Nathie skrev 2010-07-10 18:29:22 följande:
Pencillin är väl antiflammatoriskt??? Och en graviditet är från början en inflammation så man ska aldrig ta smärtstillanden tex. ipren om man försöker bli gravid för det tar bort all inflammation, eller sådant som innehåller antiflammatoriska ämnen.
Jag har försökt läsa på förpackningarna, och på det pencillinet jag äter står det att "det inte finns några kända risker" att använda det under en graviditet.. men klart, det måste vara bättre att undvika det så gott det går. Ipren o sånt står det ju på med att man inte ska använda det om man är gravid
eller försöker bli gravid, så det har jag bara tagit när det varit som allra värst.. men som tur är har jag inte haft ÄL ännu..
En sak som har varit lite märkligt är att min monitor står på låg fortfarande, och jag räknade med att den skulle gått upp på hög i fredags, tänkte att jag kanske inte hade någon ÄL denna månaden, men så tog jag ett vanligt ÄLtest nu ikväll och då visades ett starkt streck, inte starkast, men på god väg,.. enligt den skulle jag tro att ÄL kanske kommer imorgon eller i övermorgon.. får väl se om monitorn ändrar sig eller om jag gjort något fel kanske!