• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • Maria84

Hm i tordags, dan innan årsdagen sen vi förlorade vår skrutt, får jag veta att min lillasyster ska ha barn igen! Å vad det kändes i hjärtat!! Här kämpar vi på månad efter månad och så blir de gravida och bara  klagar på allt kring sin dotter som de redan har, eller dom, han mest. Inte på dottern alltså utan allt runtomkring, allt är dyrt osv.. Sen ligger lite annat bakom också. Jag trodde inte att jag kunde må sämre inför fredagen som var men det kunde jag. Jag vill också vara gravid!!

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84

Ska jag försöka se nåt positivt med det för den delen så är det väl att det kan öka mina chanser att bli gravid.. För varje gång nån av mina syskon har blivit gravida så  har jag blivit gravid också...

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-05-10 10:13:52 följande:
    Ska jag försöka se nåt positivt med det för den delen så är det väl att det kan öka mina chanser att bli gravid.. För varje gång nån av mina syskon har blivit gravida så  har jag blivit gravid också...
    Det är din tur snart{#lang_emotions_smile}. Och alla andras i tråden förstås{#lang_emotions_wink}
  • puh1976
    Älskade Ängel

Håller helt med !
  • Älskade Ängel

Dag 27 visade monitorn äntligen hög och jag hade REJÄLA äl smärtor, idag dag 28 LÅG igen. Blir så trött. Suck.

• emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-05-11 06:08:31 följande:
    Dag 27 visade monitorn äntligen hög och jag hade REJÄLA äl smärtor, idag dag 28 LÅG igen. Blir så trött. Suck.
    Usch vad tradigt.. =/ Om inte annat då kommer det fler chanser, men jag kan förstå din frustration =/

Själv är jag på dag 19 och monitorn står på Hög, som den har varit på sen dag 11, så jag väntar otåligt. Känns som om den ha stått på Hög i en hel evighet men när man räknar efter som är det ju inte jäääättelänge.. bara inte min med tar ett störtdyk :S 
  • emau88
    Maria84 skrev 2010-05-10 10:13:52 följande:
    Vi kan ju hålla tummarna på att det blir så denna gången också, att det för en massa postiva saker med sig :) Lycka till o kämpa på!
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-05-11 09:45:00 följande:
    Usch vad tradigt.. =/ Om inte annat då kommer det fler chanser, men jag kan förstå din frustration =/ Själv är jag på dag 19 och monitorn står på Hög, som den har varit på sen dag 11, så jag väntar otåligt. Känns som om den ha stått på Hög i en hel evighet men när man räknar efter som är det ju inte jäääättelänge.. bara inte min med tar ett störtdyk :S 
    Hoppas din snart går upp på max, jag fick ju max på dag 21-22 sist.. Jag fick ju hög igår och det känns verkligen som äl så jag hoppas, hoppas
  • puh1976

Hej igen

lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång.

* Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa
    * Hon gjorde en VUL på mig
    * Både jag och maken fik lämna blodprov
    * Maken fik lämna urinprov

Nu väntar

* Nytt blodprov för mig
    * Spermaprov för maken
    * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage)
    * Återbesök till gyn i augusti

• puh1976
    puh1976 skrev 2010-05-11 19:32:28 följande:
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa * Hon gjorde en VUL på mig * Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar * Nytt blodprov för mig * Spermaprov för maken * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage) * Återbesök till gyn i augusti
    Fik = Fick ... {#lang_emotions_innocent}
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3