Inlägg från: Archii |Visa alla inlägg
  • Archii

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Den här tråden är faktiskt helt onödig och skapades av okunnande, alla hundar kan attackera om de känner sig trängda, bör väl alla förstå, min gamla chef har bara haft pitbulls och han säger att de är den bästa familjehunden han haft! han har även en dotter som är uppvuxen med dessa. Och ingen av dom har någonsin visat minsta tendens till aggresivitet.

Sen blir jag förbannad på folk med små hundar, ingen bryr sig om dom är aggresiva och skäller åt folk, men om en dobermann skäller när man är ute och går, då jävlar blir det hallå i lådan! Alla hundar oavsett storlek ska uppfostras. Och om nu det TS kallar kamphundar ska förbjudas så borde alla hundar förbjudas isf!
    Jag lovar att ingen hund som blir provocerad under en längre tid inte säger ifrån, och en liten hund kan visst orsaka stor skada,

Min cairnterrier som i grund och botten är en gryt hund dvs jakt hund har otroligt starka käkar och skulle säkert om hon lag den sidan till kunna skada någon allvarligt. Dock är hon uppvuxen med småbarn och världens goaste! Lär barnen om hundar ist, och låt inte era småbarn klänga på hundar så skulle inte olyckor hända på samma sätt.

Tycker TS borde besöka närmaste brukshundsklubb och skaffa lite kunskap och inte bara se på vad som händer i tidningarna!

• Archii
    HäxanSurtant skrev 2010-10-16 14:10:08 följande:
    Tack OCH hundar borde ha  en egen plats där de får vara ifred OCH barnen skall veta det också.
    Absolut! alla hundar får ju nog så småning om, och jag tycker att hunden har rätt till en egen plats, och när den ledsnar på en situation har den rätt att säga ifrån precis som vi människor.

Som sagt det är ingen jävla leksak man har och låter barnen klänga på! blir så less på folk med inställningen att men klart barnen kan klänga på våran hund, den är så snäll och kärvänlig..Lär barnen hur man handskas med en hund, och hur man uppförsig med en hund i närheten. Bara det skulle minska olyckorna markant
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!