Inlägg från: underbara03 |Visa alla inlägg
  • underbara03

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Hej jag har inte varit så aktiv i tråden, men hänger på här. Är på dag 26 nu. Men jag tror inte det blev nåt denna gången heller. Tycker jag börjar få pms. Blää. Vill bli gravid nu!

• underbara03

Vi har försökt sen i aug -09. Jag är snart 38 så jag känner med att klockan tickar på!{#lang_emotions_frown}

• underbara03
    dallas skrev 2010-04-07 12:24:48 följande:
    Har ni funderat på utredning? Man brukar få göra det efter 6 mån när man är över 35 år. Annars säger dom ju 1 år...Även om det inte är något fel så kan det vara skönt att ha gjort en sådan-så vet man!går runt och analyserar trots att det egentligen är meningslöst, mina "känningar" i magen är troligtvis endometriosen som håller på så det känns som molvärk/mensvärk, men man har ju alltid en liten gnutta hopp Tur, annars hade man väl deppat ihop totalt!
    Ja vi har varit i kontakt med gyn och om vi inte blivit gravida tills augusti så körs det igång en utredning. Tycker bara att det är så konstigt att man har blivit gravid förr utan problem o nu så är det tvärstopp. Är väl åldern som spökar. Men jag har två väninnor en lika gammal som jag och en som är 2 år äldre. Dom ska ha barn båda två nu, så omöjligt att bli gravid trots min ålder är det ju tydligen inte.
  • underbara03

Jaha så börjar man få ljusrosa flytningar igen då{#lang_emotions_frown} Skit mens!! Känner bara för att lägga av med bebisverstaden just nu!

• underbara03

Dag 10 idag och låg, tycker det är så drygt att vänta på ägglossningen, sen är det ju ännu segare att vänta på BIM....bläää.

• underbara03
    puh1976 skrev 2010-04-20 21:35:05 följande:
    Ingen som har BIM snart?
    Nä inte förrens den 9 maj....långt dit, dag 12 på monitorn och fortfarande låg.
  • underbara03
    Lilla Fjun skrev 2010-04-21 09:35:56 följande:
    Har blivit gravid med hjälp av CB fertilitetsmonitor! Tyckte den var kanon när jag hade så oregelbundna cykler. Ska sälja min nu om det är någon i tråden som ännu inte köpt och som är intresserad. Inboxa mig i så fall. Lycka till alla!
    Grattis!
  • underbara03

Låg på dag 14 på  monitorn, kanske det inte blir någon ägglossning denna månaden? {#lang_emotions_frown}

• underbara03
    Älskade Ängel skrev 2010-04-27 05:57:05 följande:
    Har du fått hög eller max än? Jag är också på dag 14, låg nu... Sist hade jag max-utslag på dag 21, 22...
    Nä jag har hög nu istället och har haft det i fyra dagar nu, hmmm, vi får se vad som händer hoppas på max imorgon. Har verkligen en massa ägglossnings sekret nu så jag håller tummarna.
  • underbara03

Måste höra med er, jag beställde stickor till monitorn men dom har inte kommit än, och jag hade ingen att testa med idag, så hur gör man då? Kan man fortsätta testa imorgon i alla fall, om nu stickorna kommer, är så sur för jag beställde dom förra veckan och dom måste ha missat att skicka dom, så dom har skickat på nytt.

• underbara03
    gumaelius skrev 2010-04-28 13:48:09 följande:
    jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så... Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer. Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!
    Var beställer du dina stickor jag har köpt mina genom clearblue shop och det har funkat kanon innan.
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3