• emau88

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Idag visade monitorn max, så nu får man bara hoppas att det går bättre denna gången..
    Det känns iaf lite positivt att ÄL kom igång som vanligt efter mf.. jag hade INTE velat vänta en månad extra innan man kan försöka igen,,

• emau88
    LinNea08 skrev 2010-06-14 15:02:37 följande:
    beklagar för er som fått mens, kämpa på!
    håller tummarna för er som har äl i dagarna!

själv räckte det med kalkonande 1 gång dagen innan Max! plussade nyss!!!
    Vad roligt! Grattis!! Hoppas att vi andra med kan lyckas! :)
    Maria84 skrev 2010-06-14 16:08:25 följande:
    Var på återbesök idag och det har inte hänt ett dugg trots tabletterna.. Så på måndag ska jag läggas in och skrapas. Det som jag hade hoppats på att slippa!

Men så ringde de från Karolinakliniken idag när vi var på väg hem. Och de tyckte att vi inte skulle behöva vänta så länge på tid till dem, de har 4v väntetid egentligen men de har fixat en tid åt oss nästa vecka!

Så skrapning på måndag och så börjar vår utredning på onsdag.
    Usch, beklagar verkligen! :(
    Det var iaf positivt att ni fick tid till utredningen lite snabbare!
    Lycka till!
  • emau88

Jag fick ställa in den som du gjorde första gången jag använde min..
    Det är bara för dig att starta den varje dag under den test intervallen som du ställde in den på, dvs att om du tex startade den och ställde in dagen kl 9.00 på morgonen ska du starta den någon gång mellan 6.00-12.00 (timmar innan till tre timmar efter) och ber den om ett test är det bara till kissa på en teststicka och sätta in den i monitorn och vill den inte ha något test så provar du igen nästa dag.. och likadant varje dag, så sköter den resten,,,

Tänkte att jag skulle ge en kort beskrivning, men den blev längre än så.. :P hoppas du får lite klarhet i det iaf :P

• emau88

Jag har ca en veckan kvar till BIM, känns som en eeeeeevighet!! Kommer säkert tjuvtesta, tänkte att det skulle vara trevligt att förhoppningsvis få ett positivt besked på midsommar, men sen samtidigt vill jag inte testa för tidigt :S

• emau88

Hur många dagar innan mensen börjar blinkar "m"-et på era monitors?

Har BIM på måndag (tror jag?! var iaf 14 dagar efter ÄL) men än har inget hänt på min monitor.. Förra omgången, som också var den första, fick jag blödningen 16 dagar efter ÄL, men då var det visserligen missfall, så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna..

• emau88

För min del kom mensen i söndags, samma dag som m-et började blinka.. så återigen är det dags att ta nya tag och försöka tänka positiva tankar!

Ringde till gyn-mottagningen för att höra om man kunde försöka få hjälp med att göra kanske ett spermaprov från sambon och se så att allt står rätt till med mig, men hon sa att det fick vänta till höst för nu i sommar är labbet stängt!? tycker det verkar lite märkligt, men sjukvården kommer jag nog aldrig förstå mig på..

• emau88
    IdaSod skrev 2010-06-30 13:17:35 följande:
    Jag har gett upp vårdcentraler och liknande, jag vänder mig alltid till privata kliniker. Bor i Stockholm så här kan man välja och vraka och de är så gott som aldrig stängda. Tycker att du ska kosta på dig i alla fall ett telefonsamtal till en privat motsvarighet. Högkostnadskort och liknande gäller ju även om det är privat.

Hoppas att det går bra för dig!
    Ja, den tanken har slagit mig med att det kanske vore bättre med en privat klinik, men jag ska avvakta lite till o se om det händer något.. man vill ju gärna att det ska gå på naturlig väg, men visst, går det inte så är det ju bra att det förhoppningsvis finns hjälp att få! Vet inte riktigt hur det ser ut med privat kliniker här i Blekinge, men jag får kolla upp det om det blir aktuellt!

Tack så mycket! O lycka till du (och ni andra) med! :)
  • emau88

Grattis Nathie!
    Du förtjänat verkligen det efter att ha försökt så länge! :D

• emau88
    En annan har rykt på halsfluss, inget vidare roligt alls! :S

Någon som vet om det kan rubba ÄL eller om penicillin och sådana mediciner kan vara skadliga? Verkar nästan iaf som att ÄL är sen enligt mina beräkningar (jämför med förra månaden), isåfall skulle den gått upp till hög idag men det gjorde den icke!
  • emau88
    Nathie skrev 2010-07-10 18:29:22 följande:
    Pencillin är väl antiflammatoriskt??? Och en graviditet är från början en inflammation så man ska aldrig ta smärtstillanden tex. ipren om man försöker bli gravid för det tar bort all inflammation, eller sådant som innehåller antiflammatoriska ämnen.
    Jag har försökt läsa på förpackningarna, och på det pencillinet jag äter står det att "det inte finns några kända risker" att använda det under en graviditet.. men klart, det måste vara bättre att undvika det så gott det går. Ipren o sånt står det ju på med att man inte ska använda det om man är gravid eller försöker bli gravid, så det har jag bara tagit när det varit som allra värst.. men som tur är har jag inte haft ÄL ännu..

En sak som har varit lite märkligt är att min monitor står på låg fortfarande, och jag räknade med att den skulle gått upp på hög i fredags, tänkte att jag kanske inte hade någon ÄL denna månaden, men så tog jag ett vanligt ÄLtest nu ikväll och då visades ett starkt streck, inte starkast, men på god väg,.. enligt den skulle jag tro att ÄL kanske kommer imorgon eller i övermorgon.. får väl se om monitorn ändrar sig eller om jag gjort något fel kanske!
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3