Förbjud dessa jävla kamphundar!
tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet. Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??
FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.
Ha det bra.

Om dessa muskelhundar förbjuds så kommer vi rent hundmässigt förlora på det. Idioterna kommer att komma på en annan ras de kan avla sönder och förstöra ryktet på. När jag föddes var schäfer en dålig hund för så många alkisar och annat, sen blev det rottweiler och idag är det olika terrier raser, amstaff, pitbull och annat.
Undrar ni aldrig hur det kommer sig att en person tex Cesar Milan kan har så många pitbull/ pitbull blandningar i sin flock utan att han och hans familj blir sönder tuggade? Vad beror det på? Om nu inte ägaren bär något ansvar för sitt djurs uppförande?
Jag har blivit hundbiten massor av gånger i mitt liv, hatar jag alla hundar, svar nej. Vila raser är de som bitit mig??? Schäfer är en av dom, dvärgtax en annan, dvärgschnauzer ytterligare en och goldenretriver är den ras som absolut bitit mig på dummast basis eftersom den försökte slita loss min knäskål.
Är jag rädd för dessa raser, nej, inte det minsta, är jag rädd för hundar, nej inte det minsta. Är jag rädd för att vissa personer har fel ras, absolut. Jag är rädd när folk köper något "gulligt" utan att ha en aning om vad det är, hur stor den blir och vad den bör brukas till. Det gör mig rädd all denna okunskap om tex den egna rasen, vad som är dominans beteende, vad folk misstar för kärleksfullhet från sin hund osv, det gör mig jävligt rädd.
Är jag hundägare, japp