dallas skrev 2010-04-28 09:50:51 följande:
Hej! *vinkar*välkommen! Jag äter multivitamin och omega 3, Folsyran är bra om man börjar äta innan man blir gravid-det rekomenderade dom när jag gjorde IVF, så ät det!Max på monitorn här idag men sambon är iväg och jobbar så..Sen är det "monitor-semester" som gäller nästa cykel.
*vinkar tillbaks* :)
Ja jag har med hört att det skulle vara bra, och jag har läst mycket bra om det på olika hemsidor!
Tråkigt att han skulle vara borta just idag =( min karl är som tur väl på hemmajobb denna månaden..
gumaelius skrev 2010-04-28 13:48:09 följande:
jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så... Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag har förväntad mens om ca 3-5 dagar. Väntar (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer. Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag vet inte hur man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!
Usch då :S det låter inget vidare om det skulle vara en bidragande orsak till bröstcancer, men som du säger.. man får ju cancer av allt idag mer eller mindre!
Du kanske inte är skengravid utan gravid! :) Det hade ju varit kanon! Ska hålla tummarna för dig!
Står det inte i bruksanvisningen hur man ska göra om man missar en dag? har fått för mig att jag såg det där i någonstans, men jag kan ha fel :)