• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • Älskade Ängel
    underbara03 skrev 2010-04-23 14:44:23 följande:
    Låg på dag 14 på  monitorn, kanske det inte blir någon ägglossning denna månaden?
    Har du fått hög eller max än? Jag är också på dag 14, låg nu... Sist hade jag max-utslag på dag 21, 22...
  • gumaelius

Börjar närma sig för mig. Är på dag 22 idag... bara att hålla tummarna. Hur går det för er andra?

• dallas
    Spe skrev 2010-04-23 22:46:45 följande:
    Hej! Hoppas in idag...har inte skrivit på ett tag nu. Opererades akut i söndags...tog bort vänster äggstock och äggledare..Har varit sjuk ett längre tag utan att man hittat vad som var fel. I fredags insjuknade jag hastigt och fick blodförgiftning så det kunde gå riktigt illa. Som tur e hittade orsaken. Nu är jag äntligen hemma ... snittad igen...fy f-n hatar det...mår skit...Hoppas det gått bra för alla andra Kramarspe
    OJ! Nämen fy vad hemskt! Tur att dom tillslut fann orsaken..Men vilken otur du har haft nu! Krya på dig och hoppas du mår bättre snart!!KRAM!{#lang_emotions_flower}
  • emau88

Hejsan alla!
    Nu har jag med, efter att inte lyckats bli gravid sen i augusti förra året tröttnat på att inte förstå mig på min kropp, inhandlat mig en monitor som jag har börjat använda (är på dag 5 nu). Känner mig jätte optimisktisk eftersom jag har sån oregelbunden mens känns det som om den kan vara till stor hjälp! Hoppas bara att den kan infria mina förväntningar! 

Gör ni andra någonting för att försöka öka era chanser? typ kosttillskott eller någonting??

• underbara03
    Älskade Ängel skrev 2010-04-27 05:57:05 följande:
    Har du fått hög eller max än? Jag är också på dag 14, låg nu... Sist hade jag max-utslag på dag 21, 22...
    Nä jag har hög nu istället och har haft det i fyra dagar nu, hmmm, vi får se vad som händer hoppas på max imorgon. Har verkligen en massa ägglossnings sekret nu så jag håller tummarna.
  • Älskade Ängel
    underbara03 skrev 2010-04-27 10:59:41 följande:
    Nä jag har hög nu istället och har haft det i fyra dagar nu, hmmm, vi får se vad som händer hoppas på max imorgon. Har verkligen en massa ägglossnings sekret nu så jag håller tummarna.
    Japp, håller tummarna
    emau88 skrev 2010-04-27 10:13:42 följande:
    Hejsan alla! Nu har jag med, efter att inte lyckats bli gravid sen i augusti förra året tröttnat på att inte förstå mig på min kropp, inhandlat mig en monitor som jag har börjat använda (är på dag 5 nu). Känner mig jätte optimisktisk eftersom jag har sån oregelbunden mens känns det som om den kan vara till stor hjälp! Hoppas bara att den kan infria mina förväntningar!  Gör ni andra någonting för att försöka öka era chanser? typ kosttillskott eller någonting??
    Hoppas den funkar bra monitorn, själv är jag på andra försöket med den.. Jag kör inte med nåt annat, funderar dock på rosenrot om det inte tar sig snart, hört det kan hjälpa. Å andra sidan så gör det en ju piggare iallfall . Använder du nåt?
  • emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-04-27 16:21:59 följande:
    Japp, håller tummarna Hoppas den funkar bra monitorn, själv är jag på andra försöket med den.. Jag kör inte med nåt annat, funderar dock på rosenrot om det inte tar sig snart, hört det kan hjälpa. Å andra sidan så gör det en ju piggare iallfall . Använder du nåt?
    Jag hoppas med det! :) hur länge har du försökt innan nu började med monitorn?
    Förra omgången åt jag lite rosenrot, och jag ska nog göra det denna gången med fram till ÄL,. som du säger; det skadar ju inte och lite piggare gör ju ingenting att man blir :)
    Sen har jag folsyra med hemma, men det har blivit lite si o sådär med att ta dom tabletterna, har blivit någon gång ibland bara!
  • dallas
    emau88 skrev 2010-04-27 10:13:42 följande:
    Hejsan alla!Nu har jag med, efter att inte lyckats bli gravid sen i augusti förra året tröttnat på att inte förstå mig på min kropp, inhandlat mig en monitor som jag har börjat använda (är på dag 5 nu). Känner mig jätte optimisktisk eftersom jag har sån oregelbunden mens känns det som om den kan vara till stor hjälp! Hoppas bara att den kan infria mina förväntningar! Gör ni andra någonting för att försöka öka era chanser? typ kosttillskott eller någonting??
    Hej! *vinkar*välkommen!
    Jag äter multivitamin och omega 3, Folsyran är bra om man börjar äta innan man blir gravid-det rekomenderade dom när jag gjorde IVF, så ät det!

Max på monitorn här idag men sambon är iväg och jobbar så..Sen är det "monitor-semester" som gäller nästa cykel.
  • underbara03

Måste höra med er, jag beställde stickor till monitorn men dom har inte kommit än, och jag hade ingen att testa med idag, så hur gör man då? Kan man fortsätta testa imorgon i alla fall, om nu stickorna kommer, är så sur för jag beställde dom förra veckan och dom måste ha missat att skicka dom, så dom har skickat på nytt.

• gumaelius

jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så...

Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer.

Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3