• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:23:23 följande:
    Men vad konstigt... Jag har en Staffe som blev påflugen av golden i sommras som bet henne och vad gjorde min staffe? Ingenting hon gick därifrån. Snacka inte om att de är olämpliga. Alla som kommer innanför min dörr går härifrån med en helt annan syn på dessa "olämpliga och farliga" hundar.

Min staffe pussar min bäbis varje dag jag får nästa bli irriterad på henne för att hon pussar honom så mycket.
    Medans min kompis Lhasa Apso aldrig i mitt liv skulle få komma i närheten av mitt barn. Är jag knäpp eller har hundarna vuxit upp i olika lämpade hem?
    Vi pratar i generella ordalag, din Staffe kan mycket väl vara världens snällaste men det håller inte som ett generellt påstående.

"Jag har träffat 6 Stövare, alla var snälla ergo alla Stövare är snälla." Det är ett logikfel.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:29:45 följande:
    Som alla andra antar jag, en blandning.
    Jag grundar då mina åsikter på Fakta. Erfarenhet, Kunskap.
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:32:56 följande:
    Jag grundar då mina åsikter på Fakta. Erfarenhet, Kunskap.
    Är det inte en blandning? Erfarenhet är det enda som det krävs att vara hundägare för. Fakta är något helt annat.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:31:54 följande:
    Vi pratar i generella ordalag, din Staffe kan mycket väl vara världens snällaste men det håller inte som ett generellt påstående.

"Jag har träffat 6 Stövare, alla var snälla ergo alla Stövare är snälla." Det är ett logikfel.
    Men snälla.. lyssnar du inte på vad folk tidigare sagt?

Amstaff, Staffe och Bullterriern är framavlade i fattiga trånga samhällen där det inte fanns något utrymme för aggressivitet mot människor. Det är OVANLIGT med rensasiga av dessa raser som biter människor.

Staffen kallas inte för the nanny dog utan anledning...http://www.ssbtk.net/8815/Historia

Läs på och kom med fakta, inte vad du läst på aftonbladets löpsedlar.. 99% av dessa hundar är inte renrasiga.
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-15 21:28:49 följande:
    Nej det gäller inte bara kamphundar men eftersom du och mång andra säger att de generellt är mer hundaggressiva så ser jag dem oftare i just det specifika scenariot, procentuellt räknat då förstås. I det enskilda fallet är jag mer tveksam men där kommer återigen det faktum att den fortsätter attackera in och det är ju inte önskvärt. Bett för bett orsakar schäfern säkert lika mycket skada. Det kallas ju i allvarliga fall mauling. Ordet indikerar att det inte rör sig om ett eller två bett utan att hunden angriper tills offret är oskadliggjorts eller den själv har det.
    Säkerligen lika mycket skada? Schäfern HAR större kraft i sina käkar och KAN orsaka större skada på en människa. Det är väl lite det som är grejen med schäfern? har du sett hur de trännar med den där "bodyarmour" grejen? Ganska våldsamt.

vilken hundras tänker du på nu? Ser dom oftare? vardå?

Den slutar när den blir tillsagd. Iaf ska en tränad hund göra det.
    Ok en blandning utav vad? du skrev ju själv att du inte var säker på om du träffat en renrasig apbt. Så då måste du ju gått efter ren och skär okunnskap som alla andra gör.
  • Faber
    Snartmami skrev 2010-10-15 21:36:33 följande:
    Men snälla.. lyssnar du inte på vad folk tidigare sagt?

Amstaff, Staffe och Bullterriern är framavlade i fattiga trånga samhällen där det inte fanns något utrymme för aggressivitet mot människor. Det är OVANLIGT med rensasiga av dessa raser som biter människor.

Staffen kallas inte för the nanny dog utan anledning...www.ssbtk.net/8815/Historia

Läs på och kom med fakta, inte vad du läst på aftonbladets löpsedlar.. 99% av dessa hundar är inte renrasiga.
    Jag har inte hämtat min information där.
  • EmmaoBebbe

Det finns inga raser som framavlade till att slåss , dom raserna du TS vill kalla kamphundar är vakt och vallhundar för stora boskapsdjur från början.

och jag förstår inte hur du kan säga att det inte beror på ägaren? Ingen hund föds elak!
    Tyvärr så är det så att många IDIOTER skaffar dessa hundar pga av dess muskulösa utseende (ALLA ÄR JU FÖRSTÅS INTE IDIOTER)
    Och dom här stackars hundarna blir så dåligt omhändertagna och slagna, det är väl självklart att det resulterar i en rädd och osäker hund som inte litar på sin omgivning vilket är vi människor.
    en golden eller labrador,chihuahua, tax skulle reagera på exakt samma sätt !
    EN HUND ÄR EN HUND OAVSETT RAS .
    och tro mig vilket hund som helst hade blivit likadan av flera år med misshandel och ibland tränar dom jävla idioterna dom stackars hundarna till att göra illa andra djur eller hundar, gör dom inte det får dom själva så mycket stryk att dom aldrig trotsar sin ägare igen.

Tycker det är så sorgligt att se människor som du TS som öppnar munnen utan att ens ha en aning om vad du pratar om.

