• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Novelli
    Modgun skrev 2010-10-16 14:00:56 följande:
    Vilka hundraser ingår i "sådana hundar"?
    Hundar som kan allvarligt skada andra individer, därför att deras ägare inte kan ta hand om hunden på ett korrekt sätt. Ett slags körkort för hund hade inte varit fel för alla hundägare, även de små.
  • Novelli
    figurehead skrev 2010-10-16 13:59:05 följande:
    Vad är det för hundar du vill förbjuda? Okopplade hundar?
    Hundar som kan skada andra individer allvarligt, till det kommer en lag som säger att man ska ha ett slags körkort för att överhuvudtaget få ha hund. Stora som små.
  • korin

Hunden är en spegling av sin ägare! Dom känner energin otroligt väl av alla bemötande. Människor som hundar.
    Det är inte speciellt för kamphundar, finns ingen statistik som visar att kamphundar är inblandad i fler attacker än andra hundar. Kolla på Cesar Milan. Hans trogna hund daddy är en "kamp hund".
    Tycker det är fel att sätta alla hundar under samma kategori när det faktiskt finns dom som är betydligt snällare än andra hundar.
    Är ni förvirrade kolla på mannen som talar med hundar.

• Novelli
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 14:06:37 följande:
    Det går att lära din hund att uppföra sig och skita i andra hundar, faktiskt. Det handlar om tid, tålamod, envishet och kunskap på hur man verkställer sin önskar i verkligheten. Sen så skiter många småhundägare i det, för de kan släpa med sig sin lilla hund ändå OCH folk blir inte rädda för en sån hund även om den uppför sig som en idiot.

Min kompis har två st sånna små som dig och dom leker med Rottweilers nästan varje dag OCH de uppför sig mot andra hundar. Men så har hon lagt tid på sina hundar också, hon låter dom inte komma undan med ett felaktigt beteende bara för att de är små och behändiga. Dessa hundar får ju även springa lösa också, för de lyssnar ju på sin ägare.

Jag tror man ser problemen olika bara, väljer vilken sida av det som är viktigast för en själv. För mig är det viktigt att mina hundar mår bra, att vår flock är i balans. Det är ett stort arbete och jag är på långa vägar inte klar, för jag har en hund som inte uppför sig ute på gatorna, ibland när vi möter hundar låter hon som ett monsyter, det är inte okej, det är något vi tränar på OCH det är något som skall bort, det beteendet skall bort helt enkelt. För jag tänker inte ha en hund som uppför sig så. Nu är jag mycket tacksam för att min andra hund hjälper mig att fostra vår Rottweiler och visar henne vad som är fel och sätter henne på plats. Något folk tror är omöjligt för att hon väger max 10kg, men det handlar om mentalitet! Den lilla är äldre, mer mogen och Rottisen är en snorunge jämförelsevis! Även om folk har svårt att fatta det!
    Jag vet ganska bra hur jag ska lära min hund att vara en hund. Min lilla väger 1,7 kilo men hon är tuff som en pitbull, men vad hjälper det om hon verkligen möter en pitbull med dåligt lynne/ägare så är hon en munsbit i alla fall.  Jag vill att alla hundar ska vara kopplade små som stora. Man kan trots allt inte jämföra ett människoliv med ett hundliv, i alla fall inte enligt lagen.
  • Novelli
    Livet30 skrev 2010-10-16 18:09:42 följande:
    Du får tycka precis som du vill Men i detta ämne tror jag att det är så lätt att ha fördomar. Jag tror många som uttalar sig aldrig har träffat en såkallad kamphund. Jag anser att alla hundar mer eller mindre kan bli farliga. Alla hundar kräver mycket. 
    När läste du senast om en chihuahua som slet ansiktet av ett barn? Har du någonsin hört talas om det?

Jag vet att det finns jättebra hundägare där ute som verkligen kan hundar, men tyvärr så kan man inte i förväg säga vem som kommer att misslyckas som hundägare innan det är försent.

Inför hundkörkort för alla raser, that´s it.
  • Livet30
    Novelli skrev 2010-10-16 18:23:36 följande:
    När läste du senast om en chihuahua som slet ansiktet av ett barn? Har du någonsin hört talas om det?

Jag vet att det finns jättebra hundägare där ute som verkligen kan hundar, men tyvärr så kan man inte i förväg säga vem som kommer att misslyckas som hundägare innan det är försent.

Tro mig media väljer väl vilka artiklar som säljer och inte. Jag lovar att din hund mycket väl kan göra min dotter illa. Speciellt om hon inte är uppfostrad bra eller på något annat sätt inte är stabil. ( Vilket jag inte påstår att din hund är). Gärna hundkörkort  för alla raser för min del, ta gärna in alla befintliga hundar och se vilka som är ur balans och gör något åt det. 
  • figurehead
    Novelli skrev 2010-10-16 18:14:20 följande:
    Hundar som kan skada andra individer allvarligt, till det kommer en lag som säger att man ska ha ett slags körkort för att överhuvudtaget få ha hund. Stora som små.
    Det typiska svaret.

"Farliga hundar" ska förbjudas. Vem avgör om vad dom är en farlig hund? Är det max 35 kg?

Läste du artikeln om Calgary jag postade tidigare?
    Praeclarum custodem ovium lupum
  • Moonis
    figurehead skrev 2010-10-16 21:44:04 följande:
    Det typiska svaret.

"Farliga hundar" ska förbjudas. Vem avgör om vad dom är en farlig hund? Är det max 35 kg?

Läste du artikeln om Calgary jag postade tidigare?
    Kanske ska förbjuda "farliga ägare" istället.
  • Modgun
    Livet30 skrev 2010-10-16 18:09:42 följande:
    Du får tycka precis som du vill Men i detta ämne tror jag att det är så lätt att ha fördomar. Jag tror många som uttalar sig aldrig har träffat en såkallad kamphund. Jag anser att alla hundar mer eller mindre kan bli farliga. Alla hundar kräver mycket. 
    Jo men en ptibul är ju en kamphund, på samma sätt som en bc är en vallhund, förstår du liknelsen? Jag har en kamphundbastard hemme och tagit hand om en pensionerad kamphund, så fördommar inte jag iaf. Klart att alla hundar är farliga, men alla hundar är inte kamphundar. Visst du kan ha en schäfer i "pitten" också, men det är inte dess ursprungliga syfte. Det ursprungliga syfte är vallning om jag inte minns fel, alltså en kampande vallhund.
  • Modgun
    Novelli skrev 2010-10-16 18:20:05 följande:
    Jag vet ganska bra hur jag ska lära min hund att vara en hund. Min lilla väger 1,7 kilo men hon är tuff som en pitbull, men vad hjälper det om hon verkligen möter en pitbull med dåligt lynne/ägare så är hon en munsbit i alla fall.  Jag vill att alla hundar ska vara kopplade små som stora. Man kan trots allt inte jämföra ett människoliv med ett hundliv, i alla fall inte enligt lagen.
    Synd att ALLA hundägare inte tänkte så.
    Då hade bitstatistiken sett anorlunda ut.
    Novelli skrev 2010-10-16 18:23:36 följande:

OM ett hundkörkort skulle gälla för alla raser så är jag för den idén.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!