i personliga påhopp.

Alla kan göra logikfel men att inte kunna argumentera och samtidigt hålla inne med det jag beskrev ovan tyder på bristande bildning.

Vad är det för ett drämjobb, VD?
    det är delvis inte helt korrekt som du skriver.
    ja jag är VD i dagens läge. va tänkte du på?
    har tidigare vart liknande för över 60 personal...
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:33:21 följande:
    det är delvis inte helt korrekt som du skriver.
    ja jag är VD i dagens läge. va tänkte du på?
    har tidigare vart liknande för över 60 personal...
    Använder du samma taktik när du inte är överens med din personal? Nu skall jag gå ut en stund, under tiden kan du ju sitta och fundera ut nya innovativa förolämpningar och knep.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:38:31 följande:
    Använder du samma taktik när du inte är överens med din personal? Nu skall jag gå ut en stund, under tiden kan du ju sitta och fundera ut nya innovativa förolämpningar och knep.
    min personal är väldigt nöjda, vill inte byta jobb. gjorde undersökning inom företaget med anonymitet med konsultfirma. ingen vill byta för att dom är så nöjda. sen att du inte klarar av nån som är rak och ärlig fast rättvis får stå för dig.
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-17 12:58:52 följande:
    Vad suckar du nu över? Jag har sett massor av utbildningar som inte är vatten värda, som är utformade så att det bara är att sitta av dom. En sådan utbildning hindrar inte en hund från att hamna hos fel ägare. Kan en pundare sitta längst bak i lokalen med fötterna på bordet i två kvällar och ändå få godkänt är den värdelös.

En utbildning skall ge kunskaper och man skall kunna säkerställa att deltagaren tillgodogjort sig dessa på ett acceptabelt sätt, fast det tycker väl världens främsta hundauktoritet är förkastligt.
    Suck.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!