Det är precis som med oss människor, i tidningarna när en utländsk person gör något brottsligt står det med fet stil UTLÄNDSK MAN/KVINNA , det är samma sak med dom här raserna KAMPHUND ATTACKERAR , om det var en tax skulle det inte ens stå i tidningen, och en tax kan göra lika stor skada.

Dom mest väluppfostrade hundarna jag har i min närhet och som jag har träffat på är AMSTAFFS OCH ENGELSK STAFF ,dom har varit mest familje vänliga dessutom.

Jag själv blev attackerad av en golden när jag var tre som slet hål i min axel och släpade mig över en äng, det var ett fyllo som ägde hunden, och jag kan bara tänka mig hur den stackars hunden blev behandlad och vilken osäker omgivning den hade.

Jag har en doberman och en papillon, min papillon på 3 kg är mer oberäknelig än min doberman som aldrig någonsin har gjort någon illa.

• Faber
    Modgun skrev 2010-10-15 21:36:37 följande:
    Säkerligen lika mycket skada? Schäfern HAR större kraft i sina käkar och KAN orsaka större skada på en människa. Det är väl lite det som är grejen med schäfern? har du sett hur de trännar med den där "bodyarmour" grejen? Ganska våldsamt.

vilken hundras tänker du på nu? Ser dom oftare? vardå?

Den slutar när den blir tillsagd. Iaf ska en tränad hund göra det.
    Ok en blandning utav vad? du skrev ju själv att du inte var säker på om du träffat en renrasig apbt. Så då måste du ju gått efter ren och skär okunnskap som alla andra gör.
    Förutsättningen var ju att schäfern inte skulle hugga tills offret var dött eller medvetslöst, det finns säkert de som gör det men Pitbullen har ju avlats fram i detta syfte, det förnekar ju inte ens ägarna. Det var ju därför jag sa per bett för är det så så gör Pitbullen mer total skada än schäfern om den nu slutar efter att den inte känner sig hotade mer.

Jag tvivlar på att en Pitbull som attackerar en annan hund i parken kan fås att upphöra på kommando, en polishund är ju något helt annat.

Blandning av kontakt med bekantas och släktingars hundar och samtal med dom, böcker etc. Nej jag var inte säker på att hunden var renrasig. Måste man bli biten av en sådan innan folk ens kan överväga möjligheten att den är potentiellt farlig?
  • Faber
    EmmaoBebbe skrev 2010-10-15 21:44:54 följande:

Det finns inga raser som framavlade till att slåss , dom raserna du TS vill kalla kamphundar är vakt och vallhundar för stora boskapsdjur från början.

och jag förstår inte hur du kan säga att det inte beror på ägaren? Ingen hund föds elak!
    Tyvärr så är det så att många IDIOTER skaffar dessa hundar pga av dess muskulösa utseende (ALLA ÄR JU FÖRSTÅS INTE IDIOTER)
    Och dom här stackars hundarna blir så dåligt omhändertagna och slagna, det är väl självklart att det resulterar i en rädd och osäker hund som inte litar på sin omgivning vilket är vi människor.
    en golden eller labrador,chihuahua, tax skulle reagera på exakt samma sätt !
    EN HUND ÄR EN HUND OAVSETT RAS .
    och tro mig vilket hund som helst hade blivit likadan av flera år med misshandel och ibland tränar dom jävla idioterna dom stackars hundarna till att göra illa andra djur eller hundar, gör dom inte det får dom själva så mycket stryk att dom aldrig trotsar sin ägare igen.

Tycker det är så sorgligt att se människor som du TS som öppnar munnen utan att ens ha en aning om vad du pratar om.

Det är precis som med oss människor, i tidningarna när en utländsk person gör något brottsligt står det med fet stil UTLÄNDSK MAN/KVINNA , det är samma sak med dom här raserna KAMPHUND ATTACKERAR , om det var en tax skulle det inte ens stå i tidningen, och en tax kan göra lika stor skada.

Dom mest väluppfostrade hundarna jag har i min närhet och som jag har träffat på är AMSTAFFS OCH ENGELSK STAFF ,dom har varit mest familje vänliga dessutom.

Jag själv blev attackerad av en golden när jag var tre som slet hål i min axel och släpade mig över en äng, det var ett fyllo som ägde hunden, och jag kan bara tänka mig hur den stackars hunden blev behandlad och vilken osäker omgivning den hade.

Jag har en doberman och en papillon, min papillon på 3 kg är mer oberäknelig än min doberman som aldrig någonsin har gjort någon illa.

OP har nog för länge sedan lämnat tråden.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:34:39 följande:
    Är det inte en blandning? Erfarenhet är det enda som det krävs att vara hundägare för. Fakta är något helt annat.

frågan var:
    Vad baserar du dina åsikter på? irl händelser eller ett gäng tonårsbrudar, tant agda 85 eller någon trevlig "dra alla över kanten person" ?

Ditt svar blev som alla andra blandat.
    Det tolkar jag som att du använder dig av en bladning av påståendena.

Ja du ska ha vara hundägare till en av dessa hundar för att ha erfarenhet och veta vad du pratar om. Kunskap får du också genom att arbeta med en sådan hund.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!