• emau88

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Hejsan alla!
    Nu har jag med, efter att inte lyckats bli gravid sen i augusti förra året tröttnat på att inte förstå mig på min kropp, inhandlat mig en monitor som jag har börjat använda (är på dag 5 nu). Känner mig jätte optimisktisk eftersom jag har sån oregelbunden mens känns det som om den kan vara till stor hjälp! Hoppas bara att den kan infria mina förväntningar! 

Gör ni andra någonting för att försöka öka era chanser? typ kosttillskott eller någonting??

• emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-04-27 16:21:59 följande:
    Japp, håller tummarna Hoppas den funkar bra monitorn, själv är jag på andra försöket med den.. Jag kör inte med nåt annat, funderar dock på rosenrot om det inte tar sig snart, hört det kan hjälpa. Å andra sidan så gör det en ju piggare iallfall . Använder du nåt?
    Jag hoppas med det! :) hur länge har du försökt innan nu började med monitorn?
    Förra omgången åt jag lite rosenrot, och jag ska nog göra det denna gången med fram till ÄL,. som du säger; det skadar ju inte och lite piggare gör ju ingenting att man blir :)
    Sen har jag folsyra med hemma, men det har blivit lite si o sådär med att ta dom tabletterna, har blivit någon gång ibland bara!
  • emau88
    dallas skrev 2010-04-28 09:50:51 följande:
    Hej! *vinkar*välkommen! Jag äter multivitamin och omega 3, Folsyran är bra om man börjar äta innan man blir gravid-det rekomenderade dom när jag gjorde IVF, så ät det!Max på monitorn här idag men sambon är iväg och jobbar så..Sen är det "monitor-semester" som gäller nästa cykel.
     *vinkar tillbaks* :)
    Ja jag har med hört att det skulle vara bra, och jag har läst mycket bra om det på olika hemsidor!
    Tråkigt att han skulle vara borta just idag =( min karl är som tur väl på hemmajobb denna månaden..
    gumaelius skrev 2010-04-28 13:48:09 följande:
    jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så... Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer. Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!
    Usch då :S det låter inget vidare om det skulle vara en bidragande orsak till bröstcancer, men som du säger.. man får ju cancer av allt idag mer eller mindre!

Du kanske inte är skengravid utan gravid! :) Det hade ju varit kanon! Ska hålla tummarna för dig!

Står det inte i bruksanvisningen hur man ska göra om man missar en dag? har fått för mig att jag såg det där i någonstans, men jag kan ha fel :)
  • emau88

Idag gick min monitor upp på hög (dag 11) så förhoppningsvis kommer ÄL snart.. verkar som den kommer tidigare isf än vad jag trott tidigare, men det gör ju ingenting.. bara man vet om det så :P

Min sambo föreslog att jag skulle testa med vanliga ÄL-stickor också bara för att se om dom stämmer överrens, någon annan som gjort det?

• emau88

Okej, det var som attan :P Dom stämmer kanske rätt bra överrens, fast man får ett klarare besked med monitorn så jag ska nog förlita mig på den :)
    Första månaden jag använder monitorn med så jag hoppas att den kan vara till stor hjälp mot min oregelbundna kropp :P

• emau88
    gumaelius skrev 2010-05-04 08:58:38 följande:
    Jag gjorde ett gravtest igår som visade +. Känns nästan overkligt. Jag som hade förberett mig på att det skulle vara otroligt svårt att bli gravid efter utomkveds och en äggledare mindre. Detta blir tredje gången jag är gravid på ett år, så denna gång måste det ju bara gå vägen.
    Stort stort grattis!! {#lang_emotions_flower} vad roligt! Hoppas att du får en trevlig graviditet!! :D
  • emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-05-11 06:08:31 följande:
    Dag 27 visade monitorn äntligen hög och jag hade REJÄLA äl smärtor, idag dag 28 LÅG igen. Blir så trött. Suck.
    Usch vad tradigt.. =/ Om inte annat då kommer det fler chanser, men jag kan förstå din frustration =/

Själv är jag på dag 19 och monitorn står på Hög, som den har varit på sen dag 11, så jag väntar otåligt. Känns som om den ha stått på Hög i en hel evighet men när man räknar efter som är det ju inte jäääättelänge.. bara inte min med tar ett störtdyk :S 
  • emau88
    Maria84 skrev 2010-05-10 10:13:52 följande:
    Ska jag försöka se nåt positivt med det för den delen så är det väl att det kan öka mina chanser att bli gravid.. För varje gång nån av mina syskon har blivit gravida så  har jag blivit gravid också...
    Vi kan ju hålla tummarna på att det blir så denna gången också, att det för en massa postiva saker med sig :) Lycka till o kämpa på!
  • emau88

Idag gick monitorn upp på max, så nu är det bara till att köra :P

En liten privat fråga; hur ofta har ni sex runt ÄL? vissa säger att man inte ska ha varje dag och andra att man ska det?

• emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-05-12 11:21:53 följande:
    Jag är på dag 29 i cykeln och monitorn vill inte ha fler stickor, men har sån enorm mens/äl värk så jag tog två stickor från billigatester och det visade stegring!!! TjohoKul att du också har äl samtidigt. För att vara privat så har sambon och jag haft sex både i förrgår och igår så idag tvivlar jag att det blir nåt, får försöka imöra... I maj förra året när vi plussade så hade vi mer sex än nånsin, nästan varje dag och flera dagar i streck, och då blev vi gravida. Men man ska orka också, och ha lust med!!!
    Vad roligt!! :D förhoppningsvis blir vi ju gravida med samtidigt då :) Okej, ja jag tror nog med på att ha sex många gångerna, man tycker ju att chanserna borde öka, men visst, det kan ju räcka med en gång bara det är rätt gång :P Att det ska vara så himla svårt, det trodde jag ju aldrig innan vi började försöka skaffa barn.. trodde det skulle ta sig direkt efter att man slutatde på p-piller.. men där fick man för det :P
    Maria84 skrev 2010-05-12 13:10:29 följande:
    Vi har testat att köra varenda dag och vi har testat varannan dag men det har inte tagit sig ändå.. Den här gången har vi kört varenda dag, eller vi gör det ganska ofta visserligen
    Vi har med provat lite olika versioner :P men inget av det har ju lönat sig hittills, men det känns lite som man har fått en nytändning nu när man har monitorn av någon anledning, men jag antar väl att det är för att man får lite mer klara besked och man har liiiite mera koll på vad som händer inne i kroppen!
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3