• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • underbara03
    gumaelius skrev 2010-04-28 13:48:09 följande:
    jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så... Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer. Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!
    Var beställer du dina stickor jag har köpt mina genom clearblue shop och det har funkat kanon innan.
  • emau88
    dallas skrev 2010-04-28 09:50:51 följande:
    Hej! *vinkar*välkommen! Jag äter multivitamin och omega 3, Folsyran är bra om man börjar äta innan man blir gravid-det rekomenderade dom när jag gjorde IVF, så ät det!Max på monitorn här idag men sambon är iväg och jobbar så..Sen är det "monitor-semester" som gäller nästa cykel.
     *vinkar tillbaks* :)
    Ja jag har med hört att det skulle vara bra, och jag har läst mycket bra om det på olika hemsidor!
    Tråkigt att han skulle vara borta just idag =( min karl är som tur väl på hemmajobb denna månaden..
    gumaelius skrev 2010-04-28 13:48:09 följande:
    jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så... Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer. Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!
    Usch då :S det låter inget vidare om det skulle vara en bidragande orsak till bröstcancer, men som du säger.. man får ju cancer av allt idag mer eller mindre!

Du kanske inte är skengravid utan gravid! :) Det hade ju varit kanon! Ska hålla tummarna för dig!

Står det inte i bruksanvisningen hur man ska göra om man missar en dag? har fått för mig att jag såg det där i någonstans, men jag kan ha fel :)
  • Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-04-27 18:21:22 följande:
    Jag hoppas med det! :) hur länge har du försökt innan nu började med monitorn? Förra omgången åt jag lite rosenrot, och jag ska nog göra det denna gången med fram till ÄL,. som du säger; det skadar ju inte och lite piggare gör ju ingenting att man blir :) Sen har jag folsyra med hemma, men det har blivit lite si o sådär med att ta dom tabletterna, har blivit någon gång ibland bara!
    Första sa vi "blir det så blir det" i ett år, sen blev jag gravid. Slutade i ma i sep -09, och vi har försökt sen nov -09. Alltså 6 månader, egentligen inte så länge med tanke på att jag mellanblödde kring äl ända fram till i jan/feb... Hoppas iallfall det tar sig under sommaren . Kommer mensen denna gång så tror jag både jag och sambon börjar med rosenrot..

Omega 3, ska man äta det när man planerar barn? Har missat det helt...
  • puh1976

Hej tjejer gick upp på hög idag men mannen är ny opererad så det blir nog inget den här omgången.

• Nathie

Hoppar in i tråden jag med första månaden med monitorn

Dag 6-9 = LÅG

och från

Dag 10
    och fram till idag Dag 21 = HÖG

Hoppas på maxat snart börjar kännas som ägglossning men det gjorde det för en vecka sen också och då var det äl-sekret så ja vet inte om det blivit nått knasigt men men, den som lever får se...

• Nathie

Har hållt på sen Jan 2009 utan resultat dock haft diskbråck 4 månader och opererats för det så från Jan 2009-Augusti 2009 har varit lite suddigt med morfin o antiflammatorisk mediciner...

Men från Aug fram till idag har vi försökt utan resultat och utan stickor så detta är första månaden med monitorn.

• anna h29
    Nathie skrev 2010-04-28 19:07:53 följande:
    Hoppar in i tråden jag med första månaden med monitorn Dag 6-9 = LÅG och från Dag 10 och fram till idag Dag 21 = HÖG Hoppas på maxat snart börjar kännas som ägglossning men det gjorde det för en vecka sen också och då var det äl-sekret så ja vet inte om det blivit nått knasigt men men, den som lever får se...
    Väldigt intressant! Jag kör pergokur nr två (dubbel dos = 100 mg) och jag är snart på dag sex och får börja testa också. Ska bli väldigt intressant att se hur min monitor reagerar. Återkommer om några veckor med resultat.
  • gina2012

Får jag också vara med här??... Fick min monitor idag så nu väntar jag bara på att mensen ska komma så jag får sätta igång:)
    Är det många som blivit gravida i tråden än?? Läste för ett par dagar sedan och då var ni två. Har det hänt ngn mer?
    /s

• Nathie
    anna h29 skrev 2010-04-28 19:21:15 följande:
    Väldigt intressant! Jag kör pergokur nr två (dubbel dos = 100 mg) och jag är snart på dag sex och får börja testa också. Ska bli väldigt intressant att se hur min monitor reagerar. Återkommer om några veckor med resultat.
    Gör pergo att äggen lossnar lättare eller?
  • Maria84

Här kör vi en månad utan monitorn, nästa månad drar jag igång den igen för jag skulle tro att jag lär fortsätta att behöva den. Just nu känns det tungt.. Nästa vecka är det ett år sen vi förlorade våran son. Och nu blir folk gravida överallt runt omkring oss eller har fått barn nyligen eller ska ha snart..

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3