• emau88

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Nathie skrev 2010-07-12 22:08:36 följande:
    Ja det e lite konstigt första månaden för mig hade jag hög väldigt tidigt och gick inte in på låg igen förens runt dag 25 och då maxa jag inte... men jag har väldigt oregelbunden ägglossning vilket jag inte visste förens innan jag började med monitorn.

Jag plussade 3mån. med maskinen och det sägs ju att det är 89% chans inom 3mån så för mig stämde det ju bra.

Och då har jag enda hållt på 1år och 4mån innan jag började med monitorn, så på 1år och 7mån så plussade jag men har en svag känsla att jag inte träffat ägglossningen perfekt tidigare:P
    Vad kul för dig att monitorn hjälpte er när ni försökt så länge!
    Mig hjälpte den redan första månaden då jag blev gravid men som tyvärr resulterade i ett tidigt missfall..
    Jag får helt enkelt vänta o så om det blir någon ägglossning denna månaden, ska testa med vanliga äl-test vid sidan om och se till o få till det med sambon så har vi iaf täckt upp om det skulle hända något..
  • emau88

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro denna månaden :S
    Min monitor står fortfarande på Låg och nu är jag typ på dag 24 eller nått sånt, den har inte ens gått upp på hög, men för typ en vecka sen när jag skulle ha ÄL (enligt mina uträkningar) så tog jag vanliga äl-tester o då var strecken typ lika starka, men monitorn visade fortfarande ingenting.. man tycker ju iaf att den skulle gått upp ett steg..
    Nu är det en vecka sen jag hade äl ( om jag hade det ) och jag känner mig faktiskt gravid :S  
    Känner lite hugg och stickningar i livmodern och jag är helt slut om dagarna och känner att jag nästan är nära raseriutbrott för småsaker.. men jag vågar inte hoppas på någonting eftersom inte monitorn gett några utslag.

Kan även informera om att dom teststickorna till monitorn som jag använt denna månaden har jag beställt över e-bay från england och dom har jag fått trycka till lite extra för att monitorn ska registra dom, och det märkte jag för ett par dagar sen.. kan det var så att jag inte satt in den riktigt någon dag och att det kan göra att inte det har hänt något i monitorn??

• emau88
    Nathie skrev 2010-07-20 10:05:51 följande:
    Det står i bruksamvisningen det får endast vara clearblues stickor så är det samma märke ska det ju inte vara några problem dock är det första ggn du använder monitorn så blir det oftast ingen max den månaden för maskinen lär känna din kropp, är det så att det inte är första månaden så låter ju det lite konstigt, är den begagnad eller ny?

Nej, det är clearsblues egna.. dom ser precis likadana ut som dom jag hade innan som jag köpt från svenska sidor på nätet, men dom verkar inte ha riktigt exakt samma passform..
    Detta är tredje månaden jag använder monitor och jag köpte den ny..
    Tog för "skojs skull" ett vanligt ÄL-test imorse, och där var strecken lika starka som för typ en vecka sen..
    Inte fullt utslag, men ändå väldigt starka.. jag antar att jag får försöka ha is i magen o se om det kommer någon mens om en vecka!

• emau88
    Nathie skrev 2010-07-20 11:09:49 följande:
    Låter väldigt skumt nästa gång kör på dom vanliga som passar helt o hållet, den kanske bara missade denna månad.
    Ja, nästa månad ska jag ta det säkra före det osäkra!
    Fast i morse gick den upp på Hög på dag 25 :S säg att jag får ÄL inom 5 dagar, då har jag en cykel på 39-44 dagar.. och jag brukar ha ca 31 dagars cyklar, men visst.. jag har ju haft relativt oregelbundna cyklar så helt omöjligt är det ju inte! :P
    Men nästa gåta är ju då varför stickorna varit så tydliga streck på i över en vecka,, men men, jag ska nog inte grubbla så mycket på det utan se vad som händer de närmaste dagarna istället! :)

Någon som vet förresten hur monitorn ger utslag om det skulle vara att man använder den när man är gravid utan att veta att man är det??
  • emau88

Idag gick monitorn upp på max, så min menscykel var väl helt enkelt bara lite längre denna gången!

Ni som lyckats bli gravida?? Har ni lyckats pricka in o ha sex dagen innan monitorn gått upp på max, eller har ni bara haft sex när den hade gett maximalt utslag?
    När jag blev gravid sist men fick mf så vet jag att jag o sambon hade sex sista dagen den var på hög o sen båda dagarna då den var på max,.. har fått dille på att man "måste" ha sex dagen innan också för att det ska hjälpa eftersom de gjorde det då.. nu har man nästan ångerst för att man inte fick till det igår! :S Hoppas det räcker med idag och imorgon!

• emau88
    Nathie skrev 2010-07-22 21:54:37 följande:
    Jag plussade ju denna månad och vi hade endast sex på hög och när den slog om på max
     <3 = Sex

DAG 11: Låg  <3
    DAG 12: Låg
    DAG 13: Låg
    DAG 14: Låg <3
    DAG 15: Låg -Ont i magen
    DAG 16: Låg
    DAG 17: Hög <3
    DAG 18: Max ÄL <3                         20 Juni
    DAG 19: Max ÄL

Och det tog ju sig;) är på 7+0 nu:)
    Jag tror nog ändå att vi ligger rättså bra på att.. idag ville monitorn ha ett test till ( vilket den inte brukar vilja ha när den dagen innan gått upp på max) men den står iaf fortfarande på max.. så ÄL var väl antagligen igår eller idag, och igår hade vi ju sex och det får det bli sen i eftermiddag efter jobbet med! :)
  • emau88

Detta ägglossningstestet tog jag ikväll, fråga mig inte varför :P men jag har hört att ägglossningstest kan visa graviditet tidigare än graviditetstest.. någon som har någon erfarenhet om detta??
    För ägglossningen hade jag för en vecka sen (imorgon)..
  • emau88
    Nathie skrev 2010-07-29 14:19:29 följande:
    Ta o gör ett gravtest ägglossningstest är för ägglossning och det är inte stor chans att man kan se grav på dom gå och köp ett graviditetstest;) ja håller tummarna
    Fick hem dom i postlådan idag, o idag är de en vecka kvar till BIM, känns som om jag ska vänta ett par dagar till iaf innan jag testar..
  • emau88

Ja, jag funderar starkt på att be sambon gömma undan testen så jag inte kan testa tidigare, det kliar redan i fingrarna :P Jag har absolut ingen is i magen när det gäller sånt här :)

• emau88
    asfaltsblomman skrev 2010-07-30 13:59:22 följande:
    men vad spännde emau!!
    känner du nåt?

jag är inne på dag 4 nu och ny period..ska tamigtusan ha sex varannan dag fram till nästa mens! hehe
    Jag vet inte riktigt vad jag ska svara faktiskt :P Jag tycker att jag känner en "massa" symptom.. men tydligast är nog att mina bröstvårtor har varit ömma typ ända sedan ÄL förra veckan, och jag är trött och hängig hela dagarna med (kan visserligen ha att göra med att jag är helt förslappad nu sen semestern började :P )

Men jag tycker att jag har känt symptom så många gånger innan då det visat sig att man inte varit gravid, så jag vågar inte hoppas på någonting..
    Jag får helt enkelt vänta o se :P
    Hoppas det går bättre för dig denna omgången :)
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3