• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Snartmami

bekantas släktingar.. ? känns ju väldigt seriöst när du inte ens vet om du träffat en renrasig pitbull.. Var dera hundar renrasiga? Vet du inte det så kan du ju droppa diskussionen direkt.

• Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 22:16:38 följande:
    bekantas släktingar.. ? känns ju väldigt seriöst när du inte ens vet om du träffat en renrasig pitbull.. Var dera hundar renrasiga? Vet du inte det så kan du ju droppa diskussionen direkt.
    Bekanta och släktingar inte bekantas släktingar. Säg mig har du körkort?
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 22:20:26 följande:
    Bekanta och släktingar inte bekantas släktingar. Säg mig har du körkort?
    Vad har om jag har ett körkort med saken att göra?
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 22:26:20 följande:
    Vad har om jag har ett körkort med saken att göra?
    Jag bara undrade, föresten kan du se om en hund är renrasig genom att kasta en blick på deni 100 fall av 100?
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-15 21:49:26 följande:
    Förutsättningen var ju att schäfern inte skulle hugga tills offret var dött eller medvetslöst, det finns säkert de som gör det men Pitbullen har ju avlats fram i detta syfte, det förnekar ju inte ens ägarna. Det var ju därför jag sa per bett för är det så så gör Pitbullen mer total skada än schäfern om den nu slutar efter att den inte känner sig hotade mer.

Jag tvivlar på att en Pitbull som attackerar en annan hund i parken kan fås att upphöra på kommando, en polishund är ju något helt annat.

Blandning av kontakt med bekantas och släktingars hundar och samtal med dom, böcker etc. Nej jag var inte säker på att hunden var renrasig. Måste man bli biten av en sådan innan folk ens kan överväga möjligheten att den är potentiellt farlig?
    DU tvivlar på det, men det kan man vist få den att göra, om du hade haft det minsta sunda förnuftet så hade du förståt att apbt är en mångsidig hund. Varför skulle dte vara anorlunda? finns skräckexempel där också, minns du 80-talet?.

Innan du utalar dig om apbt så kanske du ska skaffa dig irl erfarenheter av den, läsa på vad som är rastypsikt eller inte.

Ja det måste du.
    Eftersoma att du inte vet OM du har träffat en renrasig apbt så kan du ej heller uttala dig om hur den potentiellt farlig den är. Det är som att påstå att alla zigenare stjäl, det gör dom ju inte.

Förstår du fotrfarande inte.? Det som ni okunniga läser om i aftonh*ran är attacker som med största sannolikhet är orsakade av diverse bastarder. Alltså så är det BLANDRASAVELN som man måste ta itu med (eller stoppa helt om jag hade fått bestämma) Dessa aggresiva hundar uppkommer när kretai pch pleti får avla helt ohämmat i jakten på pengar.
  • Frelisac
    Modgun skrev 2010-10-16 09:26:28 följande:
    DU tvivlar på det, men det kan man vist få den att göra, om du hade haft det minsta sunda förnuftet så hade du förståt att apbt är en mångsidig hund. Varför skulle dte vara anorlunda? finns skräckexempel där också, minns du 80-talet?.

Innan du utalar dig om apbt så kanske du ska skaffa dig irl erfarenheter av den, läsa på vad som är rastypsikt eller inte.

Ja det måste du.
    Eftersoma att du inte vet OM du har träffat en renrasig apbt så kan du ej heller uttala dig om hur den potentiellt farlig den är. Det är som att påstå att alla zigenare stjäl, det gör dom ju inte.

Förstår du fotrfarande inte.? Det som ni okunniga läser om i aftonh*ran är attacker som med största sannolikhet är orsakade av diverse bastarder. Alltså så är det BLANDRASAVELN som man måste ta itu med (eller stoppa helt om jag hade fått bestämma) Dessa aggresiva hundar uppkommer när kretai pch pleti får avla helt ohämmat i jakten på pengar.
    Jag lånar ditt inlägg lite, Modgun, och utvecklar lite om det är OK?

En oreglerad blandrasavel i sig indikerar ju att uppfödaren ifråga förmodligen inte är lämplig hundägare och framför allt inte en bra förebild när det gäller handhavande av hundar som kämpar mot fördomar. Där tror jag att alla som skrivit inlägg i denna tråd kan vara överens; kamphundsliknande bastarder används allt för ofta som penisförlängare.

Men det finns också ytterligare en aspekt när det gäller just blandrasavel och det är att två (eller fler) rasers egenskaper blandas helt urskiljningslöst.

Ett exempel: Para en hundras som är förarvek men har stark kamplust med en hundras som har skärpa och förmåga att fatta egna beslut. Resultatet kan bli en hund som vill vara sin ägare till lags, som är misstänksam mot andra människor, som tar kommandot i hotfulla situationer och som dessutom inte ger sig så lätt. I rätt händer kan detta vara en fantastisk hund men sätt den i händerna på en person som på ett enkelt sätt vill förtjäna respekt i kriminella kretsar eller en tonårstjej som tyckte att den lilla valpen var så gullig men inte ens har haft en hamster tidigare, så kan det gå åt helvete.
  • Modgun
    Frelisac skrev 2010-10-16 10:02:01 följande:
    Jag lånar ditt inlägg lite, Modgun, och utvecklar lite om det är OK?

En oreglerad blandrasavel i sig indikerar ju att uppfödaren ifråga förmodligen inte är lämplig hundägare och framför allt inte en bra förebild när det gäller handhavande av hundar som kämpar mot fördomar. Där tror jag att alla som skrivit inlägg i denna tråd kan vara överens; kamphundsliknande bastarder används allt för ofta som penisförlängare.

Men det finns också ytterligare en aspekt när det gäller just blandrasavel och det är att två (eller fler) rasers egenskaper blandas helt urskiljningslöst.

Ett exempel: Para en hundras som är förarvek men har stark kamplust med en hundras som har skärpa och förmåga att fatta egna beslut. Resultatet kan bli en hund som vill vara sin ägare till lags, som är misstänksam mot andra människor, som tar kommandot i hotfulla situationer och som dessutom inte ger sig så lätt. I rätt händer kan detta vara en fantastisk hund men sätt den i händerna på en person som på ett enkelt sätt vill förtjäna respekt i kriminella kretsar eller en tonårstjej som tyckte att den lilla valpen var så gullig men inte ens har haft en hamster tidigare, så kan det gå åt helvete.
    Det är lugnt. =)
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!