• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • puh1976

Ja hit med mer baciller .... det behövs.

• Älskade Ängel
    gumaelius skrev 2010-04-15 13:32:44 följande:
    Hej på er, jag har precis inskaffat en monitor och är på dag 10 idag. Fortfarande låg fertilitet, börjar fundera om den verkligen fungerar... Hade ägglossningstest kvar som jag testade med igad, och de gav utslag? Ja jag bara att hoppas att den ger utslag i morgon. Kan ju ta nån månad innan den lär sig min kropp. Hur länge har ni andra använt monitorn?
    Välkommen! Jag testade för första gången förra månaden och fick hög på dag 12 och max på dag 21. Så du hinner

Jag/vi blev erbjudna utredning i förrgår men jag/vi är inte redo för det. Fortsätter köra med monitorn ett halvår till och har det inte tagit sig då så får vi väl gå på utredning
  • puh1976
    Älskade Ängel skrev 2010-04-17 10:42:48 följande:
    Välkommen! Jag testade för första gången förra månaden och fick hög på dag 12 och max på dag 21. Så du hinner Jag/vi blev erbjudna utredning i förrgår men jag/vi är inte redo för det. Fortsätter köra med monitorn ett halvår till och har det inte tagit sig då så får vi väl gå på utredning
    Jag kan ju skriva lite om vår utredning (när den startar) om du vill ....
  • gumaelius

Lycka till Älskade ängel och alla er andra såklart! Ja på dag 11 visade den fortfarande inget men på dag 12 fullt utslag och ägglossning(idag)? Så tur för oss att  jag litade till min kropp och körde på lite här dagarna innan. Blir således en myshelg för oss   Nu ut och bygga mur. Ha en skön helg alla!

• puh1976
    gumaelius skrev 2010-04-17 16:35:47 följande:
    Lycka till Älskade ängel och alla er andra såklart! Ja på dag 11 visade den fortfarande inget men på dag 12 fullt utslag och ägglossning(idag)? Så tur för oss att  jag litade till min kropp och körde på lite här dagarna innan. Blir således en myshelg för oss   Nu ut och bygga mur. Ha en skön helg alla!
    Mys på ... {#lang_emotions_wink}
  • Anniica

Monitor är det något annat än Clearblue ÄL-test?

Gjorde testet idag för första gången och resultatet blev {#lang_emotions_smile}
    jag har en rätt ovanlig cykel, tycker jag själv... 33 dagar och ÄL på 18 dagen enligt testet. Jag hoppas att det stämmer...

• Bebislängtan82
    Anniica skrev 2010-04-17 19:35:36 följande:
    Monitor är det något annat än Clearblue ÄL-test?Gjorde testet idag för första gången och resultatet blev jag har en rätt ovanlig cykel, tycker jag själv... 33 dagar och ÄL på 18 dagen enligt testet. Jag hoppas att det stämmer...
    Ja monitor testar man en gång per dag med från cykel dag 6 ungefär. Med denna får man lite fler fertila dagar som denna säger ifrån när dom är, denna mätter tydligen något mer hormon än LH hormonet

Betydligt dyrare är den med, men väldigt bra
    Är 2010 vårt år
  • Maria84

Idag blinkar monitorn att det borde vara dags för tanten.. Men inget ännu, dock har jag haft mensvärk som kommit och gått i några dagar. Men jag är helt säker på att hon kommer att komma.....

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Bebislängtan82

Jag får nog börja med monitorn nästa månad istället. Min mens kom igår men vid denna ägglossningen är jag bortrest, sambon var borta förra ägglossningen. Lite svårt att pricka in nu.

Är 2010 vårt år
  • gumaelius

Vi skulle nog ha fixat barnvakt denna helg. Jag tror att vår lille son känner på sig när vi ska... ja ni vet Han vaknar bara min karl tar i mig och skulle självklart sova både fredag och lördag hos oss. Vanligvis är han så duktig och sover nästan hela nätterna i sin säng. Så typiskt! Bara att gilla läget och hoppas på det lillavi fick till iaf. Nu river mitt vilddjur badrummet och jag måste lägga bort datorn innan en väg sköljer ver den.

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3