• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:12:27 följande:
    Inte heller mina högskolepoäng?
    från cornflakespaketet? ;)
  • Faber
    Faber skrev 2010-10-17 13:12:27 följande:
    Inte heller mina högskolepoäng?
    Dessutom svara du inte på frågan, jag börjar misstänka att du tillhör pundarlägret, hur ska man annars tolka din motvilja mot en seriös utbildning som ställer krav efter hund och kräver att kunskaperna valideras?
  • adelina83
    Faber skrev 2010-10-17 13:08:39 följande:
    På en utlandsresa klappade jag en gång en tiger ergo tigrar är ofarliga i alla situationer och det finns ingen skillnad på individer.
    du kan inte gämföra en tiger med en amstaff eller pitbull....
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:13:35 följande:
    Dessutom svara du inte på frågan, jag börjar misstänka att du tillhör pundarlägret, hur ska man annars tolka din motvilja mot en seriös utbildning som ställer krav efter hund och kräver att kunskaperna valideras?
    citerar mig själv igen..
    "klart den har. men återigen, då ska det vara för alla hundar oavsett ras.
    du kan inte gradera en hund, det är totalt omöjligt på oavsett hund.
    så samma kurs och körkort till alla hundar och innehav."

pundar? ja jag knarkar varje dag faktiskt. men inte som du tror nej.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:12:46 följande:
    från cornflakespaketet? ;)
    Ah vad härlig du är, tror du att du skall kunna få mig varnad? Folk från din socialgrupp klarar inte av att trycka på mina knappar, däremot gäller kanske det omvända då ditt påhopp för några dagar sedan blev borttaget. Nej det var inte jag som rapporterade.
  • Faber
    adelina83 skrev 2010-10-17 13:14:39 följande:
    du kan inte gämföra en tiger med en amstaff eller pitbull....
    Du kan inte säga att alla amstaff är snälla med utgångspunkt från dina erfarenheter med ett fåtal individer, det var det som var poängen.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:15:53 följande:
    Ah vad härlig du är, tror du att du skall kunna få mig varnad? Folk från din socialgrupp klarar inte av att trycka på mina knappar, däremot gäller kanske det omvända då ditt påhopp för några dagar sedan blev borttaget. Nej det var inte jag som rapporterade.
    min socialgrupp?
    förklara dig gärna... detta är intressant att se hur du resonerar.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:18:03 följande:
    min socialgrupp?
    förklara dig gärna... detta är intressant att se hur du resonerar.
    Ditt sätt att uttrycka dig med förolämpningar och påhopp, tyder ju på aggressionsproblem och bristande impulskontroll, det i sig säger inget om socialgrupp men lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt. Man tar till förlöjliganden och liknande metoder för att man inte klarar att argumentera på ett civiliserat sätt.
  • mörlin
    I en undersökning i aggresivitet bland 6000 hundar o 33 raser. Så kom dom
    fruktade kamphundarna på en mitten plats. På en överlägsen 1 plats med
    värden som, 1/5 har attackerat en annan hund eller främling o 1/8 har
    attackerat sin ägare, kom TAXEN!
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:21:26 följande:
    Ditt sätt att uttrycka dig med förolämpningar och påhopp, tyder ju på aggressionsproblem och bristande impulskontroll, det i sig säger inget om socialgrupp men lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt. Man tar till förlöjliganden och liknande metoder för att man inte klarar att argumentera på ett civiliserat sätt.
    källfakta på "lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt"?

lågutbildad, ja det är jag faktiskt. 9 årig grundskola. aggresioner? nej inte ett uns.
    men! jag o andra handen har jobb som du bara kan drömma om, det är skillnaden. framgång och utbildning hänger inte hand i hand. samma med kunskap och teoretisk utbildning.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!