Inlägg från: Livet30 |Visa alla inlägg
  • Livet30

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Häromdagen tog jag med min hund och dotter för att hämta mat. Då jag såklart inte fick ta med mig hunden in i på restaurangen så fick han stå utanför men ändå bara någon meter ifrån mig, han inne jag ute. Jag hade koll på honom hela tiden. Helt plötsligt kommer det fram ett barn, barnet ställer sig ett par meter från min hund och börjar kasta sten på honom. Min hund sitter snällt kvar och tittar medan jag gick ut och förklarade för killen att man ej fick kasta sten på någon. Barn är inte alltid snälla mot barn. Givetvis är det ingen ursäkt för en hund att bita någon men det är oftast inte utan orsak en bitolycka sker.

• Livet30

Jag är emot alla hundägare  som använder sina hundar i hundkamper, däremot inga specifika raser.

• Livet30
    Modgun skrev 2010-10-16 14:11:55 följande:
    jag tycke rju att apbt är en kamphund på samma sätt som en bc är en vallhund
    Du får tycka precis som du vill Men i detta ämne tror jag att det är så lätt att ha fördomar. Jag tror många som uttalar sig aldrig har träffat en såkallad kamphund. Jag anser att alla hundar mer eller mindre kan bli farliga. Alla hundar kräver mycket. 
  • Livet30
    Novelli skrev 2010-10-16 18:23:36 följande:
    När läste du senast om en chihuahua som slet ansiktet av ett barn? Har du någonsin hört talas om det?

Jag vet att det finns jättebra hundägare där ute som verkligen kan hundar, men tyvärr så kan man inte i förväg säga vem som kommer att misslyckas som hundägare innan det är försent.

Inför hundkörkort för alla raser, that´s it.
    Tro mig media väljer väl vilka artiklar som säljer och inte. Jag lovar att din hund mycket väl kan göra min dotter illa. Speciellt om hon inte är uppfostrad bra eller på något annat sätt inte är stabil. ( Vilket jag inte påstår att din hund är). Gärna hundkörkort  för alla raser för min del, ta gärna in alla befintliga hundar och se vilka som är ur balans och gör något åt det. 
  • Livet30
    Modgun skrev 2010-10-17 11:43:08 följande:
    Jo men en ptibul är ju en kamphund, på samma sätt som en bc är en vallhund, förstår du liknelsen? Jag har en kamphundbastard hemme och tagit hand om en pensionerad kamphund, så fördommar inte jag iaf. Klart att alla hundar är farliga, men alla hundar är inte kamphundar. Visst du kan ha en schäfer i "pitten" också, men det är inte dess ursprungliga syfte. Det ursprungliga syfte är vallning om jag inte minns fel, alltså en kampande vallhund.
    Jag förstår din liknelse. Men att påstå att dagens såkallade kamphundsraser är som de ursprungligen var tänkt att är helt fel. Från början kom dagens alla raser ur ett fåtal hundraser, så grund och botten är alla hundar just dessa hundar. 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!